Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lichtmeter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lichtmeter

    is dit een goede lichtmeter
    Gossen Digisix voor 139€ bij foto rembrandt

    Met vriendelijke groeten
    Joeri


  • #2
    Re: Lichtmeter

    Vermoedelijk wel; Gossen is een degelijk kwaliteitsmerk
    Als je later echter met meerdere flitsen gaat werken kun je misschien beter voor de DigiFlash opteren.
    Nikon D300˛ met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900˛/SB800˛, R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

    Comment


    • #3
      Re: Lichtmeter

      ...of een Sekonic Flashmaster
      CANON Inc. Made In Japan

      Comment


      • #4
        Re: Lichtmeter

        Ik heb een nikon d-50 dus kan ik niet met meerdere flitsers werken denk ik
        en ik zoek vooral een lichtmeter die voor mij het diafragma, sluitertijd en iso kan berekenen ( zodat ik makkelijker op de m-stand kan werken), en niet speciaal voor de flitser

        Met vriendelijke groeten
        Joeri

        Comment


        • #5
          Re: Lichtmeter

          Deze Sekonic bedoel ik:

          http://www.sekonic.com/products/products.asp?ID=4

          Supersimpel ni te duur en goei gerief!
          CANON Inc. Made In Japan

          Comment


          • #6
            Re: Lichtmeter

            Hij is met zijn 316€ wel een stuk duurder dan de tegenhangers van Gossen
            Digisix - 139€
            DigiFlash 179€

            Met vriendelijke groeten
            Joeri

            Comment


            • #7
              Re: Lichtmeter

              Oorspronkelijk geplaatst door Joerig1970 Bekijk bericht
              Ik heb een nikon d-50 dus kan ik niet met meerdere flitsers werken denk ik
              Waarom niet
              De D-50 heeft een flistschoentje, dus kan er bvb een SB-800 op. De SB-800 kan als commander module dienen voor andere flitsers, of je gebruikt de SU-800 een typische commander module, of andere wireless triggers (ie Cactus)
              Je camera is niet zo beperkt als je denkt
              Nikon D300˛ met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900˛/SB800˛, R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
              "Casu Consulto - Modo Fac"

              Comment


              • #8
                Re: Lichtmeter

                heb daar nog niet mee gewerkt, ik heb een sb-600 en fotografeer meestal buiten en daar kan je geen 2 of meer flitsers gebruiken

                Met vriendelijke groeten
                Joeri

                Comment


                • #9
                  Re: Lichtmeter

                  Oorspronkelijk geplaatst door Joerig1970 Bekijk bericht
                  Ik heb een nikon d-50 dus kan ik niet met meerdere flitsers werken denk ik
                  en ik zoek vooral een lichtmeter die voor mij het diafragma, sluitertijd en iso kan berekenen ( zodat ik makkelijker op de m-stand kan werken), en niet speciaal voor de flitser
                  Is de ingebouwde lichtmeter daar dan niet geschikt voor?
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lichtmeter

                    ik denk van niet als je op de m-stand werkt want als je disfragma of sluitertijd verkeerd insteld is je foto naar de knoppen, en je kan niet altijd opnieuw proberen, bv bij evenementen enzo
                    Last edited by Joerig1970; 6 juli 2008, 17:14.

                    Met vriendelijke groeten
                    Joeri

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lichtmeter

                      Oorspronkelijk geplaatst door Joerig1970 Bekijk bericht
                      ik denk van niet als je op de m-stand werkt want als je disfragma of sluitertijd verkeerd insteld is je foto naar de knoppen, en je kan niet altijd opnieuw proberen, bv bij evenementen enzo
                      Blz 5 onderdeeltje 15, daar kun je toch zien of de belichting goed is ingesteld, eventueel met onder- en overbelichting van 2 of 3 stoppen. Kijk ook eens op bldz 46.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lichtmeter

                        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        Blz 5 onderdeeltje 15, daar kun je toch zien of de belichting goed is ingesteld, eventueel met onder- en overbelichting van 2 of 3 stoppen. Kijk ook eens op bldz 46.
                        Ik dacht dat was om te kijken op hoeveel je belichtingcompensatie stond

                        Met vriendelijke groeten
                        Joeri

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lichtmeter

                          Ook eventueel een aanrader. Ik heb een tweedehandse Minolta IVF gekocht onder de 100 Euro voor gebruik met mijn Mamiya. Werkt perfect en handig, vrij compact voor de mogelijkheden.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lichtmeter

                            Oorspronkelijk geplaatst door Joerig1970 Bekijk bericht
                            ik denk van niet als je op de m-stand werkt want als je disfragma of sluitertijd verkeerd insteld is je foto naar de knoppen, en je kan niet altijd opnieuw proberen, bv bij evenementen enzo
                            Heb je dan wel de tijd om met een lichtmeter de belichting te gaan meten als dit al mogelijk is ?
                            Lijkt me lastig met je flash op je toestel en dan even t podium op om te meten ?

                            M op je toestel of op je flash?
                            1 van die 2 van de M stand af en je hebt al weer hulp he

                            Greetz rich.
                            D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lichtmeter

                              Oorspronkelijk geplaatst door Joerig1970 Bekijk bericht
                              heb daar nog niet mee gewerkt, ik heb een sb-600 en fotografeer meestal buiten en daar kan je geen 2 of meer flitsers gebruiken
                              Waarom zou je buiten niet met 2 of meerdere flitsers kunnen werken
                              Als het buiten niet zou kunnen zal het binnen ook niet kunnen, tenzij je de flitsers op bv 50 m moet zetten, maar dan denk ik dat 1 flitser ook niet goed zal werken.
                              Hubert

                              Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                              Comment

                              Working...
                              X