Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Velbon Sherpa Pro CF730 of Manfrotto Pro 055XPROB + 322RC2 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Velbon Sherpa Pro CF730 of Manfrotto Pro 055XPROB + 322RC2 ?

    Hoi,

    M'n camera (700gr) + Bigma 50-500 (1840gr) = 2.540 kg totaal => hoeveel moet een driepoot minimum wegen best ?
    Welke hoogte verkiezen jullie in het algemeen (portret,landschap,...) ben 1m90.

    Wil ook niet hebben dat de wind hem omver blaast, welk gewicht en hoogte?
    Velbon Sherpa Pro CF730 of Manfrotto Pro Stativ 055XPROB + 322RC2 of andere tip ?

    Thanks,
    Innovator
    Last edited by Innovator; 12 juli 2008, 20:56.

  • #2
    Re: Sigma 50-500 : welk compact éénbeens-statief of tripod ?

    En dat onder een Bigma
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 50-500 : welk compact éénbeens-statief of tripod ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
      Hoi,

      Zou ik een éénbeens-statief of tripod kopen voor een Sigma 50-500 ?
      Enige moeilijkheid : ik zoek één die redelijk compact is of één die je kan inschuiven zodat hij in m'n Slingshot AW200 kan.

      Bestaat zoiets?
      Heb wel zo'n mini-tripod maar misschien bestaan er grotere die flink ingeschoven kunnen worden.

      Thanks,
      Innovator
      Vergeet niet!!! Hoe meer delen(telescoop) hoe minder stabiel. Om kort te zijn heb je meerdere kortere delen nodig. Ze zijn misschien goed om een kleine videocamera op te zetten maar een DSLR met Bigma heeft toch iets meer solide nodig.
      Hubert

      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 50-500 : welk compact éénbeens-statief of tripod ?

        Een 500 mm vraagt een zeer stabiel statief. Enkel carbon (en/of houten) statieven voldoen om de trillingen bij dergelijk brandpunt te absorberen.
        De ultralichte carbonstatieven (0 en 1 reeks Gitzo) voldoen evenmin - cfr tabel op Gitzo website.
        Koop een statief met zo weinig mogelijk beensegmenten. De dikte van de beensegmenten is van het allergrootste belang om de trillingen tegen te gaan. Indien je Gitzo te duur vindt, kijk dan eens naar de Sherpa Pro reeks van Velbon. Die zijn minstens evenwaardig.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 50-500 : welk compact éénbeens-statief of tripod ?

          Dejavu 1
          Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.


          Dejavu 2
          Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.


          Het kwam me al zo bekend voor.

          Hier staat nog meer informatie waar je wat uit kan halen en zelf nog over vraagd.
          Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.


          En prompt ga je hier wederom dezelfde vraag stellen.
          In eigen geopende topic's is dit dus een 3 dubbel post.
          Met de vraag in het topic van LesC zelfs een 4 dubbel.

          Is dit om ons te zieken, ben je echt zo dom of is er altsheimer geconstateerd ?
          Ik denk het eerste.

          Greetz rich
          D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 50-500 : welk compact éénbeens-statief of tripod ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
            Hoi,
            Enige moeilijkheid : ik zoek één die redelijk compact is of één die je kan inschuiven zodat hij in m'n Slingshot AW200 kan.

            een statief dat IN een aw200 past? zo is er denk ik maar één

            of je er wat aan hebt is een andere zaak...
            Mijn foto's
            Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 50-500 : welk compact éénbeens-statief of tripod ?

              Wou gewoon es weten als er vb één monopod of tripod bestaat die je flink kan inschuiven, vb 120cm volledig tot 60cm in te schuiven die misschien in rugzak kan. Heb geen ervaring met statieven, heb enkel 2 mini's.

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 50-500 : welk compact éénbeens-statief of tripod ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
                Wou gewoon es weten als er vb één monopod of tripod bestaat die je flink kan inschuiven, vb 120cm volledig tot 60cm in te schuiven die misschien in rugzak kan. Heb geen ervaring met statieven, heb enkel 2 mini's.
                Mijn antwoord op jouw vraag in het topic van LesC mocht je het genegeerd hebben.
                Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.

                Klik op die link en klik op het eerste wat daar staat.
                Factoryprices.
                Daar staat alles wat je wilt weten.
                Ingeschoven 67cm dus te lang.
                Zoek op die site naar de andere ( 680B ) en je ziet daar het resultaat van.

                Dit is alles is in een paar seconden googlen te vinden.

                Moet ik het soms uittekenen voor je

                Greetz rich
                D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 50-500 : welk compact éénbeens-statief of tripod ?

                  Thanks, maar deze monopod zal toch niet passen in m'n Slingshot AW200(slechts 29cm in de lengte plaats in deze rugzak).

                  Nog een paar vragen :
                  1> Er bestaat geen monopod of tripod van 60cm dat je tot 29cm kan inschuiven zeker, of is dit dan te klein als statief ?
                  2> In welke situaties gebruik je eigenlijk een monopod <> tripod?
                  3> Vb de zware Sigma 50-500 voor een landschapsfoto of nightshot. Monopod of tripod ?
                  4> Welke compacte tripod zouden jullie aanraden ? En niet beschikbaar zeker ingeschoven tot max 29cm lengte?

                  Thanks,
                  Innovator

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 50-500 : welk compact éénbeens-statief of tripod ?

                    Ik heb een monopod gekocht bij Konijn manfrotto 676.B
                    lengte ingeschoven is 48 cm,uitgeschoven 1,48 geloof ik.
                    Voor mijn camera pana gaat dat betreffende de stabiliteit.
                    grt
                    Met Vele Groeten-Cuvoll-
                    Lumix FZ18/lumix FZ8/Lumix TZ8/Lumix lens adapter/lumix closeup lens
                    BD 1000BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma 50-500 : welk compact éénbeens-statief of tripod ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
                      Thanks, maar deze monopod zal toch niet passen in m'n Slingshot AW200(slechts 29cm in de lengte plaats in deze rugzak).

                      Nog een paar vragen :
                      1> Er bestaat geen monopod of tripod van 60cm dat je tot 29cm kan inschuiven zeker, of is dit dan te klein als statief ?
                      2> In welke situaties gebruik je eigenlijk een monopod <> tripod?
                      3> Vb de zware Sigma 50-500 voor een landschapsfoto of nightshot. Monopod of tripod ?
                      4> Welke compacte tripod zouden jullie aanraden ? En niet beschikbaar zeker ingeschoven tot max 29cm lengte?

                      Thanks,
                      Innovator
                      Je moet gewoon écht geen tripod of monopod in een Slingshot willen proppen.... Koop je liever een goede tas waar een lus aan zit waaraan je een statief kunt bevestigen. Zoals bijv: een Lowepro Flipside, een Lowepro Nature trekker, of een stuk goedkoper, de Naneu pro Military Bravo, om maar een paar voorbeelden te geven. Allemaal tassen waar jouw camera + Bigma inpassen en waar aan de buitenkant een bevestiging voor een statief zit.

                      Een monopod is een goed alternatief wanneer je nét niet meer uit de hand kunt schieten. Maar verwacht nou niet dat je met een monopod met een bigma erop een sluitertijd van bijv. een paar seconden kunt halen en dan ook nog écht scherpe platen kunt maken... Dat gaat gewoon niet. Dan heb je gewoon een echt goed statief nodig......
                      www.indetailfotografie.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma 50-500 : welk compact éénbeens-statief of tripod ?

                        Ah m'n slingshot heeft ook zo'n lus bovenaan, maar zal geen zicht zijn zeker als je daar een tripod aanhangt? Heb precies meer voorkeur voor een tripod dan zo'n monopod.

                        Welke tripod zou niet te groot uitvallen (of zo compact mogelijk inschuifbaar zijn) ?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sigma 50-500 : welk compact éénbeens-statief of tripod ?

                          Ik gebruik de Benro MP-66n6 en heb er al goeie resultaten mee behaald ondanks dat het een alu-monopod is (resteert nog uit de tijd dat ik een 75-300 had).
                          Hij hangt aan de voorkant van m'n SlingShot 200AW. Ik kan er snel mee werken en hij kan tegen mijn ruw gedrag.
                          Het enige dat me stoort is dat de 50-500 niet in de rugzak past als hij op m'n camera gemonteerd is. Dan heb je minstens een 300AW nodig.

                          Btw. de slingshot heeft ook een lus aan de zijkant als je je tripod liever daar hangt.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sigma 50-500 : welk compact éénbeens-statief of tripod ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
                            Welke tripod zou niet te groot uitvallen (of zo compact mogelijk inschuifbaar zijn) ?
                            De Velbon Sherpa pro 435: http://www.velbon.co.uk/newvelbon/pages/CF435.html
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sigma 50-500 : welk compact éénbeens-statief of tripod ?

                              8000-10000 oude BEF voor een paar stelten zie ik niet zitten, zal wel iets op Ebay vinden zoals hier :





                              Mijn 40D (700gr) + Bigma (1840gr) = 2.540 kg totaal

                              Deze draagt tot 10kg voor slechts €45


                              Deze draagt tot 3.5kg


                              Ik vraag me ook af welke hoogte nemen jullie? (heb geen specifiek onderwerp, in het algemeen voor portretten,landschappen,...).

                              Thanks,
                              Greetz,
                              Innovator
                              Last edited by Innovator; 9 juli 2008, 19:32.

                              Comment

                              Working...
                              X