Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kan D200 met 70-200 in Lowepro Micro Trekker ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kan D200 met 70-200 in Lowepro Micro Trekker ?

Zoals beloofd heb ik dit even geprobeerd:
    D200 met 17-55 f/2.8, daarnaast een losse 80-200/f 2.8, een Tokina 12-24 f/4 en 3 uit de kluiten gewassen zonnekappen, het kan er allemaal in. Als je wat creatief omspringt met de zonnekappen, kan er ook nog een flitser SB 600 bij.

En ja, ik heb nog een kleine 3 cm over bij de 80-200, dus een 70-200 moet volgens mij ook (nipt) gaan. Maar ik geef het toe, de Micro Trekker 200 zit dan ook propvol, dus een Mini Trekker zou iets comfortabeler qua ruimte zijn.

Aangezien ik liever met een iets compactere rugzak rondloop, hou ik het zelf toch ook op de Micro Trekker 200.

Groetjes, Wim
    Fujifilm X-H1 met (te) veel lenzen
    Fujifilm X100V

Comment

Van harte bedankt Wim
      Ik hou het ook liefst zo compact mogelijk.
      Nu weet ik tenminste dat het er toch wel echt in kan.

grtjs
      Linda
      "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

Comment

lin, wat heb je ondertussen gekozen?

Ik denk om voor de mini trekker te gaan
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Dag Steven,

't Is de Lowepro Micro Trekker 200 geworden. Alles past er net in : D200 (zonder batterijpack wel te verstaan) met Nikkor 17-55 mm lens erop + Sigma 10-20 mm en Nikkor 70-200 VR (alle zonnekappen inbegrepen) + SB800 ernaast. In de andere zakjes past ook nog een en ander....filters, draadontspanner, blaaspeer, poetsdoekjes. Lekker compacte draagbare rugzak. Ideaal voor een vrouw toch, want wij hebben het toch moeilijker met gewicht dan mannen hé ! Op het eerste zicht kun je niet vermoeden dat daar nog zoveel in zit. Eens het fototoestel aan de nek hangt merk je zelfs nog nauwelijks iets van het gewicht dat overblijft in de rugzak.
          één nadeel wel : telkens je van lens wil verwisselen moet je de rugzak afdoen.
          Ik heb ook nog een schoudertas (Urban Disguise 40 van Thinktank) maar dat gewicht is bijlange zo goed niet verdeeld en als ik dat ver moet dragen krijg ik schouderpijn. Met de schoudertas kan ik wel makkelijker van lenzen switchen. Alles heeft zo zijn voor- en nadelen.
          Als ik op reis ga en veel met mijn fotomateriaal moet sleuren geef ik, ondanks het nadeel van moeilijk lenzen switchen, toch de voorkeur aan mijn rugzak(je).
          Ik heb nog 2 andere lenzen maar die laat ik dan maar thuis. Als ik telkens alles zou willen meenemen ben ik geradbraakt en meer kan er trouwens niet in. Een grotere rugzak dragen zie ik niet zitten. Ik maak op voorhand mijn keuze, wat ik meest denk nodig te hebben en neem daar dan maar vrede mee. Als ik een statief meeneem (ik heb zo'n lichtgewicht Gitzo traveller) hang ik dat aan mijn broeksriem (één poot door mijn riem)...werkt perfect en zo heb ik dat ook niet als extra gewicht op mijn rug. Ik draag meestal ook broeken en een vest met veel zakken waar ik dan nog andere dingen in kwijt kan.

Groetjes
          Linda
          Last edited by lin.vdb; 3 december 2008, 13:11. Reden: klein detail toevoegen
          "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

Comment

Working...
          X