Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Image tank vraag

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Image tank vraag

Goedemiddag iedereen,

Ik wilde jullie als experts even wat vragen.
    In november ga ik voor 4 weken naar Thailand op huwelijksreis!!
    Opzich is dit al een feest maar tijdens deze vakantie wil ik natuurlijk mijn d300 meenemen. Nu schiet ik sinds kort in NEF.
    Je begrijpt natuurlijk al dat ik dat erg veel kaartjes mee moet nemen.
    Zelf denk ik zo'n 1000 foto's te schieten en misschien wel meer ook.
    Nu weet ik dat veel mensen zeggen neem dan een laptop mee.
    Alleen mijn rugzak zit al te vol eigenlijk. Dus is mijn vraag kunnen jullie mij een goede image tank aanbevelen van ongeveer 80 Gb.
    Ik denk dat dat wel voldoende moet zijn.

Graag hoor ik van jullie

Re: Image tank vraag

Aanbevolen, supersnel en gebruiksvriendelijk:
    de Hyperdrive Colorspace

met een recent review: http://www.luminous-landscape.com/re...perdrive.shtml
    Last edited by Leopard; 2 mei 2008, 18:30.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Op één 8GB kaart gaan 541 volgens de teller, dus effectief zullen dat er meer zijn. Dus 3 8GB's mee en je bent gered. Als je onverhoopt, of gelukkig, meer foto's maakt, kan je er daar ook weer één kopen.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Op mijn 2 gig kaartje gaan er dus maar 55 stuks totaal.
        Dus kom ik nooit aan 8gb met 500 foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gielmassa Bekijk bericht
          Op mijn 2 gig kaartje gaan er dus maar 55 stuks totaal. Dus kom ik nooit aan 8gb met 500 foto's
          gecomprimeerde NEF.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Op één 8GB kaart gaan 541 volgens de teller, dus effectief zullen dat er meer zijn. Dus 3 8GB's mee en je bent gered. Als je onverhoopt, of gelukkig, meer foto's maakt, kan je er daar ook weer één kopen.
            mee eens, en die kaartjes zijn niet eens duur/lekker klein en er zit geen batterij in.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Wij gingen ook naar Thailand op huwelijksreis, maar door de Tsunami werd het een cruise op de Nijl + weekje Hurghada strandvakantie. Later teruggeweest naar Thailand, toch wel op 2 weken tijd zo'n 900 fotos gemaakt (met Canon S3 IS compactcam nog 3j geleden).

In de reis-sectie zeker eens dit lezen (ons volledig programma staat er nog op met wat fotos):
              Forum voor het bespreken van Reisfotografie. Niet alleen tips rond leuke lokaties, maar ook praktische fotografietips voor de reizende fotograaf komen hier aan bod.

Op reis luister ik ook graag naar wat muziek aan het zwembad of strand, vandaar ik een combo Imagetank + MP4 speler kocht met alle geheugenkaartsloten (CF,SD,...).

De Vosonic 6230i (zijn heel wat nieuwere types ook al) is 80GB en je kan de hd ook wisselen (eigenlijk imagetank,mp3,mp4 speler,externe hd). Wou geen afzonderlijke mp3 speler + imagetank om niet teveel apparaten te moeten meesleuren. Ook kon m'n 20GB mp3 collectie er volledig op als backup.

Kan makkelijk m'n fotos van m'n CF legen van m'n 40D + m'n filmpjes van m'n Panasonic HDC-SD7 high defintion cam (SDHC kaarten leest hij ook, ondanks wat ouder toestel). Veelzijdigheid kan nooit kwaad...

Hier is hij :

Succes met je aankoop!
              Innovator
              Last edited by Innovator; 3 mei 2008, 09:08.

Comment

Working...
              X