Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

profiel Epson R360

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • profiel Epson R360

    Kort geleden heb ik de Epson R360 overgekocht van iemand (bedankt Rudy ).
    Ik ben enorm tevreden over de kwaliteit hiervan op alle formaten tussen 10x15 en A4. Kleuren zijn fantastisch en het toestel is erg gebruiksgemakkelijk. Hij was aangesloten en geconfigureerd op minder dan 5 minuten.

    Ondertussen heb ik via CS2 al enkele foto's afgedrukt op hoogste kwaliteit (super foto ofzoiets), en ik merk dat de afdrukken iets donkerder zijn dan hetgene ik op m'n scherm zie. Ik gebruik Epson papier en selecteer hetzelfde profiel via de printerinstellingen. bvb Epson Premium Glossy.

    Wat is de volgende stap? Een spyder halen om m'n scherm te kalibreren of op een andere manier een profiel aanmaken per papiersoort? Ik gebruik ook Kentmere Crystaljet Satin 260g en het papier van 'den aldi' (sihl dacht ik).

    Iemand die weet hoe ik de afdrukken gelijk krijg aan wat op het scherm komt?

  • #2
    Re: profiel Epson R360

    Scherm kalibreren om te beginnen en dan eventueel per papiersoort een profiel laten maken.
    Jeroen || OM-D EM-5

    Comment


    • #3
      Re: profiel Epson R360

      We hebben in de avondopleiding Kleurbeheer gecalibreerd met de Spyder, Spyder Pro (enkel andere soft als ik me niet vergis) en oa de Eye One van Xrite. De software van de Xrite gaf meer mogelijkheden en een beter resultaat.
      Als je scherm gecalibreerd hebt en het resultaat is nog niet voldoende, kan je oa bij www.marc-en-ciel.be een profiel laten maken per papiersoort.

      Groeten, Johan

      Comment

      Working...
      X