Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D 200 en Metz ct 45/3

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D 200 en Metz ct 45/3

Ik heb me enkele dagen geleden een nikon d200 angeschaft en heb ook mijn iets wat oudere nikon spullen van onder het stof gehaald.
    Ik heb nog enkele nikkor p lenzen ( 50mm en 105mm F1.8) die ik zeker nog ga gebruiken . Nu heb ik ook nog een metz ct45 /3 staafflits en is mijn vraag of er iemand weet dat ik deze zou kunnen gebruiken op mijn d200 zonder gevaar mijn nieuw speeltje om zeep te helpen.
    mvg rcmbuyske

Re: D 200 en Metz ct 45/3

Het flitsschoentje van de D200 kan 250V aan zoals in de handleiding staat (P177 onderaan).

Nu kan ik voor jouw flitser niet direct het voltage vinden maar hier zegt "Stroopwafels" halverwege dat deze flits een lage spanning heeft.

Het is zelf te meten met een simpele mulitmeter.
    Stel hem in op 200v DC.
    De flits aanzetten en wachten tot deze klaar is om te flitsen ( lampje brand )
    De zwarte pen tegen het contact aan de zijkant van de flits.
    De rode pen tegen het middencontact aan de onderkant van de flits.
    Als je hier een spanning hebt tussen de 5 en 10 volt is het veilig om je flitser te gebruiken.

Ik gebruik zelf een Pentax AF200s die ik ook zelf gemeten heb op een cactus ontvanger voor op de achtergrond.
    Wilde zeker zijn dat ik mijn ontvanger niet om zeep hielp aangezien deze niet meer dan 12V aankan.
    Mijn Metz 25 bct2 meette ik geen spanning en vond ik ook niks over terug dus deze gebruik ik niet.

Voor een hoop flitsers staat op http://www.botzilla.com/photo/strobeVolts.html de triggerspanning vermeld.

Greetz rich
    D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Hier staan alle (oude)modellen die te gebruiken zijn op welke camera.

mvg
      Antoine

Comment

Geen probleem voor een 45 CT3 op een D200.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
          Geen probleem voor een 45 CT3 op een D200.
          ik ben er bijna zeker van dat dit klopt, wan ik gebruik deze Metz flits al 2 jaar op een Nikon D70s, altijd op hand bediening, ik houd niet van automatisch flitsen.

Broken-wing

Comment

Alvast bedankt iedereen voor de snelle reacties.Nu moet ik alleen nog het flits voetje sca343 (dat ik gebruikte op mijn nikon fe2)vervangen door een sca301 exemplaar zoals vermeld staat in de lijst gepost door Antoine 200 en dan kan ik mijn oude metz nog enkele jaren gebruiken .

Comment

Working...
            X