Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

budgetprinter vr ZWART/WIT

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• budgetprinter vr ZWART/WIT

ik heb een R800 van epson en ben hier zeer content van .. voor mijn kleurenprints.
    Vr zwart/wit is dat een ramp.

Iemand een idee vr een budgetvriendelijke goeie zwart/wit printer.
    Moet zelfs niet tot A4 gaan..

merci
    Lieven
    Photography helps people to see
    -Berenice Abbott-
    BD1050BE

Re: budgetprinter vr ZWART/WIT

Ik heb een tijdje geleden lange tijd rondgekeken en getest maar ik ben uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat de goedkopere printers een echte ramp zijn voor zwart-wit. Dus ben ik maar aan sparen voor een zware Canon. Dit helpt je niet vooruit natuurlijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lieven0303 Bekijk bericht
      ik heb een R800 van epson en ben hier zeer content van .. voor mijn kleurenprints.
      Vr zwart/wit is dat een ramp.

Iemand een idee vr een budgetvriendelijke goeie zwart/wit printer.
      Moet zelfs niet tot A4 gaan..

merci
      Lieven

Het meest budgetvriendelijk dat ik kan voorstellen is de
      Epson R 2400, geeft perfecte zwart-witjes voor ongeveer 7 euro voor een A3+ afdruk, dus de helft voor een 21 x 32 cm wat normaal voldoende is voor deelname aan wedstrijden. Gebruikt papier Smooth Pearl Ilford !

Bij aanschaf van een 3800 gaan je afdrukken goedkoper zijn maar is de investering in de printer hoger, de kwaliteit van de afdrukken van de 2400 en de 3800 zijn bijna gelijk.

Bij gebruik van barrietpapier zoals Fibre Silk Gold van Ilford of Fibre base glossy van Permajet gaat de prijs van de afdrukken omhoog, maar win je ook in uitzicht, deze afdrukken zijn te vergelijken met afdrukken uit de natte doka op barriet

MVG, Jeff
      Last edited by Digipics357; 1 juni 2008, 13:45.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
        Epson R 2400, geeft perfecte zwart-witjes voor ongeveer 7 euro voor een A3+ afdruk, dus de helft voor een 21 x 32 cm wat normaal voldoende is voor deelname aan wedstrijden. Gebruikt papier Smooth Pearl Ilford !
        Sorry, je kan een printer van ±€700 toch niet budget vriendelijk noemen
        Ik zie ook de zin niet om een A3+ printer aan te raden, als TC zelfs geen A4 nodig heeft.

Hubert
        Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
          Ik zie ook de zin niet om een A3+ printer aan te raden, als TC zelfs geen A4 nodig heeft.

Hubert
          Voor goede ZW afdrukken is de epson R2400 het goedkoopste, de Epson pro 3800 is duurder in aanschaf, maar goedkoper in afdrukken (als je de aantallen hebt).

De R2400 wordt momenteel vervangen door de 2880, welke theoretisch iets betere afdrukken zou geven.

Naast de door Jeff genoemde papieren vind ik het dure Harman Gloss FB Al papier een aanrader, indien de afdruk niet gemanipuleerd moet worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht

Hubert

Er is geen alternatief voor de R2400 in A4, En voor mij is kwaliteit nog steeds belangrijker dan budget, dus het goedkoopste voor kwaliteit zwart-wit afdrukken is de Epson R 2400.

MVG, Jeff
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht

Bij aanschaf van een 3800 gaan je afdrukken goedkoper zijn maar is de investering in de printer hoger, de kwaliteit van de afdrukken van de 2400 en de 3800 zijn bijna gelijk.

Bij gebruik van barrietpapier zoals Fibre Silk Gold van Ilford of Fibre base glossy van Permajet gaat de prijs van de afdrukken omhoog, maar win je ook in uitzicht, deze afdrukken zijn te vergelijken met afdrukken uit de natte doka op barriet

MVG, Jeff
              hoe zit het met de Canon Pixma Pro 9000? Die is met zijn 560 € al iets budgetvriendelijker maar zou niet weten hoe de kwaliteit is maar kan me inbeelden dat het ook een goede printer is...
              With Canon, I can (or at least try)
              Photastic.be ~ Passion for the picture
              Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                hoe zit het met de Canon Pixma Pro 9000? Die is met zijn 560 € al iets budgetvriendelijker maar zou niet weten hoe de kwaliteit is maar kan me inbeelden dat het ook een goede printer is...
                Ik heb er geen idee van, ik gebruik zelf al jaren Epson, eerst de 1290 dan de 2400 en nu de 3800 !

MVG, Jeff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                  Vergeet dan de Pro 9000, aangezien deze geen extra zwart/grijspatronen heeft. Het enige alternatief voor de R2400 zou dan de Pro 9500 zijn met 10 inkpatronen, waarvan er 3 zwart/grijs patronen aanwezig zijn voor kleurneutrale z/w-afdrukken.
                  Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Working...
                  X