Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kan D200 met 70-200 in Lowepro Micro Trekker ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kan D200 met 70-200 in Lowepro Micro Trekker ?

Vraagje aan de ervaringsdeskundigen hier op BD:
    Kan een D200 met Nikkor 70-200 mm f 2.8 vastgehecht aan het toestel nog in een Lowepro Micro Trekker 200 ?

Kan er dan nog een Nikkor 17-55, Nikkor 105 micro en eventueel een breedhoek (sigma 10-20 of Tokina 11-16...toekomstmuziek) bij ? Volgens de website van 't Konijn past er een SLR met 80-200 2.8 lens, 3 objectieven en flitser in. Is dat te vergelijken met hetgeen ik erin wil proppen ?
    Dat zal misschien te veel van het goede zijn maar ik zoek wel het compactste model en desnoods verdeel ik mijn materiaal over 2 tassen, dan kan mijn ventje beetje helpen sleuren op reis want ik heb nu al last van mijn beendergestel. Ik weet het ....een compactje weegt zoveel niet, maar ik ben nog niet rap content. Ik wil kwaliteitsmateriaal gebruiken maar zoek wel de meest draagbare oplossing.
    "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

Re: Kan D200 met 70-200 in Lowepro Micro Trekker ?

Dat zal gaan, maar het zal toch proppen worden.
    Ik heb een Micro Trekker 200, en daar past mijn D200 met de 80-200/2.8 in, mijn 17-55/2.8 kan er bij, de Tokina 12-24 en mijn flitser SB600. Het probleem is dat de zonnekappen er nog maar amper bijkunnen. 't Is echt wel nipt.

Groetjes, Wim
    Fujifilm X-H1 met (te) veel lenzen
    Fujifilm X100V

Comment

Bedankt voor de reactie Wivo.
      De 70-200 is wel ietsje langer dan de 80-200 (ca 2,8 cm). Heb jij nog zoveel over met je 80-200 ?

Comment

dit wordt wel crap... ik heb ze gehad, met D200 70-200, 17-55 en 85mm en een flash, maar intussen vervangen door een lowerpro mini trekker AW, heeft als extra voordeel dat je er ook een statief aan kan hangen.
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lin.vdb Bekijk bericht
          Bedankt voor de reactie Wivo.
          De 70-200 is wel ietsje langer dan de 80-200 (ca 2,8 cm). Heb jij nog zoveel over met je 80-200 ?
          Ik heb nog een goeie 3 cm over, dus dat moet wel lukken.

Groetjes, Wim
          Fujifilm X100V

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
            Ik heb nog een goeie 3 cm over, dus dat moet wel lukken.

Groetjes, Wim
            Dan zie ik zo'n Micro Trekker wel zitten voor als ik licht wil gaan stappen.
            Als ik op reis de hele mic mac wil mee hebben kan ik nog altijd mijn schoudertas bijvullen en mijn ventje een beetje mee laten dragen.
            De mini trekker zou inderdaad beter zijn maar dan moet ik alles zelf sjouwen hé. Ben wel niet zo'n body builder

Comment

Dan zie ik zo'n Micro Trekker wel zitten voor als ik licht wil gaan stappen.
              Als ik op reis de hele mic mac wil mee hebben kan ik nog altijd mijn schoudertas bijvullen en mijn ventje een beetje mee laten dragen.
              De mini trekker zou inderdaad beter zijn maar dan moet ik alles zelf sjouwen hé. Ben wel niet zo'n body builder
              de mini trekker is dan ook nog eens waterdicht en je steekt er zoveel in als jij wilt en laat je ventje de rest dragen ;-) lol

ga eens met je lenzen en toestel naar een winkel en probeer het uit...
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                de mini trekker is dan ook nog eens waterdicht en je steekt er zoveel in als jij wilt en laat je ventje de rest dragen ;-) lol

ga eens met je lenzen en toestel naar een winkel en probeer het uit...
                Waterdicht ja, da's natuurlijk ook een sterk argument.
                Ik wou het vandaag eens gaan uittesten bij Art & Craft in Gent maar er zijn blijkbaar momenteel leveringsproblemen met de Micro Trekker en het zou nog tot september kunnen duren vooraleer ze weer te krijgen zijn . De Slingshot 200 was te klein en de 300 vond ik veels te groot. Heb het nog maar effe uitgesteld tot ik ergens zo'n microtrekker tegenkom. Bij Konijn hebben ze hem momenteel ook niet zie ik. Als ie te nipt blijkt ga ik misschien toch voor de mini trekker.

Bedankt voor alle info alleszins

Comment

als ik me goed herinner was de voornaamste problematiek die ik had met de microtrekker, dat de 70-200 in de tas altijd OP het toestel moest gemonteerd zijn, en niet er los naast... en een andere lens gemonteerd... dus dat was redelijk vervelend.

Comment

als ik me goed herinner was de voornaamste problematiek die ik had met de microtrekker, dat de 70-200 in de tas altijd OP het toestel moest gemonteerd zijn, en niet er los naast... en een andere lens gemonteerd... dus dat was redelijk vervelend.
                    dan wordt het zeker de mini trekker want dat zie ik ook niet zitten. Ik wil er ook wel eens een andere lens op laten zitten. Het is wel handig als je ze niet persé hoeft te demonteren maar als je ze er alleen gemonteerd in krijgt is dat inderdaad ook knap vervelend.
                    Bedankt voor de hulp bij mijn keuze

Comment

Mijn D200 met gemonteerde 17-55/2.8 en losse 80-200/2.8 kunnen probleemloos in de Micro Trekker 200. Omgekeerd ook: D200 met 80-200 en losse 17-55.
                      Zou de 70-200 dan zo'n verschil maken? Uitproberen zou ik zeggen!

Groetjes, Wim
                      Fujifilm X100V

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
                        Mijn D200 met gemonteerde 17-55/2.8 en losse 80-200/2.8 kunnen probleemloos in de Micro Trekker 200. Omgekeerd ook: D200 met 80-200 en losse 17-55.
                        Zou de 70-200 dan zo'n verschil maken? Uitproberen zou ik zeggen!

Groetjes, Wim
                        de 70-200 is 2,8 cm langer. Heb jij nog zoveel over in je Micro Trekker 200 als je 17-55 gemonteerd is om een 70-200 ernaast te steken ? 't Is wel belangrijk natuurlijk want heb hier in mijn buurt nog geen Micro Trekker (niet in voorraad) gevonden om het effe uit te proberen.

Ik stel je hulp op prijs

grtjs
                        Linda

Comment

de 70-200 is 2,8 cm langer. Heb jij nog zoveel over in je Micro Trekker 200 als je 17-55 gemonteerd is om een 70-200 ernaast te steken ? 't Is wel belangrijk natuurlijk want heb hier in mijn buurt nog geen Micro Trekker (niet in voorraad) gevonden om het effe uit te proberen.

Ik stel je hulp op prijs

grtjs
                          Linda
                          Dat zal ik pas vanavond na 9 uur kunnen uitproberen. Ik laat het je zeker nog weten!

Groetjes, Wim
                          Fujifilm X100V

Comment

Dag Wim,

Bedankt om het vanavond nog even te willen gaan uittesten voor me. Ik zou m'n lenzen er wel graag in krijgen met zonnekappen natuurlijk, waar moet ik daar dan anders weer mee naartoe.
                            Kan de breedhoek er dan ook nog bij ?
                            Als ik er die 3 lenzen in krijg om compact op stap te gaan ben ik al wreed content.
                            In m'n Thinktank Urban Disguise schoudertas krijg ik er de 105 mico ook nog bij als ik m'n body zonder lens in een apart compartiment steek maar dan ben ik geladen gelijk een ezel en voel ik na een paar 100 m mijn schouder niet meer. Zo'n kleine rugzak lijkt mij beter.

Comment

Heb een Micro trekker te koop ( zwart ) voor 40 Euro, in goede
                              staat. Indien interesse, hoor ik het wel
                              Groetjes
                              Leo
                              lumix LX100 met Nissin commander en Nissin DI700

Comment

Working...
                              X