Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma EF-530 DG super vs Canon 350D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma EF-530 DG super vs Canon 350D

    Hey allemaal

    binnenkort heb ik het één en ander van fotoshoots in de agenda staan. Enig nadeel is dat ik ze absoluut buiten wil doen en wil/moet flitsen.
    Ik heb hier 2 studioflitsen staan waar ik aardig met overweg kan. Alleen - in the field - heb je meestal geen stopcontacten waar er 220v uitvloeid.
    Anyhow.... ik ben dus al een paar dagen aan het 'researchen' welke flitser het beste zal passen bij mijn wensen.

    Ik kom uit op de Sigma EF-530 DG Super (wat een naam???!!!). De bedoeling is dat ik hem off-camera wil gebruiken (dus niet op de hotshoe van de 350D).
    Nu is mijn vraag wat heb ik daar allemaal voor nodig?
    • Statief voor flits .... CHECK
    • Swivel en tllt bracket voor daarop met umbrella gat én hotshoe... ok maar dewelke? En is er daar een hotshoe (of coldshoe) bij?
    • Hoe ga ik dit ding aansturen? Met pc-kabel of wireless? Voor pc-kabel heb ik eerst de Canon HSA-3 (of 2) nodig + sync-kabel (liefst 3m of langer) + Canon OA-2. Kan ik nu nog steeds ETTL meteren?
    • Of laat ik de ETTL links liggen en stuur ik het boeltje wireless aan met van die cheapo radio triggers? Zoja dewelke?

    Die wireless remotes zijn vrij goedkoop te noemen ten opzichte van de pc-kabel systeempjes. Ik heb wel al gezien dat die wireless prullen niet altijd 100% werken (als ik de reviews mag geloven).
    ETTL is op zich off-camera niet zo belangrijk. Ik doe in principe hetzelfde in de studio met mijn flitsen dan wat ik dan zal doen met die éne flits buiten. Zolang ik alles maar manueel kan instellen werk da perfect.

    Wie heeft er ervaring met off-camera flitsen met de sigma (of andere flitser) en hoe hebben jullie dit klaargespeeld? Ik hoor het graag.

    THX
    www.olivierdutre.com
    Boek 'Seeking Stillness' verkrijgbaar via Amazon

  • #2
    Re: Sigma EF-530 DG super vs Canon 350D



    enkele dagen geleden prees hier iemand deze aan, goed goedkoop snel geleverd

    over flitsen kan ik niet veel zeggen maar ik zou toch denken dat sigma enkel een voordeel heeft omdat hij voor meerdere merken gaat, om daarvoor een canon te laten liggen... tenzij de prijs natuurlijk erg verschilt.

    Comment


    • #3
      Re: Sigma EF-530 DG super vs Canon 350D

      Canon vind ik eerlijk gezegd een beetje duur. Reminder het is voor buitensituaties mét paraplu. Dus eenhoog richtgetal is mooi megenomen.

      De Speedlight 580EX kost al gauw 388,-. OK ik blijf off-shoe héééééél erg compatibel met mijn camera qua TTL meting. Maar ik gebruik da eerlijk gezegd nooit.

      De Sigma EF-530 DG Super is een halve stop minder krachtig (te verwaarlozen) maar kost slecht 249,-. Als de Sigma OP de camera staat is hij even compatibel als de Canon. Mist wel wa functies maar da's het prijsverschil. Enige reden waarom ik de Super tov de ST zou kiezen is omdat jehem in manual mode toch nog in stappen kan regelen qua sterkte. De ST is gewoon 1/1 en 1/16 power.

      Ik blijf dus een beetje met mijn vraag zitten. Wat is een goed swivel-'voetje' voor deze flits en hoe stuur ik hem aan. Niemand die er écht ervaring mee heeft?
      www.olivierdutre.com
      Boek 'Seeking Stillness' verkrijgbaar via Amazon

      Comment


      • #4
        Re: Sigma EF-530 DG super vs Canon 350D



        Hier staat zo'n beetje alles wat je moet weten.
        Met dank aan Fotofolio.

        Greetz rich
        D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

        Comment


        • #5
          Re: Sigma EF-530 DG super vs Canon 350D


          Deze op u statiefke, plu erdoor.
          cactusreceiver er STEVIG op vastmaken (liefst met een extra touwtje rond flits en statief) zodat de flits er niet afvalt.
          En daar je flits op.
          De trigger hoort op de camera, de flits wordt manueel ingesteld, en ge zijt vertrokken

          Comment


          • #6
            Re: Sigma EF-530 DG super vs Canon 350D

            OK gisteren volgende dingen besteld


            - Sigma EF-530 DG Super
            - FE Paraplu, UR-32 G (70cm)
            - FE CLD-15 tilting bracket
            deze dingen bij fotokonijnenberg (eerste maal). Natuurlijk staat de bracket in backorder.... ben es benieuwd hoe lang dit gaat duren.

            - Cactus 4CH Wireless Flash Trigger V2s
            is vandaag verzonden. Hopelijk bereikt die me op tijd.

            Now I'm set. Statieven heb ik. Nu nog ff mijn design van mijn zelfgemaakt reflectiescherm herzien en we are in business

            Hou jullie op de hoogte van mijn bevindingen
            www.olivierdutre.com
            Boek 'Seeking Stillness' verkrijgbaar via Amazon

            Comment

            Working...
            X