Re: Urgent hulp gevraagd bij dansfoto's (+flitser)!!!!!!!
Ik moet Momentopname toch bijtreden, bij de instellingen die jij geeft krijg je een direct belichte flitsfoto op het object en een zeer donkere achtergrond, iets wat ik persoonlijk niet graag zie. Ik zou dus ook alles opengooien, afhankelijk van het toestel en lens in mijn handen, en ISO 800-1600 gebruiken, diafragma helemaal open, ... en pas als mijn sluitertijden onvoldoende zijn, overschakelen op flitsen. Of een gulden middenweg. Hoge ISO (640-800) en groot diafragma zodat achtergrond ook zichtbaar is, en zacht flitsen op danser(s) zodat ze toch wat geďsoleerd zijn. Het is dat evenwicht en die keuze van sfeerfoto versus actie bevriezen die dit genre foto's zo moeilijk maakt..
Zoals ik al zei, dat is gemakkelijker gezegd met een D3 dan met een D70 natuurlijk... waar bijvoorbeeld het ruis op respectievelijk ISO 3200 en 400 vergelijkbaar is
Oorspronkelijk geplaatst door antoine200
Bekijk bericht
Zoals ik al zei, dat is gemakkelijker gezegd met een D3 dan met een D70 natuurlijk... waar bijvoorbeeld het ruis op respectievelijk ISO 3200 en 400 vergelijkbaar is

Comment