Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem met Canon 5D en Sandisk 4GB CF Card

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem met Canon 5D en Sandisk 4GB CF Card

    Sinds een paar maand heb ik 2 CF Cards van 4GB elk.
    Bij gebruik ervan had ik al een paar keer een vermoeden van 'failure' gehad doch nog niet consequent gemerkt dat deze echt falen.

    Vorig weekend melde 1 van de kaarten 'Full CF' terwijl er nog niets op de kaart stond.
    Format... alles leek terug in orde.

    Vandaag was ik foto's aan 't maken en kreeg ik na een 10-tal foto's terug 'Full CF'.

    Ik gebruik deze op mijn Canon 5D.

    Iemand ervaring hiermee?
    .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
    ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

  • #2
    Re: Probleem met Canon 5D en Sandisk 4GB CF Card

    Veel ken ik er niet van maar ik gebruik zonder probleem 4gB en 8gB kaartjes in m'n 5D, nog nooit problemen gehad met zowel Scandisk's als Transcend's
    Ik formateer m'n kaartjes altijd met het toestel misschien dat dit een oplossing kan zijn voor je probleem?
    Of misschien eens de laatste firmware installeren ?
    Heb je het met allebei de kaartjes trouwens? indien niet dan zal 90% zeker het eerder aan je kaartje liggen dan aan je toestel...
    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

    Comment


    • #3
      Re: Probleem met Canon 5D en Sandisk 4GB CF Card

      Ik heb dat voorgehad met Windows XP, Ecject geklikt op de drive van de CF. Lijkt goed te gaan, maar volgende keer dat ik het kaartje terug in de lezer stak was de capaciteit minder (net evenveel als de foto's die ik er vanaf had gehaald). Enkel een format hielp toen. Nu doe ik telkens "unplug or eject hardware" en stop de CF reader helemaal. Misschien komt je probleem daarvan?
      Canon EOS 7D | EF-S 15-85mm IS | EF-S 60mm Macro

      Comment


      • #4
        Re: Probleem met Canon 5D en Sandisk 4GB CF Card

        Ge doet me nu wel schrik krijgen zenne, ik gebruik ook 4 Gb kaartjes en ik moet morgen een trouw fotograferen

        Welke versie van CF kaartje is het (ultra, extreme..)
        Is het een originele Sandisk (je hebt 5 jaar garantie dacht ik)...

        Ik heb het tot nu toe nog geen problemen gehad met 4 Gb Sandisk Ultra II kaartjes
        SKurt.be
        www.SKurt.be

        Comment


        • #5
          Re: Probleem met Canon 5D en Sandisk 4GB CF Card

          Ik gebruik Sandisk Ultra II 4GB kaartjes.
          Mijn kaartjes worden een beetje door elkaar gebruikt waardoor ik momenteel geen zekerheid heb of ik het met beide kaartjes heb. Het zal in elk geval extreem nauwgezet opgevolgd worden vanaf nu.

          Deze middag nog een Camera firmware upgrade gedaan van 1.1.0 naar 1.1.1
          .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
          ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

          Comment


          • #6
            Re: Probleem met Canon 5D en Sandisk 4GB CF Card

            In mijn 40D gebruik ik ook altijd een Sandisk Ultra II van 4GB, en die werkt prima.

            De kaartlezer wordt hier ook altijd uitgeschakeld met "Hardware veilig verwijderen" vooralleer het kaartje uit de kaartlezer gehaald wordt.

            Het kaartje wordt voor gebruik telkens geformatteerd in de camera.



            Ik neem aan dat het kaartje via een betrouwbare winkel gekocht is, er bestaat ook namaak, en die zorgen ook voor problemen.
            Als het kaartje toch defect is, dan zou je een nieuw moeten krijgen.

            Als je met andere kaartjes geen problemen hebt, dan is de camera in ieder geval in orde.
            Geef de kaartjes een nummer, dan kan je ze uit elkaar houden.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Probleem met Canon 5D en Sandisk 4GB CF Card

              Ik gebruik ook 4 gig kaartjes van zowel Scandisk als Transcend, zowel in 5D, 1Dmk3, 30D, 20D, 10D,... nog geen problemen gehad.
              Imagination is more important than knowledge...
              http://www.kiekje.be

              Comment


              • #8
                Re: Probleem met Canon 5D en Sandisk 4GB CF Card

                Nog nooit problemen mee gehad; met de oude firmware ging de 5D tot 8 Gb CF kaarten, met de nieuwe hoger. Met 16Gb ook nooit problemen gehad.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

                Comment


                • #9
                  Re: Probleem met Canon 5D en Sandisk 4GB CF Card

                  Sinds firmware upgrade lijkt probleem niet meer voor te komen (of was het enkel met mijn andere kaartje??)
                  Vrijdag live optreden Johan Verminnen: Zo'n 400 fotos...
                  Vandaag op stap geweest en zo'n 300 foto's ...
                  nog geen probleem ondervonden.

                  Morgen eens ander kaartje inplaatsen en kijken wat dit geeft...
                  .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
                  ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

                  Comment


                  • #10
                    Re: Probleem met Canon 5D en Sandisk 4GB CF Card

                    Ik lees in deze discussie problemen met de 5D en geheugenkaartjes. Mijn 5D telt de nummering niet door en begint steeds opnieuw te nummeren als ik het kaartje opnieuw in de camera plaatst. De 5d staat ingesteld op continu. Bij de 450D heb ik hier geen last. Zit dat in de firmware?
                    Last edited by arie14sons; 5 augustus 2008, 08:03.

                    Comment

                    Working...
                    X