Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

15 daagse rondreis Thailand

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 15 daagse rondreis Thailand

halo,

deze zomer vertrekken we naar thailand voor een 15daagse rondreis, we bezoeken oa Bangkok, Kanchanaburi (river kwai), Phitsanuloke, Chiang mai .. en dan nog een paar dagen strandverblijf in Pattaya, Hua Hin of Phuket.

Zijn er nog andere lokaties, die de moeite waard zijn, die we bvb zonder begeleiding kunnen gaan bezoeken?
    Wat is zeker de moeite waard?

+ hoe zit het met de camera, luchtvochtigheid, handbagage op het vliegtuig, mag deze wel door de electronische security zoals de rest van de handbagage of kan dit geen kwaad?
    welke objectieven neem ik het best mee? statief?
    andere ervaringen of tips?

Kweet tis veel maar ik wil goed voorbereid zijn, tis ook geen reis dat we twee keer gaan doen, toch niet naar hetzelfde land.

btw: de camera in kwestie is een Eos 400D, met een canon 50mm 1.8, een sigma 18-200, een statief, en eventueel komende maanden, als blijkt dat hij van pas zal komen, de groothoek canon 10-22mm...

alweer een hele waslijst aan vragen,
    zoals gewoonlijk
    alvast bedankt
    Nyla
    Canon 400D - Canon 10-22 - Sigma 18-200 - Canon 50mm 1.8 - Canon 17-55 2.8

Re: 15 daagse rondreis Thailand

Topic intereseert me wel, want eind juli doen wij een rondreis in Thailand, die verdacht sterk op jouw programma lijkt... Best Tours?
    Dus over het land kan ik nog niets vertellen, maar wél over soortgelijke omstandigheden.
    Vorig jaar zijn we in Sri Lanka gaan rondreizen. Weersomstandigheden zijn vergelijkbaar. Dit betekent dat de camera voornamelijk last heeft van condensvorming bij het verlaten van de gekoelde bus door de airco. Blaasbalgje niet vergeten en een proper lensdoekje. Het volstaat om eventjes de camera te laten acclimatiseren. Mijn camera was destijds een 350D. Deed het prima. Ik had een Canon 10-22mm, 28-135mm en externe flitser mee als uitrusting. Volstond aardig, want je wilt echt geen kilo's meezeulen in zulke omstandigheden + vergeet ook niet te genieten. Toch een bedenking: groothoek is perfect voor landschappen, maar je zit altijd met de gebakken peren als een karaktervolle inwoner, een mooi dier,... voor je lens passeert en je op dat moment meer zoompower nodig hebt. Dus gaat dit jaar een 17-70mm lens van Sigma mee (iets meer zoomvermogen in zulke omstandigheden) en hoop ik nog een 70-200mm al dan niet van Canon op de kop te tikken. Feit blijft wél dat de plaatjes met de 10-22 voor landschappen subliem zijn.
    Wat de controles in de luchthaven betreft: geen probleem. Slechts in Frankfurt een oppervlakkige check-up gehad van de uitrusting. Steek misschien wél jouw fototas in een grotere handbagage. Op die manier heb je opnieuw 1 stuk handbagage waar bovendien nog wat extra in kan. Toffe reis gewenst en wie weet tot in Thailand.
    EOS 6D - 24-105 - 70-200 L F4 IS - prime 50mm - 100mm - speedlite 430EX

Comment

Idd Best Tours, heb je ook je reis naar Sri Lanka met hen geboekt?
      en was dat allemaal in orde?
      Het kan ook nog Jetair worden, maar die zijn iets duurder, maar de vertrekdatum is iets interessanter voor ons...
      Kheb wel wat schrik van het drukke programma dat ze voorstellen, je ziet idd wel veel, maar kan je dan ook nog wel genieten en eventjes stilstaan bij de zaken + tijd voor het ideale plaatje vast te leggen?

betreffende dat blaasbalgje en lensdoekje? hoe doe je dat precies, waar haal je dat? kben niet zo een held in dat zo zaken, eerder schrik dat ik het helemaal om zeep zal helpen vrouwen eh
      Is dit dan voor de sensor of enkel de lens langs de buitenkant of hoe?

Kveronderstel dat ik er met mn 18-200 wel kom qua zoombereik, de 10-22 staat al een tijdje op mn lijst en nu met de cashback (opnieuw) heeft hij wel een kans voor over een paar weken de mijne te worden
      Heb hem sowiso nodig voor andere doeleinden ook dan enkel de mooie reizen.
      en idd we zullen elkaar wel herkennen met onze uitrusting! alvast tot in Thailand en een goede reis!
      nyla x

Comment

Met 2 weken zit je beperkt in tijd. Maar Ayuthaya moet je zeker doen. Je kan deze oude koningsstad bezoeken als een dagtrip vanuit Bangkok. Je kan er overal fietsen huren, wat een handige en goedkope manier is om de buurt te verkennen. Eventueel reis je nog een stukje verder naar Lopburi. Deze stad is op zich niet zo interessant, 't zijn de apen in de stad en op de tempels die wel leuke beelden opleveren.
        Op weg naar Kanchanaburi passeer je Nakhon Pathom met de hoogste chedi ter wereld. Op een uurtje heb je het wel gezien. De drijvende markt in de buurt (Damnoen Saduak) is een toeristische bedoening
        En in Kanchanaburi is het vooral het Erawan NP dat alle aandacht verdient. Want dat brugske stelt niets voor.
        Voor je strandvakantie kies je beter een bestemming aan de oostkust omdat het aan de westkust (evenals de rest van Thailand) regenseizoen is.
        Chiang Mai is een gigantische stad geworden en het is daarom vooral de streek er rond die je moet verkennen. Een 2 of 3-daagse tocht naar de bergstammen is wel een leuke ervaring.
        Verder is het allemaal afhankelijk van de tijd die je hebt ter plekke.

Have fun!

Comment

"Het brugske" stelt dan misschien niet zoveel voor, 15 jaar geleden maakten wij een treinreis van een goed uur, met aankomst in Kanchanaburi. En dat was meer dan de moeite waard (zelfs al heb je de film gezien, je realiseert je pas hoe bijna onmogelijk het was om de treinrails op bepaalde plaatsen te laten passeren als je het met eigen ogen ziet).

Een bezoek aan een bergstam is sterk aan te bevelen. Neem wel wat klein gerief mee (zeepjes uit het hotel, balpennen van thuis, ...) om aan die mensen te geven. Ze waren er 15 jaar geleden in elk geval super blij mee.

Wat we ook nog hebben gedaan en dat de moeite waard was: een rit per olifant door de jungle en de terugtocht per vlot.

Strandvakantie op Phuket = mooie zonsondergangen
          Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
          BD0993BE
          Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Comment

2j geleden geweest, rondreis 'Aards Paradijs' met Best Tours + strandverlenging Phuket in Aquamarine Resort & Spa.

T'zijn allen mooi eigenlijk (900 fotos nog tot een stuk of 500 kunnen herleiden). Had een prachtig fotoalbum gekocht met olifantenkop en van die bladeren koffiefilterpapier (winkeltjes bij drijvende markten).

Hieronder staat ons volledig programma die we volgden.
            In het vet staat waar ik de mooiste fotos nam.

Rondreis Thailand 'Aards Paradijs' + 1 week Phuket strandvakantie
            ---------------------------------------------------------------
            Vertrek 22/11 15:55 Zaventem / Aankomst 16:55 Frankfurt - Vertrek 20:55 Frankfurt / Aankomst 23/11 13:05 BANGKOK AIRPORT (Local Time) 10u10" totaal
            BANGKOK DINNER + CALYPSO CABARET
            BAIYOKE TOWER II (hoogste wolkenkrabber Bangkok 328m met volledig Panorama over Bangkok op 86e etage)

MBK SHOPPING CENTRE (8 verdiepingen met 2000 winkels!)
            DE KLONGS (KANALEN) MET KONINKLIJKE SLOEPEN

BANGKOK'S CHINATOWN
            WAT TRAIMIT TEMPEL (Boedhabeeld 5.5 ton goud)

HET KONINKLIJK PALEIS
            DE SMARAGDEN BOEDHA (WAT PHRA KAEW) HET SPIRITUELE SYMBOOL VAN THAILAND - PICTURES NOT ALLOWED)
            WAT ARUN (TEMPEL VAN DE DAGERAAD)
            DE TEMPEL VAN DE DRAAK (KANCHANABURI / KWAI NOI RIVIER)

DE TEMPEL VAN DE TIJGER
            PHRA PATHOM CHEDI TEMPLE
            AYUTTHAYA (OUDE HOOFDSTAD THAILAND IN 1767 DOOR BIRMAANS LEGER VERWOEST)
            WAT PHO (TEMPEL VAN DE LIGGENDE BUDHA 46m x 15m)

HOTEL FELIX RIVER KWAI KANCHANABURI
            KOKOSNOTENBOERDERIJ
            DE DRIJVENDE MARKT
            ROSE GARDEN (THEATER THAISE TRADITIE'S)
            NACHTBAZAAR KANCHANABURI
            THE BRIDGE OVER THE RIVER KWAI
            HELLFIRE PASS (1200M x 5M IN 3 MAAND UITGEGRAVEN DOOR 1000 BRITSE & AUSTRALISCHE KRIJGSGEVANGENEN - SLECHTS 300 MAN OVERLEEFD)
            ALI BONGO INDIAN RESTAURANT / JOLLY FROG RESTAURANT ---> supertips prijs/kwaliteit eten!!!!!!!!
            CRUISE DINNER OP CHAO PRAYA RIVIER
            JUNGLE TREKKINGTOCHT KANCHANABURI, ONTDEKKING FAUNA - FLORA
            OLIFANTENTOCHT PHU THONG KAMP + TERUGKEER PER BAMBOEVLOT
            AFVAART SAI YOK NATIONAL PARK RIVIER
            SAI YOK NOI WATERVAL

DAG 11-15 PHUKET : AQUAMARINE RESORT & VILLA

KOH PHI PHI EILANDEN & KOH KAI EILANDEN
            MONKEY ISLAND
            PHI PHI DON ISLAND LUNCH
            MAYA BAY (FROM THE MOVIE : THE BEACH)

Bij de Beach stond er toevallig een tafeltje in het zand, daar heb ik een panorama-foto van wel 10 fotos naast elkaar met ministatiefje kunnen maken!
            Tijd dat wij nog eens teruggaan, deze keer andere rondreis met Chang Mai.

Voor die 'national parks' is zeker een 500mm aangeraden als je exotische vogels wil fotografferen!
            Een breedbeeld zoals 10-20mm zou ook super zijn voor al die prachtige zichten.
            Had nog een compactcam (Canon S3 IS Powershot) 2j geleden, toch mooie fotos, maar nu een uitgebreide lensset zou nog beter zijn, benieuwd alles eens te testen, prachtig land!

Tip voor Phuket of andere strandvakantie aan zee : eet eens een RED SNAPPER FILET!!! zeer krokant met look, super

Enjoy the land of the ever smiling Thai
            Innovator

Last edited by Innovator; 3 mei 2008, 09:25.

Comment

thanks allemaal voor de toffe en spontane reacties
              we moeten nog boeken en ik tel al af

we zijn vooral cultuur zoekers en uitstapmensjes
              geen strandzetelplakkers!!
              dus ik denk dat het land voldoende gevariëerd is !

maar nog 1zaak waar ik het wat moeilijk mee heb...
              luchtvochtigheid en diefstal? hoe zit het daar mee?
              sommige raden mij af mn toestel mee te nemen,
              maar hier lees ik enkel maar toffe ervaringen ...
              kzal sowiso mn compact meedoen, maar kzou niet naar huis willen komen met een kapotte DSLR.

nyla

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nyla Bekijk bericht
                Idd Best Tours, heb je ook je reis naar Sri Lanka met hen geboekt?
                en was dat allemaal in orde?
                Het kan ook nog Jetair worden, maar die zijn iets duurder, maar de vertrekdatum is iets interessanter voor ons...
                Kheb wel wat schrik van het drukke programma dat ze voorstellen, je ziet idd wel veel, maar kan je dan ook nog wel genieten en eventjes stilstaan bij de zaken + tijd voor het ideale plaatje vast te leggen?

betreffende dat blaasbalgje en lensdoekje? hoe doe je dat precies, waar haal je dat? kben niet zo een held in dat zo zaken, eerder schrik dat ik het helemaal om zeep zal helpen vrouwen eh
                Is dit dan voor de sensor of enkel de lens langs de buitenkant of hoe?
                De reis naar Sri Lanka hebben we vorig jaar geboekt met Thomas Cook en voldeed prima aan de verwachtigingen, behalve de terugvlucht, maar enfin...
                Reizen met Best Tours is vnl. voor ons veel prijsinteressanter dan met een andere operator. Is wel een druk programmaatje, maar ja, lukt wel...

Wat het blaasbalgje en het lensdoekje betreft. Héél simpel: stof en vuiligheid wegblazen van het frontglas en lichtjes met het lensdoekje aanwrijven. Vooral niet aan de sensor komen. Zorg dat hij proper staat voor je op reis vertrekt. Dat bespaart een hoop miserie achteraf...

Comment

Tip : vanuit Phitsanuloke SUKOTHAI op eigen houtje gaan verkennen
                  Tracht enkele mensen uit de groep hiervoor warm te krijgen en huur een minibusje af in het hotel : je ziet zoveel meer
                  Neem ook een fietsriksja naar de avondmarkt aldaar en ga uit eten op het drijvende restaurant aan de rivier (spreek wel af voor de terugkeer)
                  Canikon 40D - D200, D300

Comment

Maak je vooral geen zorgen over veiligheid. Ik durf bijna zeggen: als je je daar niet veilig voelt, blijf dan eeuwig weg uit brussel!

Veel dingen zijn al genoemd, maar wat ik zeer knap vind is Jim Thomson's house in Bangkok. Ik ben niet zeker of je er binnen mag fotograferen, maar das niet zo erg. T is een heel leuk ding.

Ben nu 2 keer in thailand geweest. Op zich zou ik zeggen dat t beste van thailand is dat t dicht tegen cambodia ligt, maar dat is wat overdreven. Onze topper van Thailand was Bangkok per fiets. Gegidsd door een nederlander, die je op een halve dag honderden gezichten van de stad, en van het thaise dagelijkse leven laat zien. Vertekt in de buurt van de kleffe anonieme hotels, maar duikt onmiddellijk chinatown, een vismarkt, een groentenmarkt, de boot op naar een 'woonwijk' en wat plantages, een paar aparte tempeltjes, en eenbehoorlijke lunch. Ik weet alleen begot niet meer of ik diens emailadres nog heb.
                    http://www.effieweg.tk

Comment

Indien mogelijk even de grens overwippen naar Cambodja en je komt in een andere wereld terecht. Al was het maar voor even, als je de kans ziet, dan zou ik het zeker doen. Je zal plotseling heel andere beelden op je camera tevoorschijn toveren. Ikzelf spendeerde een week in Cambodja in november en een week in Thailand (Bangkok-Prachuap Khiri Khan-Hua Hin).

En ik wil niemand jaloers maken, maar ik reis nu zondag naar Thailand af

Comment

die phiphi eilanden moeten toch echt wel mooi zijn
                        Fotograaf in ontwikkelingsvloeistof

Comment

Mingh: Onze topper van Thailand was Bangkok per fiets. Gegidsd door een nederlander, die je op een halve dag honderden gezichten van de stad, en van het thaise dagelijkse leven laat zien. Vertekt in de buurt van de kleffe anonieme hotels, maar duikt onmiddellijk chinatown, een vismarkt, een groentenmarkt, de boot op naar een 'woonwijk' en wat plantages, een paar aparte tempeltjes, en eenbehoorlijke lunch. Ik weet alleen begot niet meer of ik diens emailadres nog heb.[/QUOTE]

Mocht het je lukken deze terug te vinden, zou ik hem wel graag eventjes contacteren, lijkt me een toffe uitstap!
                          alvast bedankt!
                          x

Comment

covankessel
                            aapje
                            yahoo
                            puntje
                            com

het is niet altijd hijzelf, dus echt garantie dat t in t nederlands gegidsd wordt is er niet. Maar laat de omgeving maar voor zich spreken
                            http://www.effieweg.tk

Comment

Zijn er "Thailand-gangers" die enkele dagen in Hua Hin (eventueel Cha-am) zijn verbleven? Wij sluiten daar onze reis af. Ik heb er al vanalles en nog wat over gelezen en dat verschilt enorm... vandaar.

Comment

Working...
                              X