Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Matglas ef-D voor Canon 40D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Matglas ef-D voor Canon 40D

    Heeft iemand ervaring met dit matglas ?

    maw is er nog een ander voordeel buiten de horizontale en verticale gridlines ?
    (voor landschappen lijkt me dit een hele verbetering)

    Is dit matglas helderder dan het 'standaard' matglas ?

    mvg
    Rudi
    Fuji X - Less became more

  • #2
    Re: Matglas ef-D voor Canon 40D

    effe gegoogled

    Het EF-D Matglas optimaliseerd de helderheid van de zoeker en is bij uitstek geschikt voor lenzen met een diafragma van f/5.6 en kleiner. Tevens is het matglas voorzien van gridlines (3 horizontaal en 6 verticaal) voor het makkelijker samenstellen van de compesitie
    Canon Eos 40D, EFS 18-55 IS, EFS 55-250 IS, Lowepro Slingshot 200AW, EX580 II

    Comment


    • #3
      Re: Matglas ef-D voor Canon 40D

      Oorspronkelijk geplaatst door Deefke Bekijk bericht
      Het EF-D Matglas optimaliseerd de helderheid van de zoeker en is bij uitstek geschikt voor lenzen met een diafragma van f/5.6 en kleiner. Tevens is het matglas voorzien van gridlines (3 horizontaal en 6 verticaal) voor het makkelijker samenstellen van de compesitie
      dat had ik ook al gezien...

      maar is er iemand die er eentje in gebruik heeft en 'hands-on' kan vertellen of de zoeker inderdaad merkelijk helderder is .
      Fuji X - Less became more

      Comment


      • #4
        Re: Matglas ef-D voor Canon 40D

        Oorspronkelijk geplaatst door rvrysen Bekijk bericht
        dat had ik ook al gezien...

        maar is er iemand die er eentje in gebruik heeft en 'hands-on' kan vertellen of de zoeker inderdaad merkelijk helderder is .
        Ik heb een EC-D in mijn 1Dmk3 gezet. Dit is volgens mij hetzelfde type als de EF-D. De reden voor mijn keuze was het raster, wat inderdaad een goed hulpmiddel bij het compositioneren van de foto kan zijn. Of het helderder is dan het standaard matglas, ik denk dat dit niet erg veel uitmaakt. Als dat de enige reden is, zou ik het niet doen.
        meer over mijn fotografie is te vinden op
        http://www.nandoonline.com

        Comment


        • #5
          Re: Matglas ef-D voor Canon 40D

          Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
          Ik heb een EC-D in mijn 1Dmk3 gezet. Dit is volgens mij hetzelfde type als de EF-D. De reden voor mijn keuze was het raster, wat inderdaad een goed hulpmiddel bij het compositioneren van de foto kan zijn. Of het helderder is dan het standaard matglas, ik denk dat dit niet erg veel uitmaakt. Als dat de enige reden is, zou ik het niet doen.
          Kan je dat zelf plaatsen ? Denk dat zo'n EF-D in mijn 40D ook geen slecht idee is eerlijk gezegd, en het kost nu ook weer geen fortuinen hé.

          Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

          Comment


          • #6
            Re: Matglas ef-D voor Canon 40D

            Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
            Kan je dat zelf plaatsen ? Denk dat zo'n EF-D in mijn 40D ook geen slecht idee is eerlijk gezegd, en het kost nu ook weer geen fortuinen hé.

            Mark
            Geen fortuin, nee.
            Het kan inderdaad eenvoudig zelf vervangen worden. Het matglas komt met een gebruiksaanwijzing en al het benodigde gereedschap.
            meer over mijn fotografie is te vinden op
            http://www.nandoonline.com

            Comment


            • #7
              Re: Matglas ef-D voor Canon 40D

              Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
              Kan je dat zelf plaatsen ? Denk dat zo'n EF-D in mijn 40D ook geen slecht idee is eerlijk gezegd, en het kost nu ook weer geen fortuinen hé.

              Mark
              Besteld bij Studio73 voor 21,95 euro
              Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

              Comment


              • #8
                Re: Matglas ef-D voor Canon 40D

                Bedankt voor de reacties.
                Ik vermoed dat ik ook eens ga shoppen !
                Fuji X - Less became more

                Comment


                • #9
                  Re: Matglas ef-D voor Canon 40D

                  Oorspronkelijk geplaatst door rvrysen Bekijk bericht
                  Bedankt voor de reacties.
                  Ik vermoed dat ik ook eens ga shoppen !
                  idem ditto :-) eens zien of ik dat kan krijgen bij nelissen, anders moet ik nog naar konijn bollen.
                  Canon Eos 40D, EFS 18-55 IS, EFS 55-250 IS, Lowepro Slingshot 200AW, EX580 II

                  Comment


                  • #10
                    Re: Matglas ef-D voor Canon 40D

                    Heb er zelf lang achter gezocht en bij foto konijn hadden ze hem gewoon liggen. Hij staat er al even op en alleen positieve ervaringen. De lijnen storen mij echt nooit, en ze zijn er als ik ze nodig heb. ivm helderheid heb ik niet echt een verschil opgemerkt, maar hij gaat er bij mij nooit meer uit!

                    PS; helemaal niet moeilijk te vervangen, maar doe het best in een goed verluchte stofvrije ruimte! Ik heb het in de badkamer vervangen (die niet vochtig meer was natuurlijk ) omdat daar in het algemeen weinig stof rondhangt...

                    greetz,
                    www.fotopie.be
                    Canon EOS 40D + BG | EFs 17-55 2.8 IS USM| 10-22 + 15-85mm IS + 70-300mm IS | EF 100mm f/2.8| EF 70-200 2.8/L | Giotto statief | 580Ex II - You know what a camera is? A mirror with memory.

                    Comment

                    Working...
                    X