Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Vermoedelijk wel; Gossen is een degelijk kwaliteitsmerk
Als je later echter met meerdere flitsen gaat werken kun je misschien beter voor de DigiFlash opteren.
Nikon D300˛ met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900˛/SB800˛, R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,... "Casu Consulto - Modo Fac"
Ik heb een nikon d-50 dus kan ik niet met meerdere flitsers werken denk ik
en ik zoek vooral een lichtmeter die voor mij het diafragma, sluitertijd en iso kan berekenen ( zodat ik makkelijker op de m-stand kan werken), en niet speciaal voor de flitser
Waarom niet
De D-50 heeft een flistschoentje, dus kan er bvb een SB-800 op. De SB-800 kan als commander module dienen voor andere flitsers, of je gebruikt de SU-800 een typische commander module, of andere wireless triggers (ie Cactus)
Je camera is niet zo beperkt als je denkt
Nikon D300˛ met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900˛/SB800˛, R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,... "Casu Consulto - Modo Fac"
en ik zoek vooral een lichtmeter die voor mij het diafragma, sluitertijd en iso kan berekenen ( zodat ik makkelijker op de m-stand kan werken), en niet speciaal voor de flitser
Is de ingebouwde lichtmeter daar dan niet geschikt voor?
Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
ik denk van niet als je op de m-stand werkt want als je disfragma of sluitertijd verkeerd insteld is je foto naar de knoppen, en je kan niet altijd opnieuw proberen, bv bij evenementen enzo
ik denk van niet als je op de m-stand werkt want als je disfragma of sluitertijd verkeerd insteld is je foto naar de knoppen, en je kan niet altijd opnieuw proberen, bv bij evenementen enzo
Blz 5 onderdeeltje 15, daar kun je toch zien of de belichting goed is ingesteld, eventueel met onder- en overbelichting van 2 of 3 stoppen. Kijk ook eens op bldz 46.
Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Blz 5 onderdeeltje 15, daar kun je toch zien of de belichting goed is ingesteld, eventueel met onder- en overbelichting van 2 of 3 stoppen. Kijk ook eens op bldz 46.
Ik dacht dat was om te kijken op hoeveel je belichtingcompensatie stond
Ook eventueel een aanrader. Ik heb een tweedehandse Minolta IVF gekocht onder de 100 Euro voor gebruik met mijn Mamiya. Werkt perfect en handig, vrij compact voor de mogelijkheden.
Heb je dan wel de tijd om met een lichtmeter de belichting te gaan meten als dit al mogelijk is ?
Lijkt me lastig met je flash op je toestel en dan even t podium op om te meten ?
M op je toestel of op je flash?
1 van die 2 van de M stand af en je hebt al weer hulp he
heb daar nog niet mee gewerkt, ik heb een sb-600 en fotografeer meestal buiten en daar kan je geen 2 of meer flitsers gebruiken
Waarom zou je buiten niet met 2 of meerdere flitsers kunnen werken
Als het buiten niet zou kunnen zal het binnen ook niet kunnen, tenzij je de flitsers op bv 50 m moet zetten, maar dan denk ik dat 1 flitser ook niet goed zal werken.
Hubert
Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.
Comment