Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HELP geheugenschijf als opslag voor vakantiefoto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• HELP geheugenschijf als opslag voor vakantiefoto's

Hallo,

8 juli ga ik 2 weken naar Tanzania. Hopelijk wordt dit een reis waar ik héél veel mooie foto's kan maken. Vééél foto's zullen het zeker zijn, mooi moeten we nog afwachten. Klein probleempje dus met mijn opslagcapaciteit. Mijn vader wou liefst géén PC meenemen op vakantie vermits we een gelimiteerd gewicht aan bagage mogen meebrengen ivm binnenlandse vluchten. Ik heb momenteel ook maar 2 memorysticks ( ben van plan om er nog een paar aan te schaffen). Natuurlijk is zo'n stick in no-time volgeschoten ... Ik zoek eigenlijk naar een soort medium, een soort externe-hardeschijf (ik ken de vaktaal niet!) waar je rechtstreeks van de camera je foto' s op kunt opslaan als de memorystick vol is. Liefst met voldoende batterij zodat het 2 weken mee kan gaan. Hopelijk kunnen jullie mij helpen en enkele mogelijke oplossingen bieden. Ik ben helemaal niet thuis op dit gebied dus het zou handig zijn als jullie enkele merken/apparaten opnoemen dan kan ik vandaaruit verder zoeken!

Bedankt!

Re: HELP geheugenschijf als opslag voor vakantiefoto's

Ga bijv. op google (of op dit forum) maar eens zoeken op 'imagetank' .
    www.indetailfotografie.nl

Comment

Het schijnt dat je zo'n Ipod ook kan gebruiken als Imagetank.??

Iemand ervaringen?
      ---------------------------------------------
      Nikon D750 + wat glasservies

Comment

Belangrijk is om te weten of je de foto's ook nog wilt kunnen bekijken of niet.

Ikzelf heb een Epson P2000, het opladen gaat niet al te snel (niet zo erg want dan fotografeer ik gewoon verder met een ander kaartje) maar het is een prachtig scherm om de foto's te bekijken.

Moet eerlijk zeggen dat tegenwoordig de camera's toch ook een prachtig scherm hebben maar ik heb deze gekocht toen ik nog een Canon 300D had
        en het kan wel handig zijn om je foto's toch nog eens te kunnen controleren.

Er zijn echter nog vele andere modellen:
        Epson, Canon, Vosonic, ...

Zoek nog maar eens verder hier op het forum: imagetank

Persoonlijk weet ik niet of ik het nog zou aanschaffen. Tegenwoordig zijn de kaartjes niet zo duur meer en ze blijven natuurlijk veel lichter.

Mvg

Steven
        1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door smoetje Bekijk bericht
          Het schijnt dat je zo'n Ipod ook kan gebruiken als Imagetank.???
          Het kan, maar het werkt van geen kanten.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Bedank! met deze informatie ben ik al een hele stap verder!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Het kan, maar het werkt van geen kanten.
              Met kleine compact camera's doet dit goed zijn werk, mijn ouders gebruiken deze combinatie elke keer ze op reis gaan. Alleen werkt zo'n Ipod niet met RAW en ook niet eender welke Ipod is compatibel met de adaptor om de foto's te uploaden.

Er bestaan toestelletjes die je tussen de USB kabel van een gewone externe HD plaatst en tussen de camera en deze dan tot een soort van imagetank omvormt. Dit toestelletje kost dacht ik rond de 30€ en zo bespaar je toch een aanzienlijk bedrag voor een all in one, het nadeel is alle bekabeling die je nodig hebt.
              Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
              Website : http://runaque.deviantart.com/

Comment

'k heb mij voor een reis gewoon een extra kaart van 16gb aangekocht (80 euro voor een Extreme III), naast mijn twee 4gb exemplaren...

Dit zou goed moeten zijn voor een 2400 foto's in RAW of 6000 foto's in Jpeg large/fine.
                Mijn foto's
                Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Runaque Bekijk bericht
                  Met kleine compact camera's doet dit goed zijn werk, mijn ouders gebruiken deze combinatie elke keer ze op reis gaan. Alleen werkt zo'n Ipod niet met RAW en ook niet eender welke Ipod is compatibel met de adaptor om de foto's te uploaden.
                  iPod werkt wel met RAW's, maar die zijn niet zichtbaar, maar het gaat zoooo oooontzetttendddd llllangzaaam..........en dan valt de iPod in de slapstand(of zo iets) en raak je iets aan om de vordering weer te geven, stopt de overdracht.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Vosonic 6230i (20GB - 80GB - 120GB... naar keuze).
                    Is daarbovenop ook MP3 & MP4 speler + externe HD (en nog compact ook )
                    Slikt alle kaarten, Memorystick, SD, SDHC, CF (en USB host functie om te kopieren tussen 2 toestellen via usb zonder pc )

Comment

Een probleem bij die image-tanks is dat de accu vrij snel leeg raakt, je zal er zeker geen twee weken mee toekomen als je ze dagelijks gebruikt en niet kan herladen.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

Comment

Zie dit :-)
                        Canon Eos 40D, EFS 18-55 IS, EFS 55-250 IS, Lowepro Slingshot 200AW, EX580 II

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Een probleem bij die image-tanks is dat de accu vrij snel leeg raakt, je zal er zeker geen twee weken mee toekomen als je ze dagelijks gebruikt en niet kan herladen.
                          Herladen is geen probleem. Ik heb ondertussen verschillende tanks bekeken. Epson p-3000 bevalt me heel erg. Ook vosinic (= Wolverine?), Wolverine ESP leek we ook wel wat vermits dit compatibel is met windows vista? derest niet?

Comment

400€ voor zo'n 40gb imagetank lijkt me overdreven duur?

memory sticks kosten 25 euro per 4GB ... je zou dus voor dezelfde prijs 16 x 4Gb memorysticks kunnen kopen en dan kan je 64Gb aan afbeeldingen kwijt, en je hebt tevens veel minder kans op dataverlies

(harde schijven in een mobiele omgeving begeven het nog altijd sneller dan een memory card vanwege de bewegende delen)
                            Mijn foto's
                            Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Inderdaad, voor Tanzania beter zo'n lader

http://cgi.benl.ebay.be/USB-AC-Solar...QQcmdZViewItem

Redelijk innovatief, maar als je veel in de zon zit.
                              En je hebt die laders met verschillende power, ook sterkere.
                              Heb zelf zo'n mini solar charger, gewoon via mini-usb inpluggen en laad, geen stopcontacten meer nodig.

Er bestaat zelfs zoiets voor laptops met hoge power en meer zonnepanelen
                              http://cgi.benl.ebay.be/Laptop-Solar...QQcmdZViewItem

Soms zelfs in rugzakken ingebouwd voor de echte trekkers : http://cgi.benl.ebay.be/Black-Voltai...QQcmdZViewItem

Heb zelf nog een bluetooth gps ontvanger gehad die constant laadde als hij voor het raam lag, makkelijk, nooit meer een lege batterij.

Betreft m'n Vosonic met gewone batterij om de 2 dagen laden als ik zo'n uur of 4 muziek beluister bij het zwembad op reis.
                              Ik heb een 80GB voor zo'n €200 gekocht op Ebay Duitsland, kan enkel geen raws lezen, maar is niet echt nodig, belangrijkste is alle kaarten kunnen ledigen + grote opslag + mp3 beluisteren.

Greetz,
                              Innovator

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                              Last edited by Innovator; 1 juli 2008, 20:26.

Comment

Working...
                              X