Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cactus V2s flashtriggers

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Cactus V2s flashtriggers

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
    En waarom je diafragma niet wat meer open?

Op hoeveel 'power' staat trouwens je flitser? Om F11 te flitsen moet ie al erg krachtig staan en/of heel dicht bij je onderwerp.

Sluitertijd speelt niet veel rol in hetgene dat door de flits verlicht dient te worden. De sluitertijd heeft hoofdzakelijk invloed op de hoeveelheid omgevingslicht.
    Flits stond redelijk kort (1,5m), en op halve kracht. De 4 "goede" fotos waren ook goed/correct belicht...
    Diafragma meer opentrekken geeft ook snellere sluitertijden, maar dan is de foutmarge (lees : halfbelichte foto's) hoger. 't Gordijn staat in de weg als de spiegel wegklapt denk ik.

Ik heb het gevoel dat ik in m'n sluitertijden moet laten zakken, maar ik vind 1/60 toch echt wel de limiet...
    Heb gisterenavond m'n flits leeggeflitst : khad 400 foto's. ik had nog geen 100 goede... en met goede bedoel ik "geen zwarte of halfzwarte" foto's.

Ik zal in de loop van de week nog eens met groter diafragma proberen... en dan post ik m'n ervaringen.
    Bedankt voor je reactie.
    BD0910BE

Comment

Lijkt me dan idd ook een synchronisatieprobleem.

Ze zouden moeten kunnen synchroniseren tot 1/1000s, in de praktijk ergens tussen 1/125 en 1/600s volgens hun website
      The transmitter emits radio signal to the receiver when shutter is pressed. Highest responding time is 1/1000s (actual sync speed varies from 1/125s to 1/600s depending on the sync speed of the flash / strobe).
      Een goeie synchronisatie bij 1/60 of langer is niet werkbaar imo.
      Tot 1/600 lukt het me met een bridgecamera met cactustrigger.
      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
        V2 en V2s werken niet volledig samen.

Het lukt op sommige kanalen wel om met een V2s zender een V2 trigger te sturen.
        in princiepe werkt het dus? of kan je die kanalen niet kiezen?
        foto als spiegel of als venster?

Comment

Je kan met die switch 4 kanalen (of coderingen) instellen.
          Heb eens een fotoshoot gedaan samen met Lennert. Hij had een V2s zender en ik een V2 zender/ontvanger.
          De V2s moest in elk geval op een ander kanaal gezet opdat hij zou triggeren.

Comment

Hebben jullie al overwogen dat je met je DSLR niet hoger kan gaan dan 1/250ste of iets dergelijks? Flitssynchronisatiesnelheid?

Ik bedoel maar, als je je flitser gebruikt in de flitsvoet gaat je toestel nooit sneller dan dat willen gaan (dat ding weet dat er een flitser aanhangt) maar met die radiosturing weet hij dat niet.

En als je snel achter elkaar foto's maakt heb je wellicht ook last van de herlaadtijd van de flitsers, zeker op 1/2 heb je enkele seconden nodig.

Dave
            pixelpusher

Comment

Hebben jullie al overwogen dat je met je DSLR niet hoger kan gaan dan 1/250ste of iets dergelijks? Flitssynchronisatiesnelheid?
              Ja. Bij een toestel met een electronische sluiter, zoals een bridge (canon g7/g9) en toestellen als een D70(s),D40 (niet de D40x) kan je veeeeeel sneller gaan.

Comment

@ Paly (and others) Heb vandaag m'n flitser eens op High Speed Sync gezet... ik dacht dat 1/125 nog "normal" speed was, blijkbaar verkeerd gedacht.
                Anyway, resultaten zijn gelijklopend, echter met licht merkbare verbetering. 't scheelt toch 1 slecht beeld op 10. Zit dus nu aan foutmarge van 30%... wat volgens mij nog steeds 29% te hoog is.

Soit, vrijdag is't de echte vuurdoop. Hopelijk zijn de real-life resultaten beter. Helaas geloof ik niet meer in sprookjes...
                Ik houd jullie op de hoogte.
                BD0910BE

Comment

Tot 1/250 loopt bij mij alles vrij normaal...

Hans
                  Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
                    Tot 1/250 loopt bij mij alles vrij normaal...

Hans
                    Zou er zaterdag misschien een BD-lid z'n/haar 580Ex (versie 1) (en eventueel ook z'n/haar cactus v2s triggerkes willen meebrengen naar de AV zodat ik effe met zijn/haar flits kan proberen? 't Ligt misschien aan m'n flits .
                    Of wil iemand m'n triggerjes, receiverkes en flits eens aan z'n 5D hangen?

Alvast dikke mersie!

Koen
                    BD0910BE

Comment

Om nog eens in dit topic terug te komen....

Ik heb een setje Cactus trigger die nog altijd niet fatsoenlijk werkt met mijn 430EX. Kanalen wisselen helpt helaas niets. Mijn Nikon SB-25 kan ik prima aansturen met de triggers dus ze werken wel goed. Bij de 430EX heb ik dus ook het probleem dat ' ie steeds zomaar afgaat zodra de flits is opgeladen...

Ik wil toch wel graag weer de mogelijkheid gebruik te maken van beide flitsers tegelijk. (zoals ik deed bij mijn vorige Pentax camera & flitser i.c.m. de Nikon SB-25) Maar nu weet ik niet welke trigger ik zou moeten aanschaffen....

Om te beginnen weet ik van mijn huidige trigger niet of het een V2 of V2s is. Ik weet dus ook niet wat voor receiver ik erbij zou moeten kopen. Op de zender staat de aanduiding RF-04 en mijn huidige receiver betreft een PT-04.....

Heeft iemand enig idee welk type goed samengaat met de 430EX en of deze compatible is met mijn huidige trigger?
                      www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                        Om nog eens in dit topic terug te komen....

Ik heb een setje Cactus trigger die nog altijd niet fatsoenlijk werkt met mijn 430EX. Kanalen wisselen helpt helaas niets. Mijn Nikon SB-25 kan ik prima aansturen met de triggers dus ze werken wel goed. Bij de 430EX heb ik dus ook het probleem dat ' ie steeds zomaar afgaat zodra de flits is opgeladen...

Ik wil toch wel graag weer de mogelijkheid gebruik te maken van beide flitsers tegelijk. (zoals ik deed bij mijn vorige Pentax camera & flitser i.c.m. de Nikon SB-25) Maar nu weet ik niet welke trigger ik zou moeten aanschaffen....

Om te beginnen weet ik van mijn huidige trigger niet of het een V2 of V2s is. Ik weet dus ook niet wat voor receiver ik erbij zou moeten kopen. Op de zender staat de aanduiding RF-04 en mijn huidige receiver betreft een PT-04.....

Heeft iemand enig idee welk type goed samengaat met de 430EX en of deze compatible is met mijn huidige trigger?
                        Doe jezelf een lol, doe je ogen toe, geef je bankkaart aan de verkoper en fluister "2x pocketwizard plus II a.u.b.".

Ze zijn wat groter, en wat logger, maar ze werken wel.

Dave
                        pixelpusher

Comment

PT-04 met (TM) is hetzelfde als de V2s. Zonder de (TM) is het de V2.

Euhh...pocketwizard werkt idd altijd. Maar je moet vragen "3x pocketwizard"
                          1 voor elke flitser en 1 op je camera.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                            Doe jezelf een lol, doe je ogen toe, geef je bankkaart aan de verkoper en fluister "2x pocketwizard plus II a.u.b.".

Ze zijn wat groter, en wat logger, maar ze werken wel.

Dave
                            Je zult gelijk hebben. Maar het prijsverschil tussen 3x 195,- (ik wil twee flitsers draadloos aansturen, dan heb ik er toch 3 nodig?) of een setje poverty wizards van een paar tientjes is wel erg groot. En natuurlijk zou ik het liefst de PW's kopen maar ik heb dit jaar al zoveel foto-apparatuur aangeschaft dat het budget eigenlijk al meer dan op is. PW's zal dus echt iets voor een later tijdstip zijn (mijn verlanglijstje is nog best wel lang, met een 24-105mm bovenaan) en voorlopig zal ik me 'moeten' redden met een het goedkopere alternatief. En trouwens, ik ben op zich helemaal niet zo ontevreden over de Cactus triggers... Alleen de Cactus i.c.m. de 430EX is problematisch. Maar met m'n SB-25 gaat het perfect Het enige wat ik dus eigenlijk nodig heb is één extra ontvanger die geschikt is om te werken met m'n 430EX.... Maar welke is dat, da's dus eigenlijk de vraag....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                              Je zult gelijk hebben. Maar het prijsverschil tussen 3x 195,- (ik wil twee flitsers draadloos aansturen, dan heb ik er toch 3 nodig?) of een setje poverty wizards van een paar tientjes is wel erg groot. En natuurlijk zou ik het liefst de PW's kopen maar ik heb dit jaar al zoveel foto-apparatuur aangeschaft dat het budget eigenlijk al meer dan op is. PW's zal dus echt iets voor een later tijdstip zijn (mijn verlanglijstje is nog best wel lang, met een 24-105mm bovenaan) en voorlopig zal ik me 'moeten' redden met een het goedkopere alternatief. En trouwens, ik ben op zich helemaal niet zo ontevreden over de Cactus triggers... Alleen de Cactus i.c.m. de 430EX is problematisch. Maar met m'n SB-25 gaat het perfect Het enige wat ik dus eigenlijk nodig heb is één extra ontvanger die geschikt is om te werken met m'n 430EX.... Maar welke is dat, da's dus eigenlijk de vraag....
                              En wat gebruik je om je 430EX aan te sturen? Welke hotshoe adapter? Want een 430EX heeft geen PC contact, natuurlijk.

Dave
                              pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                                En wat gebruik je om je 430EX aan te sturen? Welke hotshoe adapter? Want een 430EX heeft geen PC contact, natuurlijk.

Dave
                                Die ebay trigger ontvangers hebben zelf een hotshoe, dus een hotshoe adapter heb ik dan niet nodig.....

Comment

Working...
                                X