Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cactus V2s flashtriggers

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Cactus V2s flashtriggers

Een hotshoe adaptor met een oogje misschien...
    De flitser zal dan als slave afgaan op het moment dat het oog op die adaptor een andere flits ziet afgaan...

Het blijft uiteraard kunst en vliegwerk, iets wat je met PW's niet meer hebt.

Ok, ze zijn duur, maar het is dan ook het beste en het werkt ALTIJD !!!!
    www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
      Een hotshoe adaptor met een oogje misschien...
      De flitser zal dan als slave afgaan op het moment dat het oog op die adaptor een andere flits ziet afgaan...
      Dat zou op dit moment ook een oplossing kunnen zijn hè? Dan stuur ik m'n Nikon SB-25 aan met de V2 trigger en laat ik de 430EX door middel van zo'n blokje als slave meeflitsen. Niet persè ideaal, maar natuurlijk wel een goedkope oplossing. Al zou ik toch liever een oplossing hebben waarbij ik alleen mijn Canon flitser ook op afstand zou kunnen gebruiken. M'n 430EX heb ik normaal altijd mee in mijn tas, m'n SB-25 niet....

Heeft iemand hier trouwens ook ervaringen met de Elinchrom Skyports? Een stuk duurder dan de Ebay triggers maar toch fors goedkoper dan de PW's...
      Last edited by MarkEL; 13 oktober 2008, 17:00.
      www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
        Heeft iemand hier trouwens ook ervaringen met de Elinchrom Skyports? Een stuk duurder dan de Ebay triggers maar toch fors goedkoper dan de PW's...
        Hello,

ik gebruik al geruime tijd een SkyPort systeem voor mijn twee 580EXII flitsers, werkt perfect, geen enkele misfire ... alleen op letten dat je de 'sleep' functie van de flits uitschakelt, maar dat is met de PW's ook nodig.

Ik vond eerlijk gezegd de investering in PW's overdreven voor het gebruik dat ik er van maak, ok als je dagelijks in een studio je boterham staat te verdienen zou ik ook PW's aankopen, maar om zoals ik slechts sporadisch off-camera te flitsen zijn de Elinchrom perfect ... heb de mijne bij Studio73 gekocht trouwens, een setje universal (zender en ontvanger) en een extra ontvanger.

Verschiet wel niet als je ze krijgt, ik had ze veel groter voorgesteld, de skyports zijn redelijk klein van formaat.

Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

De Elinchrom Skyports heb ik onlangs gekocht en moet zeggen dat werkt heel goed zowel buiten als binnen en ook achter een muur,stukken beter dan mijn STe2 van Canon.
          Flitsen die ik gebruik zijn 580EX2 en 430EX + 430EX2 zonder problemen.

Elinchroms besteld bij www.fotosg.nl.
          Kabeljes besteld via E-bay:colin-foto-electro dit zijn dezelde kabels als je nodig hebt voor de PWs.30cm Male PC to 3.5mm jack (miniphone) Sync lead.
          Franske
          Fuji + glas.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franske Bekijk bericht
            Kabeljes besteld via E-bay:colin-foto-electro dit zijn dezelde kabels als je nodig hebt voor de PWs.30cm Male PC to 3.5mm jack (miniphone) Sync lead.
            Ik heb mijn kabeltjes bij FlashZebra besteld, ik vond die wel knap omdat die aan de 580EX II PC Sync poort vastgeschroefd konden worden , heb je niet het risico dat ie na verloop van tijd een slecht kontakt geeft omdat ie aan het loskomen is.
            Ik veronderstel dat je dergelijke kabeltjes ook wel op eBay zal kunnen vinden, maar ik had de link op de Strobist site gevonden.

Mark
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

heb je niet het risico dat ie na verloop van tijd een slecht kontakt geeft omdat ie aan het loskomen is.
              Heb nog geen probleem gehad maar als het zou gebeuren dan los ik dat wel op.
              Franske
              Fuji + glas.

Comment

Om effe op dit topic terug te komen... Die vuurdoop van 2 weken waarover ik sprak...

Ben "redelijk tevreden" van de vuurdoop. Ruw geschat denk ik dat de foutmarge rond 7% misfires ligt. Wat al een hele vooruitgang is natuurlijk. Er blijft toch een aardigheidje die me niet helemaal aanstaat.

Heb 3 keer na elkaar "dezelfde" foto genomen met 3 keer identiek dezelfde instelling / configuratie. Afstand tot model, sluitertijd, diafragma, ... kortweg alles was identiek. De 2 flitsers gingen in de 3 gevallen steeds af, en toch heb ik 3 totaal verschillende foto's. De flitsintensiteit was in de 3 gevallen dus niet identiek... hoewel ze steeds reeds enkele seconden volledige waren herladen alvorens af te drukken.

Er is blijkbaar méér aan de hand... Maar wat hé?
                BD0910BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kpr Bekijk bericht
                  Om effe op dit topic terug te komen... Die vuurdoop van 2 weken waarover ik sprak...

Ben "redelijk tevreden" van de vuurdoop. Ruw geschat denk ik dat de foutmarge rond 7% misfires ligt. Wat al een hele vooruitgang is natuurlijk. Er blijft toch een aardigheidje die me niet helemaal aanstaat.

Heb 3 keer na elkaar "dezelfde" foto genomen met 3 keer identiek dezelfde instelling / configuratie. Afstand tot model, sluitertijd, diafragma, ... kortweg alles was identiek. De 2 flitsers gingen in de 3 gevallen steeds af, en toch heb ik 3 totaal verschillende foto's. De flitsintensiteit was in de 3 gevallen dus niet identiek... hoewel ze steeds reeds enkele seconden volledige waren herladen alvorens af te drukken.

Er is blijkbaar méér aan de hand... Maar wat hé?
                  Je hebt ze toch in manuele modus gebruikt?

Dave
                  pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                    Je hebt ze toch in manuele modus gebruikt?

Dave
                    ja hoor
                    BD0910BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franske Bekijk bericht
                      De Elinchrom Skyports heb ik onlangs gekocht en moet zeggen dat werkt heel goed zowel buiten als binnen en ook achter een muur,stukken beter dan mijn STe2 van Canon.
                      Flitsen die ik gebruik zijn 580EX2 en 430EX + 430EX2 zonder problemen.

Elinchroms besteld bij www.fotosg.nl.
                      Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                      Hello,

ik gebruik al geruime tijd een SkyPort systeem voor mijn twee 580EXII flitsers, werkt perfect, geen enkele misfire ... alleen op letten dat je de 'sleep' functie van de flits uitschakelt, maar dat is met de PW's ook nodig.

Ik vond eerlijk gezegd de investering in PW's overdreven voor het gebruik dat ik er van maak, ok als je dagelijks in een studio je boterham staat te verdienen zou ik ook PW's aankopen, maar om zoals ik slechts sporadisch off-camera te flitsen zijn de Elinchrom perfect ... heb de mijne bij Studio73 gekocht trouwens, een setje universal (zender en ontvanger) en een extra ontvanger.

Verschiet wel niet als je ze krijgt, ik had ze veel groter voorgesteld, de skyports zijn redelijk klein van formaat.

Mark
                      Oke, bedankt voor de reacties. Klinkt goed.

For the time being ga ik denk ik eerst maar zo'n slave trigger kopen (met zo'n oogje) om op deze wijze mijn 430EX te laten slave flitsen op de SB-25. (Dit zou toch ook moeten werken? ) En zodra bruintje het toelaat (na de aanschaf van een 24-105mm die bovenaan m'n verlanglijstje staat) stap ik wel over op een setje Skyports Klinkt toch net even aantrekkelijker dan die dure PW's, in ieder geval voor mijn gebruik....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                        Doe jezelf een lol, doe je ogen toe, geef je bankkaart aan de verkoper en fluister "2x pocketwizard plus II a.u.b.".

Ze zijn wat groter, en wat logger, maar ze werken wel.

Dave
                        Ik hou mijn ogen liever open zodat ik degene die thuis zit zie aankomen op het moment dat de bankafschriften thuis arriveren. Met 5 flitsers wordt een PW aankoop een echt dure aangelegenheid,
                        Maar goed, uiteindelijk wil je wel iets wat het ook 100% doet zoals je wilt dat het moet doen.
                        Kan me op dit moment aardig behelpen met de cactus triggers

Bryan
                        Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

Comment

Hi Hans

als ik op Gadget website kijk , kom ik aan €39 voor hetzelfde
                          daar komen ook nog transportkosten bij zeker ?
                          Al bij al nog een zeer schappelijke prijs natuurlijk

gr

Herman
                          Canon 450D 18-55mm 55-250mm

Comment

weet iemand of de V2s receivers ook met de Canon 430 EX II werken? deze flits staat niet tussen de lijst op de website.

Comment

Blij dat er heel wat tevredenheid is over deze wireless flashtriggers maar heeft iemand ervaring met de thyristor twin flashes die gadget hierbij ook verkoopt ? Mijn enige ambitie is om binnenskamers, bij feestjes enzo, wat betere foto's te kunnen maken. Met de Fuji S100fs heb je veel licht nodig of je zit al snel in te hoge ISO waarden dus dit setje met de twee flashes leek mij wel wat. http://www.gadgetinfinity.com/product.php?productid=16742&cat=256&page=1
                              Fuuu…tsjie
                              www.wouldbephotography.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                                Om nog eens in dit topic terug te komen....

Ik heb een setje Cactus trigger die nog altijd niet fatsoenlijk werkt met mijn 430EX. Kanalen wisselen helpt helaas niets. Mijn Nikon SB-25 kan ik prima aansturen met de triggers dus ze werken wel goed. Bij de 430EX heb ik dus ook het probleem dat ' ie steeds zomaar afgaat zodra de flits is opgeladen...

Ik wil toch wel graag weer de mogelijkheid gebruik te maken van beide flitsers tegelijk. (zoals ik deed bij mijn vorige Pentax camera & flitser i.c.m. de Nikon SB-25) Maar nu weet ik niet welke trigger ik zou moeten aanschaffen....

Om te beginnen weet ik van mijn huidige trigger niet of het een V2 of V2s is. Ik weet dus ook niet wat voor receiver ik erbij zou moeten kopen. Op de zender staat de aanduiding RF-04 en mijn huidige receiver betreft een PT-04.....

Heeft iemand enig idee welk type goed samengaat met de 430EX en of deze compatible is met mijn huidige trigger?

't Is voor mij een tijd geleden maar ben eindelijk weer eens bezig geweest om een oplossing te zoeken voor mijn probleem met de Cactus trigger en 430EX.... En helaas heb ik geen oplossing kunnen vinden

Ik dacht een oplossing gevonden te hebben. Ik heb op Ebay zo'n optical slave blokje gekocht. Dan zou ik mijn Nikon met de Cactus trigger aansturen en de 430EX mee laten flitsen.... niet dus Dit werkt dus óók niet met de 430EX. Als je de flitser aanzet flitst 'ie één keer mee en daarna doet 'ie niks meer. Moet ik eerst de flitser uitschakelen en weer inschakelen om de volgende flits te kunnen maken.

Toen had ik mijn hoop gevestigd op de nieuwe versie van de Cactus trigger, de V2s. Volgens Gadget Infinity zou deze moeten werken met de 430EX. Fotokonijnenberg biedt deze setjes sinds kort ook aan, dus ik vanmiddag naar Konijn. Resultaat.... precies hetzelfde als met mijn Ebay setje Werkt dus ook totaal niet.

Toen dacht ik vanmiddag ten einde raad, f*ck draadloos, ik neem wel een flitskabel mee van 5 meter en zo'n flits adapter van Hama. Maar...... dit gaat ook niet want de flitsschoen van de 430EX past nota bene niet in die adapter 't is toch om van te worden.... Een andere adapter hadden ze niet dus ben uiteindelijk onverrichte zake weer naar huis gegaan en kan mijn geplande experimentjes nog steeds niet uitvoeren omdat ik hier zeker twee flitsers voor nodig heb...

Maar goed, ik weet het nu niet meer, ik geef het maar op . Ben vanaf nu maar in de markt voor een andere flitser..... En 't zal zeker geen Canon zijn

Comment

Working...
                                X