Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alternatief voor Lastolite Ezybox?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Alternatief voor Lastolite Ezybox?

Even een vraagje aan de doorgewinterde stobisten.

Ik ben meer en meer aan het experimenteren met off camera flitsen bij (honden)portretfoto’s.

Momenteel heb ik:
    SB800 - super ding en regelbaar van 1/1 tot 1/128
    Metz 44MZi – enkel 1/1 of 1/16 da’s wel een beperking en de flits heeft geen ingebouwde IR / flash slave.
    Oude National staafflitser. – heeeeeel krachtig, maar enkel 1/1 of auto
    een plu’tje

Nu de vraag:
    Het plu’tje is wat te groot om heel kort bij de grond op te stellen + het licht is heel verspreid. Ik kan dus geen gerichte accenten leggen.
    De SB800 en 44MZ met diffuser zijn wat te hard

Ik ben dus op zoek naar een softbox.
    Mijn voorkeur gaat uit naar een Ezybox van lastolite, maar die is duur.
    Wat is een volwaardig alternatief (liefst verkrijgbaar in een set met statiefbeugel, adapterring etc…)
    I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

Re: Alternatief voor Lastolite Ezybox?

Ik heb me deze gekocht: http://foto-walser.biz/shop/default....IT=2027&CT=126

Er is wel maar één maat, maar ze zijn stukken goedkoper dan de lastolites, en toch netjes uitgevoerd, echt waar voor je geld.
    SKurt.be
    www.SKurt.be

Comment

Die softbox van foto-walser lijkt me wel iets, een tijdje terug twee witte plu's gekocht van 110cm, mooie prijs, en ze doen wat ze moeten doen.

Heeft er eigenlijk iemand al ervaring met zoiets :
      Umbrella Softbox

Lijkt me enorm handig, snel zoals een plu op te stellen, en toch een soort softbox effect veronderstel ik.
      Wat biedt een echte 40x40cm softbox meer dan zoiets ? Misschien een beter gericht licht, ik veronderstel dat deze paraplu softbox nog altijd veel licht spreid ?

Natuurlijk blijft het een stuk groter dan de echte softbox waarvan hier sprake is, eventueel is een Lightspere iets om de flits te verzachten, is nog kleiner dan een softbox.
      Mark
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Die plu's uit de link geven nog iets harder licht dan een softbox. Ik heb die plu's ook, maar die zijn eigenlijk geschikt om een gewone studioflitser in te stoppen, ik heb nog niet geprobeerd of dit zou lukken met een gewone flitser.
        SKurt.be
        www.SKurt.be

Comment

Alzodigital.com heeft een 40x40cm softboxje
          Tristar Magic Square: kan je vinden tussen 42 en 50 euro.
          Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

139 euro voor de ezybox hotshoe 60 is toch geen geld?
            Heb je daar al resultaten van gezien op de site van Lastolite?
            Man man, dubbel en dik zijn geld waard als je het mij vraagt.

Hans
            Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
              Die softbox van foto-walser lijkt me wel iets, een tijdje terug twee witte plu's gekocht van 110cm, mooie prijs, en ze doen wat ze moeten doen.

Umbrella Softbox

Lijkt me enorm handig, snel zoals een plu op te stellen, en toch een soort softbox effect veronderstel ik.
              Wat biedt een echte 40x40cm softbox meer dan zoiets ? Misschien een beter gericht licht, ik veronderstel dat deze paraplu softbox nog altijd veel licht spreid ?

Natuurlijk blijft het een stuk groter dan de echte softbox waarvan hier sprake is, eventueel is een Lightspere iets om de flits te verzachten, is nog kleiner dan een softbox.
              Mark
              Mark,

Ik had me laten vertellen dat je voor strobist way plu's moest nemen met een max diameter van 80cm. Hoe zijn de resultaten bij de 110cm?

Hans

Comment

139 euro voor de ezybox hotshoe 60 is toch geen geld?
                Wel als de hobby zelfbedruipend moet zijn hé. Dan spaar ik liever voor wat beter glas...

Ik heb de filmpjes van lastolite idd bekeken, en over de producten die ik heb van lastolite ben ik supper tevreden (opvouwbaarr achterwand en een expobalans). Maar de Ezybox kit + statief kost al snel meer dan 200 euro (excl btw) bij de invoerder (servix).
                I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
                  Mark,

Ik had me laten vertellen dat je voor strobist way plu's moest nemen met een max diameter van 80cm. Hoe zijn de resultaten bij de 110cm?

Hans
                  Hello Hans,

ik gebruik deze met de 580EX II waarvan ik het klepje voor 14mm naar beneden klap, plu zo ver mogelijk van de flits verwijderd (stok steekt wel volledig in de photoflex houder) en vind dat het prima lukt op deze manier.

Niet vergeten dat de 'strobist way' meestal met minder krachtige flitsers werken, daarom heb ik voor de grotere plu's gekozen, mijn 580's staan nu op 1/2 of 1/4 power, dan zijn ze lekker snel terug opgeladen.

Heb nog maar enkele tests kunnen doen (en eerlijk gezegd nog niet goed genoeg om hier te laten zien, ben een autofotograaf, portretten zijn toch nog iets anders) maar het ziet er in elk geval voor mij goed uit, zeker als ik vergelijk met de prijs van studioflitsers, die ik dan weer niet mee kan nemen zonder nog een dure batterij bij te kopen.

De kinderen vinden het heel leuk om te poseren, moet enkel nog een achtergrond systeem in mijn garage/fotostudio monteren.

Ben nog wat aan het 'spelen' hiermee, maar het bevalt me prima.

Ik denk wel dat een softbox meer gerichter licht zal geven, met zo'n doorschijnplu komt het licht overal terecht ... en dat was ook mijn bedoeling trouwens, eigenlijk is het ultieme idee om een auto met vier tot zes speedlights te belichten ... maar dat prijskaartje is nog niet voor direct

Mark

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kpas Bekijk bericht
                    Wel als de hobby zelfbedruipend moet zijn hé. Dan spaar ik liever voor wat beter glas...

Ik heb de filmpjes van lastolite idd bekeken, en over de producten die ik heb van lastolite ben ik supper tevreden (opvouwbaarr achterwand en een expobalans). Maar de Ezybox kit + statief kost al snel meer dan 200 euro (excl btw) bij de invoerder (servix).
                    Bij kamera-express.nl kost de volledige kit 207 euro.

Hans

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                      Umbrella Softbox

Mark
                      dat werkt, alleen zit je plu dicht tegen je statief aan, want je flitser is vrij kort en dus kan je moeilijk je plu kantelen... het resultaat is wel ok, maar ik gebruik veel makkelijker een gewone doorschijn paraplu... geeft mooi zacht licht...
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                        dat werkt, alleen zit je plu dicht tegen je statief aan, want je flitser is vrij kort en dus kan je moeilijk je plu kantelen... het resultaat is wel ok, maar ik gebruik veel makkelijker een gewone doorschijn paraplu... geeft mooi zacht licht...
                        Zal dan maar gewoon mijn twee doorschijnpluutjes gebruiken en eventueel eens zo'n softbox kopen om te zien wat daar mee te doen valt.

Mark

Comment

Kunt bij gelegenheid misschien mijne ezybox eens gebruiken

Hans

Comment

het hoeft allemaal niet duur te zijn

dit is het resultaat van
                            - mijn body + 580ex ii
                            - 430ex op een statief (30 euro) + witte plu (20 euro)

Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ijsje Bekijk bericht
                              het hoeft allemaal niet duur te zijn

dit is het resultaat van
                              - mijn body + 580ex ii
                              - 430ex op een statief (30 euro) + witte plu (20 euro)

http://users.skynet.be/ijsje/IMG_6778.JPG
                              Ziet er goed uit, de plu is netjes in het oog te zien trouwens.
                              Heb je hier master/slave gebruikt met de 580 als master en de 430 als slave ?

Ik zie dat je een CP-E3 gebruikt op de 580EX II, ben je daar tevreden over, hoeveel full power flash kan je daarmee uitvoeren voordat de batterijen leeg zijn ? Ik overweeg om de CP-E4 te kopen voor mijn flitsers, als ik op een evenement invulflits gebruik ben ik na 100 tot 150 foto's verplicht 'verse' batterijen in de flits te doen, ik hoopte met de CP-E4 dit drastisch te verminderen ? Heb aantallen gelezen tot 1000 foto's, maar dat lijkt me redelijk overdreven ?

Mark

Comment

Working...
                              X