Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rugzak voor "city-trips"

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Rugzak voor "city-trips"

Hoi,

ik heb vrij veel op het dit forum en andere forums aan het lezen geweest over een geschikte rugzak. Ik geraak er echter maar niet wijs uit.

Ik zou graag (weeral) een nieuwe tas kopen voor mijn camera, maar wil eindelijk eens een goeie hebben, zodat ik binnen een paar maand niet weer een nieuwe 'moet' kopen. (heb het dan niet over kwaliteit, maar handigheid)

Eisen:

* Plaats voor 1 body+lens & 2 extra lenzen
    * Gemakkelijk en snel aan je toestel kunnen (zonder rugzag af te doen)
    * Plaats voor persoonlijke spullen (trui, water,...)
    * Statief kunnen meepakken
    * 'Compacte' rugzak (wil 2 schouderriemen, dus gene slingshot)
    * Geen laptop

Ik heb pas een LowePro Fastpack 350 gekocht, fijne rugzak en voldoet
    bijna aan al mijn wensen, alleen kan ik geen statief meepakken, maar vooral
    wat me het hardste stoort is dat het 'een tent' is, geen rugzak. Dus nogal
    vrij onpraktisch om in het stad met rond te lopen Dus wil graag een rugzak
    die niet groter is dan een normale rugzak

Na veel websites af te schuimen ben ik op een Naneu Pro K3 gestoten. Buiten bij konijnenberg (waar hij tijdelijk niet te verkrijgen is en ook enkel maar de K3-L die ik eigenlijk niet wil omdat je er een laptop met kunt meepakken waardoor de rugzag weeral groter wordt ) heb ik geen ander winkels gevonden waar ik deze kan bekijken/passen

Had nog een paar kanshebbers gezien, maar het meenemen van een statief is bij hen niet mogelijk.

Zou iemand me kunnen helpen?

Re: Rugzak voor "city-trips"

Kijk hier eens

Een prima winkel met vele Naneu pro tassen op voorraad. (als 'k me niet vergis is Cameranu ook de importeur van dit merk)

Ik heb ook 2 Naneu Pro rugtassen en ben er zeker tevreden over. Kwaliteit is harstikke goed en ze zijn relatief niet duur

Ik heb de Naneu Pro Military Echo en de Military Alpha. De Ecco vind ik minder geschikt om heel veel in mee te dragen omdat deze maar één draagband heeft en dat wordt al snel te zwaar. De Alpha is meer geschikt om langere tijd te dragen door de dubbele schouderriemen en de heupriem. Het grootste nadeel van deze tas is dat de opening voor de fotospullen compartiment aan de rugzijde zit. Je kunt er dus absoluut niet bij als je de tas op de rug hebt. Het voordeel hiervan is natuurlijk wel weer dat je tas óók niet door zakkenrollers kan worden geopend terwijl je hem op je rug hebt....

Maar ik denk overigens dat het erg lastig zal zijn om een rugtas (dus niet een slingshot type) te openen wanneer je hem op je rug houdt....

Mijn schoonzus heeft als ik me niet vergis de K3 en is er ook tevreden over.
    www.indetailfotografie.nl

Comment

Lowepro FASTPACK 350, 'k heb em sedert deze week, en hij zit.
      het gemak van een rugzak en de voordelen van een slingshot.
      Photography helps people to see
      -Berenice Abbott-
      BD1050BE

Comment

Ik was onlangs bij konijn op een lowepro rover aw op te halen, maar gezien het zaterdag was had ik het 'geluk' een uurtje te mogen aanschuiven. Ik heb toen veel tassen uitgeprobeerd en ik ben buitengegaan met de Naneu Pro Adventure K3L. De afwerking is super, veel meer handigheidjes dan de lowepro en bovendien nog goedkoper ook.
        Al wat je nodig hebt zit erop: onderste deel voor fotomateriaal, bovendeel rugzak, stafiefdrager, koptelefoondoorgang, mogelijkheid om camelback in te hangen, extra zakjes en netjes aan de heupgordel, regenhoes, documentenvak, verluchte zone bij het dragen op de rug, ...

Dat ie tijdelijk in bestelling is kan ik geloven, ik ben met het laatste exemplaar buitengewandeld (het toonzaalmodel)

Smt.
        Nikon met enkele bijhorende vensters (op de wereld) Flickr

Comment

Bedankt voor de reacties,

heb juist nog eens de afmetingen van de K3 bekeken. Dit leek me wel een goede rugzak, maar hij is weer veel te groot om ermee door een stad/metro/... te liggen sleuren

heb nog een tamrac adventure 6 gezien, de afmetingen hiervan zijn ongeveer het zelfde als die van een gewone rugzak. Het statief wordt onderaan de rugzak vastgemaakt, wat me weer minder praktisch lijkt. Veel mooier dat je het in de rugzak kunt 'verbergen' zoals bij de K3 (wat ik toch van de foto's kan afleiden)

Verder heeft crumpler wel mooie en handige rugzakken, maar statief kan niet mee. Het zelfde als ik dan naar ne fastpack 200 ga van lowepro, de afmetingen zijn ook die van een gewone rugzak, maar statief kan niet mee

Comment

Om geen nieuw topic aan te moeten maken voor een simpel vraagje.
            Crumpler , waar in belgie (regio limburg , gent , brussel of maastricht ) hebben ze een ruim aanbod aan crumpler tassen liefst de pretty boy series ... ?

en ja online bestellen ben ik van op de hoogte ,maar ik wil ze vast hebben , de afmetingen waarnemen .

alvast bedankt
            [400D] [canon 50 1.8 ] [canon 18-55] [Sigma 10-20] [canon 24-105]

Comment

Ik heb hier een mini trekker classic en een slingshot.

Eerst een minitrekker gekocht,hier geraakt al mijn foto materiaal in.Nadeel is als je tijdens een citytrip van lens wil wisselen je steeds rugzak moet afnemen om van lens te wisselen.

Daarna een slingshot gekocht,kan maar de body met 24-105 in + breedhoek en eventueel nog een andere lens in.Maar voor city trips veel handiger.Je draait de slingshot naar voor en kan zo snel een lens in en uit nemen.

mir
              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Aan iemand dat zo een Lowepro Fastpack 350 bezig. wat zijn de afmetingen van een laptop dat er in kunnen. Ik vindt overal terug dat het geschikt is voor de meeste 17" laptops. Echter vindt ik nergens de effectieve maten. Kan eens iemand deze meten voor mij? Want hier in de buurt is er nergens een winkel die zo eentje staan heeft.

alvast bedankt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Solhelia Bekijk bericht
                  Eisen:

* Plaats voor 1 body+lens & 2 extra lenzen
                  * Gemakkelijk en snel aan je toestel kunnen (zonder rugzag af te doen)
                  * Plaats voor persoonlijke spullen (trui, water,...)
                  * Statief kunnen meepakken
                  * 'Compacte' rugzak (wil 2 schouderriemen, dus gene slingshot)
                  * Geen laptop
                  De Lowepro Flipside 300 voldoet aan alle eisen, behalve die welke gaat over de persoonlijke spullen. Kijk eens op youtube waar een aantal leuke filmpjes over de nieuwe Lowepro tassen (Flipside en Fastpack) te zien zijn.

Bij mijn weten zal er geen tas zijn die aan al je eisen voldoet.

Comment

ik ben ook al een even op zoek naar een niet al te grote handige zak die tevens een beetje modieus is. Als die grote dozen van lowepro vind ik dus verschrikkelijk lelijk . En de Crumplers zijn niet mijn ding. Een gat in de markt zeg ik u!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                      Je draait de slingshot naar voor en kan zo snel een lens in en uit nemen.

mir
                      Grote nadeel van de slingshots vind ik dat die band over je borst onwijs gaat zweten als het warm weer is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Buysie Bekijk bericht
                        Om geen nieuw topic aan te moeten maken voor een simpel vraagje.
                        Crumpler , waar in belgie (regio limburg , gent , brussel of maastricht ) hebben ze een ruim aanbod aan crumpler tassen liefst de pretty boy series ... ?

en ja online bestellen ben ik van op de hoogte ,maar ik wil ze vast hebben , de afmetingen waarnemen .

alvast bedankt
                        HaHa! .... Ik heb twee weken geleden een bloedmooie rode "Pretty Boy XL" (ze hadden ook een kleiner model) bij " Bever Zwerfsport" gekocht. Ik heb hem bij gevonden in Merksem (hun enige Belgische vestiging - Bredabaan, vlak bij de afrit van de autostrade) ... maar ik heb gezien dat ze ook een winkel in Maastricht hebben!

Blijkbaar zijn zij één van de weinigen in België die Crumpler verkopen?!

Comment

Working...
                        X