Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke fototas of ... iets anders?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke fototas of ... iets anders?

    Ik fotografeer regelmatig muziek optredens in theaters, muziekpodia maar soms ook in de open lucht.
    Het probleem is dat je dan loopt met een camera en een tas. De tas kun je niet onbeheerd achter laten en hierdoor ben je beperkt in het gaan en staan tijdens een optreden. Een grote rugzak is dan niet handig.


    Wat ik meeneem en dus in de tas moet passen...
    De Canon 40D, EF-s 17-55 IS en de 70-200 IS F/2.8
    Een flitser neem ik niet mee. Wel reserve accu's, geheugenkaarten en dergelijke.
    Zelf denk ik aan tas die je met een riem kunt omhangen.
    Ik weet niet of dit bestaat of dat er misschien andere handige manieren zijn...

    Heeft iemand tips om dit op een handige manier mee te nemen?

    Peter.
    www.dpix.nl event photography

  • #2
    Re: Welke fototas of ... iets anders?

    Grotere tas
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Welke fototas of ... iets anders?

      .........
      Last edited by hombre complicado; 22 januari 2011, 17:56.

      Comment


      • #4
        Re: Welke fototas of ... iets anders?

        slingshot 200 of 300AW
        Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

        Comment


        • #5
          Re: Welke fototas of ... iets anders?

          Sommige concertfotografen nemen een koffer mee omdat ze daar kunnen op staan en zo over de hoofden kunnen fotograferen
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

          Comment


          • #6
            Re: Welke fototas of ... iets anders?

            Ik vind persoonlijk de lowepro flipside handig: geen plaats nodig om je rugzak neer te zetten als je er iets uithaalt, en aangezien de rits langs je rug is als je hem aan hebt kan je gerust zijn dat niemand achter je iets uit je zak kan nemen. Er hangt ook een systeem aan voor een statief als dat nodig zou zijn.
            Mijn foto's en fractals
            Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

            Comment


            • #7
              Re: Welke fototas of ... iets anders?

              Een slingshot of flipside zijn beide rugtassen.
              Ik heb zelf de mini trekker aw.
              Het nadeel van een rugtas is, dat je deze niet om kunt houden tijdens het fotograferen. Het publiek zal het niet waarderen als ze de tas in hun gezicht krijgen. En ergens neerzetten is ook niet verstandig.

              Ik heb ook een nova 5 aw, deze hangt niet op de rug, maar kun je ook niet ergens neerzetten.

              Ik zie dat de bijgeleverde tas van de Canon 70-200 IS F/2.8 een lus heeft.
              Deze zou ik dus door de broeksriem kunnen halen.
              Als er zo'n tas zou bestaan... maar dan ga je misschien scheef lopen en zie ik eruit als een cowboy

              Een fotovest..daar heb ik nog niet aan gedacht... maar kun je daar lenzen in of aan kwijt?

              Peter.
              www.dpix.nl event photography

              Comment


              • #8
                Re: Welke fototas of ... iets anders?

                Heb je al eens gekeken op de site van Lowepro? Daar hebben ze toch heel wat heuptassen, en "holster"tassen waar je eventueel extra kokers kan aan hangen voor lenzen/accessoires.
                Mijn foto's en fractals
                Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

                Comment


                • #9
                  Re: Welke fototas of ... iets anders?

                  Ik gebruik ook de Slingshot AW300 voor kleine uitstapje met een 'relatief' beperkte hoeveelheid materiaal, maar begrijp dat dit geen goeie optie is om je tussen het publiek te mengen bij concerten.
                  Als ik echt helemaal flexibel en snel wil zijn gebruik ik een riem met modulaire opklikstukken voor lenzen en ander materiaal en dat kan misschien ook voor jou een oplossing zijn (http://www.thinktankphoto.com/ttp_product_ProSpdBlt.php)
                  Nikon D300˛ met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900˛/SB800˛, R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                  "Casu Consulto - Modo Fac"

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke fototas of ... iets anders?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Selkie Bekijk bericht
                    Ik gebruik ook de Slingshot AW300 voor kleine uitstapje met een 'relatief' beperkte hoeveelheid materiaal, maar begrijp dat dit geen goeie optie is om je tussen het publiek te mengen bij concerten.
                    Als ik echt helemaal flexibel en snel wil zijn gebruik ik een riem met modulaire opklikstukken voor lenzen en ander materiaal en dat kan misschien ook voor jou een oplossing zijn (http://www.thinktankphoto.com/ttp_product_ProSpdBlt.php)
                    Tijdens een concert heb ik meestal een acreditatie, en kan dus vanuit de 'fotogoot' of andere plekken langs het podium fotograferen. Maar een tas is dan niet handig.
                    Tijdens een concert van de Kelly Family had ik de tas, met toestemming van de beveiliging, op het podium gelegd.
                    Een van de bandleden dacht dat het een tas van hun was, ineens lag hij verder op het podium dan ik wilde.....
                    En om dan het podium te betreden is geen goed idee...

                    De Thinktankphoto producten met het 'holster' principe zien er goed uit.

                    Ik zal daar eens verder gaan kijken.
                    Bedankt voor de tip!

                    Peter.
                    www.dpix.nl event photography

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke fototas of ... iets anders?

                      Oorspronkelijk geplaatst door scannie Bekijk bericht
                      <<concertfotografie en others>>
                      Wat ik meeneem en dus in de tas moet passen...
                      Canon 40D, EF-s 17-55 IS en de 70-200 IS F/2.8
                      Peter.
                      Bij concertfotografie is het simpel, meestal kan je nergens uw materiaal protected achterlaten, en je wil regelmatig vooraan geraken,... dus ik zou zeggen, zorg voor "gemakkelijke" tas waar je mee in (niet te drukke) menigte kan lopen, de tas moet ook wat bierbestendig zijn, en praktisch zijn voor andere uitstapjes.

                      Persoonlijk kom ik dan altijd uit bij een kleine AW (allweather) bestendige rugzak. Er zijn er genoeg tweedehands te koop hier trouwens.
                      Imagination is more important than knowledge...
                      http://www.kiekje.be

                      Comment

                      Working...
                      X