Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[ADVIES] Juiste keuze UV-filter?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [ADVIES] Juiste keuze UV-filter?

    Hallo,

    Er is op dit forum al meerdere malen over UV-filters gediscussieerd, maar ik heb de zoekfunctie gebruikt en geen antwoord gevonden. Ik ben me bewust van de nadelen, maar heb besloten om mijn nieuwe lenzen toch te beschermen met een UV-filter. De filter mag liefst zo weinig mogelijk invloed hebben op mijn foto's.

    Uiteindelijk ben ik op dit type gevallen: B + W 77mm UV (Ultra Violet) Haze Multi Coated (2C) Glass Filter #010
    Dit voor een Canon 17-40 L F4.0 lens. Ik zou de 58mm-versie willen kopen voor een Canon 50 F1.4 lens.

    Vermits ik niet goed op de hoogte ben van de verschillen in UV-filters en door de bomen het bos niet meer zie, zou ik willen vragen of dit een goede keuze is.

    Alvast bedankt voor de hulp.

  • #2
    Re: [ADVIES] Juiste keuze UV-filter?

    Ik gebruik alleen maar B+W filters en ben daar heel content van.
    Ook op mijn 17-40 trouwens met volle tevredenheid (geen last van flare e.d.).
    Al heb ik daar wel een slim-filter op staan, al denk ik niet dat dat echt nodig is op een cropcamera.

    Comment


    • #3
      Re: [ADVIES] Juiste keuze UV-filter?

      Lees ook eens deze post door
      Sony A7 mkIII
      Is all I need :-)

      Comment


      • #4
        Re: [ADVIES] Juiste keuze UV-filter?

        bedankt voor de tips!

        de 17-40 F4 zal een Hoya Pro1 Digital UV Multi Coated 77mm - filter krijgen ipv het bovenstaande type van b+w. ik vind het belangrijk dat de lensdop er op past.

        Comment


        • #5
          Re: [ADVIES] Juiste keuze UV-filter?

          Daarom juist had ik ook voor de Hoya Pro1 Digital gekozen.

          Ik had vroeger al slechte ervaringen met die belachelijke lensdop op de Slim-reeks van B+W.

          Niet Slim van B+W
          Sony A7 mkIII
          Is all I need :-)

          Comment


          • #6
            Re: [ADVIES] Juiste keuze UV-filter?

            Oorspronkelijk geplaatst door Moris Bekijk bericht
            Ik had vroeger al slechte ervaringen met die belachelijke lensdop op de Slim-reeks van B+W.

            Niet Slim van B+W
            ik kan eigenlijk maar één slechte ervaring verzinnen en dat is verliezen en dat is toch ook weer geen ramp met zo'n onding.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment

            Working...
            X