Ik vroeg me af of elke kop op een statief van Benro past? Kan ik m.a.w. sowieso een balhoofd van Markins of Arca Swiss op dit statief zetten?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Welke koppen passen op een Benro-statief
Collapse
X
-
-
Re: Welke koppen passen op een Benro-statief
Als de schroefdraad overeenkomt vermoedelijk wel.Canon EOS 400D, Sigma 17-70 2.8/4.5, Canon 50 1.8, Canon 55-250 IS
scriptie in ontwikkeling : www.kunstigdigitaal.be
-
Op mijn Benro staat een Gitzo head.
Draad is 3/8"
EDIT: Snelkoppelingsplaatje is inderdaad 1/4, thanks rupselkopke om dit even recht te zetten
HansLast edited by CH Photography; 30 mei 2008, 11:15.Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt
Comment
-
De meeste draad rechtstreeks op je statief (zonder balhoofd of andere kop) is 3/8 Withworth. Balhoofden en andere statiefkoppen en accesoires die je rechtstreeks op je statief bevestigd zijn haast allemaal uitgerust met deze draad aan de onderkant. Aan de bovenkant van je balhoofd of op de snelkoppelplaten zit meestal een 1/4 Withworth draadstukje omdat je dit rechtstreeks in je camera moet kunnen schroeven. Alle Dslr's en compacts van de laatste jaren hebben deze (1/4 Withworth) onderaan de body.
Indien het toch moest zijn dat de draad niet past (weinig kans) dan kan je altijd nog een verloopstukje kopen.Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/
Comment
-
-
Bedankt allemaal voor de info. Rest me nog één vraagje: de middenkolom kan verwijderd worden en dan zou je de kop rechtstreeks op de poten kunnen bevestigen. Heeft iemand enig idee of dit werkelijk gaat en of er dan nog tussenstukken nodig zijn?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door StijnL Bekijk berichtBedankt allemaal voor de info. Rest me nog één vraagje: de middenkolom kan verwijderd worden en dan zou je de kop rechtstreeks op de poten kunnen bevestigen. Heeft iemand enig idee of dit werkelijk gaat en of er dan nog tussenstukken nodig zijn?
Bij de Gitzo die ik gebruik zit er een ronde schaal met een 3/8 draadstuk in het midden tussen de pootbevestiging geklemt......ik zou deze schaal kunnen vervangen door ééntje waar een middenkolom in past......bij Gitzo zijn deze accesoires een optie. Als men bij Benro met een gelijkaardig systeem werkt, moet je deze vlakke schaal met draadstukje apart bij bestellen....tenzij ze gul zijn en dan zit dit onderdeel er misschien standaard bij.Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk berichtAls ik het goed begrepen heb zijn de Benro statieven een beetje een kopie van de Gitzo statieven.......misschien gebruikt men bij Benro dan ook een gelijkaardig systeem wanneer je de middenkolom wil verwijderen.
Bij de Gitzo die ik gebruik zit er een ronde schaal met een 3/8 draadstuk in het midden tussen de pootbevestiging geklemt......ik zou deze schaal kunnen vervangen door ééntje waar een middenkolom in past......bij Gitzo zijn deze accesoires een optie. Als men bij Benro met een gelijkaardig systeem werkt, moet je deze vlakke schaal met draadstukje apart bij bestellen....tenzij ze gul zijn en dan zit dit onderdeel er misschien standaard bij.
Comment
Comment