Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cactus V2s flashtriggers

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Cactus V2s flashtriggers

Oorspronkelijk geplaatst door Aestiva Bekijk bericht
    7 meter??????

Hoe kan ik standaard al buiten minimaal 30 meter halen dan?

Ik heb de batterijen bij factoryprices.nl gekocht. Daar waren ze ook relatief goedkoop. Ik heb rond de 10 euro betaald voor 2 x cr2 en 2 x cr2016 batterijen.
    Waarschijnlijk hangt dit af van trigger tot trigger. Jij hebt gewoon meer geluk dan ik
    Aan 30 meter geraak ik niet. Hoogstens 7 meter, maar veel meer heb ik niet nodig aangezien ik vooral met m'n 28-70mm werk.

Oorspronkelijk geplaatst door Peke Bekijk bericht
    welke statieven komen het best in aanmerking voor die setup?
    ik neem aan dat ze voor buitengebruik ook niet te licht mogen zijn als en een plu of softbox aanzit
    Ik gebruik het goedkoopste statief dat ze bij studio73 verkopen. (15,95 euro van könig), en ben er eigenlijk vrij tevreden van. Compact en licht is het niet, maar het is stevig genoeg voor een reportageflitser + light modifier (paraplu, softbox...) en is snel opgezet. Echt wel nog degelijk materiaal voor de prijs.
    De duurdere zijn mss beter voor zware studiolampen, maar dat gebruik ik toch niet.
    En voor 15 euro mag je niet klagen...

Van de goedkope paraplu's van Kaiser ben ik minder te spreken. Fragiele dingetjes hoor. Beter iets steviger kopen.
    ~TDN
    fotoblog: www.tdn9.be

Comment

Ik blijf toch af en toe problemen hebben in combi met de 580 EXII: nodeloos flashen en misfires. Met de SB800 heeft diezelfde trigger dat niet

Domme vraag misschien: om te bepalen of het nu aan de trigger ligt of het PC-sync contactje op de 580, kan ik met een PC-Sync kabeltje dat ik nog heb liggen en waarvan ik de draadjes los heb, die draadjes gewoon tegen elkaar houden om te testen of de 580 dan nog misfires heeft? MAW mag je die PC-Sync contacten op de 580 gewoon kortsluiten
      My S3 was so slow I went to the hospital to take new baby pictures, the buffer cleared just in time for her wedding pictures.

Comment

indien je met een softbox wil werken heb je dan een speciale bevestiging nodig om hem op een SB flits te monteren en waar hebben ze de beste prijzen voor softboxen?
        Canon 5D mkII,30D,500D EF 100mm F 2.8 Macro USM, Canon EF 70-200mm F/2.8 L IS USM II

Comment

Ik gebruik een softbox van Lastolite waarop reeds een koppeling zit voor een reportageflitser.
          Koste mij 139 euro voor de softbox van 60cm.
          During 2021 the Lastolite By Manfrotto products were all rebranded to Manfrotto. Discover the range of innovative lighting tools for professional creators.

Greetz,
          Hans
          Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
            Ik gebruik een softbox van Lastolite waarop reeds een koppeling zit voor een reportageflitser.
            During 2021 the Lastolite By Manfrotto products were all rebranded to Manfrotto. Discover the range of innovative lighting tools for professional creators.

Greetz,
            Hans
            dat ziet er inderdaad een handig ding uit en die telescooparm is mooi meegenomen

groeten

Peke
            Canon 5D mkII,30D,500D EF 100mm F 2.8 Macro USM, Canon EF 70-200mm F/2.8 L IS USM II

Comment

Je moet zeker die demofilmpjes eens bekijken van Mark Cleghorn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jayjay_T Bekijk bericht
                Ik blijf toch af en toe problemen hebben in combi met de 580 EXII: nodeloos flashen en misfires. Met de SB800 heeft diezelfde trigger dat niet

Domme vraag misschien: om te bepalen of het nu aan de trigger ligt of het PC-sync contactje op de 580, kan ik met een PC-Sync kabeltje dat ik nog heb liggen en waarvan ik de draadjes los heb, die draadjes gewoon tegen elkaar houden om te testen of de 580 dan nog misfires heeft? MAW mag je die PC-Sync contacten op de 580 gewoon kortsluiten
                Wel wat ik gemerkt heb is dat de receivers nogal gevoelig zijn aan interferentie. Onlangs noch kwam mijn eega thuis toen ik in de studio bezig was met dingen uit te proberen. Ze sloot de wagen met de afstandsbediening en alle flashes gingen af.
                Mja, je moet dat erbij nemen vrees ik voor die prijs anders koop je maar pocket wizard van 199$ voor een set van 2. Voor hetgeen ik het gebruik een onnodige kost.

Hans

Comment

Heeft iemand nog douanekosten betaald eigenlijk?
                  Volgens mij via regular airmail niet.

Hans

Comment

Greetz,
                    Hans
                    heb je die set in het buitenland besteld of hier ergens in een winkel besteld?

Comment

• Re: Cactus V2s flashtriggers

Wel wat ik gemerkt heb is dat de receivers nogal gevoelig zijn aan interferentie. Onlangs noch kwam mijn eega thuis toen ik in de studio bezig was met dingen uit te proberen. Ze sloot de wagen met de afstandsbediening en alle flashes gingen af.
                      Mja, je moet dat erbij nemen vrees ik voor die prijs anders koop je maar pocket wizard van 199$ voor een set van 2. Voor hetgeen ik het gebruik een onnodige kost.

Hans
                      Als ik 2 receivers heel dicht bij elkaar leg, dan beginnen ze alletwee zo hard te flikkeren dat het bijna stroboscoopjes worden (die ledjes).

Ze zijn elektronisch gezien de eenvoud zelve. Ze werken exact zoals een sleutel met afstandsbediening, maar dan nog minder robust. Maar je mag natuurlijk niet meer verwachten als je ziet voor hoeveel ze op ebay gaan... je kan ze er zelf nooit voor maken, zelfs ik niet als elektronicus.

Eerst had ik de falcon eyes gekocht, maar dit bleken exact dezelfde te zijn als de ebay versies. enkel de prijs was 10x hoger bijna. Dus een beetje opletten.

Voor hun geld zijn het prachtige dingen, ik heb ze al meer gebruikt dan ik ook verwacht had.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peke Bekijk bericht
                        heb je die set in het buitenland besteld of hier ergens in een winkel besteld?
                        Via studio73 Ben er vaste klant lol

Comment

Heeft iemand nog douanekosten betaald eigenlijk?
                          Volgens mij via regular airmail niet.

Hans
                          Nope, op het pakje staat 'gift' mooi aangeduid, de waarde van de inhoud staat op 30$ (terwijl het eigenlijk het dubbele was ) en de postbode heeft het pakje mooi achtergelaten aan de achterdeur.

Comment

Bij mij stond er 40 euro op en ook gewoon aan de brievenbus achtergelaten zonder bellen of verwittigen.

iedereen kon het zomaar meenemen en dat terwijl we gewoon thuis waren.
                            Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

Comment

Dag mannen,

ik heb van de week de triggers aan gekregen en maar nu heb ik een vraagje,ik heb ook dit http://www.gadgetinfinity.com/produc...ge=3besteld.Er staat echter aan de lader een stekker made in Hongkong aan
                              Dus die past in onze stopkontakten niet
                              Nu heb ik al eens geprobeerd om rechtstreeks aan de kontakten met draad en een stekker van bij ons een aansluiting te maken maar ook dan laad hij niet en/of branden de ledlampjes van de lader niet
                              Wat nu ? heb ik een kapot exemplaar of doe ik iets verkeerd?
                              Sorry dat ik het hier bij de topic over de triggers vraag maar de kans is groot dat iemand van jullie er ook eentje besteld heeft,vandaar.
                              Alvast bedankt voor eventuele reaktie's.
                              Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

Comment

De input is van het type dat zich automatisch aanpast aan elk electriciteitsnet, nl van 100-240V en van 50-60 Hz. In principe kan je dus deze lader overal ter wereld gebruiken.
                                Heb je de aansluitingen wel goed gedaan?
                                Indien het helemaal niet lukt dan kan je best eens contact nemen via mail en het probleem uitleggen. Waarschijnlijk wordt je dan een ander exemplaar opgestuurd.

Hans

Comment

Working...
                                X