Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lichtent lastolite: belichting?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lichtent lastolite: belichting?

    Mijn oog is qua lichttent op een lastolite cubelite van 120 cm gevallen.
    (http://www.lastolite.com/cubelite.php)

    Deze werkt langs één kant met een reflectie scherm i.p.v. een 2e spot te plaatsen.

    Dit verkleint niet alleen de ruimte binnenin de lichttent, maar hoe zit het met de mogelijkheden heb ik evenveel vrijheid als met 2 spotten ?

    Als iemand een lastolite heeft kan hij mij dan even verder helpen, of hij of zij tevreden is van de bouwkwaliteit en vooral van het speciale systeem met reflectiescherm (ik weet ook wel dat je deze er kunt uitnemen en zonder gebruiken maar waarom zou ik dan nog een de duurdere lastolite nemen... 215 vs. 115 euro)

    Momenteel heb ik een reflectie scherm van interfit ook 120 cm, leek mij goed materiaal maar na een aantal keer te gebruiken is het goud van het scherm bijna verdwenen en begint de opberghoes ook te scheuren. Dit weerhoud mij in enige zin om een lichttent van interfit te nemen.

    En neen, ik heb geen zin om me zelf een lichttent te maken van 120cm samen met bouwspots van de brico .

    Thnx
    Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
    Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

  • #2
    Re: Lichtent lastolite: belichting?

    Ik heb deze lichttent al een drie tal jaar ondertussen en ben er nog steeds heel tevreden over. Er zijn veel goedkopere alternatieven op de markt, maar kan niet echt een prijsvergelijk geven omdat ik nog steeds de Lastolite gebruik en nooit een andere gehad heb.

    Dat reflectiescherm wat je aangeeft zit wel niet standaard bij de cubelite denk ik hoor. Ofwel hebben ze mij afgezet
    Ik gebruik wel zelf vaak een reflectiescherm in een lichttent. Daar kan je vaak meer mee doen dan extra lamp plaatsen omdat dat licht gemakkelijker te plaatsen is en omdat een reflectiescherm heel zacht licht geeft.

    Comment


    • #3
      Re: Lichtent lastolite: belichting?

      Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T Bekijk bericht
      Ik heb deze lichttent al een drie tal jaar ondertussen en ben er nog steeds heel tevreden over. Er zijn veel goedkopere alternatieven op de markt, maar kan niet echt een prijsvergelijk geven omdat ik nog steeds de Lastolite gebruik en nooit een andere gehad heb.

      Dat reflectiescherm wat je aangeeft zit wel niet standaard bij de cubelite denk ik hoor. Ofwel hebben ze mij afgezet
      Ik gebruik wel zelf vaak een reflectiescherm in een lichttent. Daar kan je vaak meer mee doen dan extra lamp plaatsen omdat dat licht gemakkelijker te plaatsen is en omdat een reflectiescherm heel zacht licht geeft.

      Aha, dan heb ik mij laten misleiden door de reclame's op de site zelf ... daar werd steeds een cubelite getoond met een reflectiescherm .. goed dat ik dit weet !

      Alvast bedankt !
      Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
      Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

      Comment


      • #4
        Re: Lichtent lastolite: belichting?

        Heb zelf ook twee lichttenten (witte van 80cm en een kleine zwarte). Ik heb getwijfeld aan een lastolite tent, maar die zijn echter veel duurder. Wat zijn je ervaringen met deze tenten ? Mijn huidge tent kostte enkele tientjes.

        Grt Jos

        Comment

        Working...
        X