Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

oordopjes (stopjes)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • oordopjes (stopjes)

    Ben opzoek naar oordopjes eventueel te gebruiken bij concertfotografie. Niet van die gele fluoriserende Kan iemand mij eventueel inlichten waar deze te krijgen ( te kopen) zijn? Wat ik bedoel zijn diegene, onopvallende die aan samen aan een koordje hangen.
    Dank voor tips en eventuele indicatie op gebied van prijs..

  • #2
    Re: oordopjes (stopjes)

    bij lapperre kan je zo'n oordoppen vinden.

    die oordoppen moeten op maat gemaakt worden. ze spuiten een soort silicone in uw oor, als dat opdroogt hebben ze de vorm en maken ze oordopjes voor u.

    die oordopjes zijn gemakkelijk in te brengen, quasi onzichtbaar en snijden zo goed als alle schadelijke tonen weg.

    1 nadeel: je moet ze heel regelmatig ontsmetten want anders krijg je de éne oorontsteking na de andere bij veelvuldig gebruik, de warmte en zweet die ontstaat bij het dragen ervan in een warme omgeving resulteert in een broeiaard voor microben in de buis van eustachius.

    ik heb deze al 5 jaar, en ben er heel tevreden over. elke keer ik uitga zonder dopjes heb ik last aan men oren, met ondervind ik geen last meer.

    kostprijs ligt wel redelijk hoog. ik denk dat je een 125€ zal betalen voor een setje. maar is het geld meer als waard om uw gehoor te sparen.

    xtof

    Comment


    • #3
      Re: oordopjes (stopjes)

      Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
      Ben opzoek naar oordopjes eventueel te gebruiken bij concertfotografie. Niet van die gele fluoriserende Kan iemand mij eventueel inlichten waar deze te krijgen ( te kopen) zijn? Wat ik bedoel zijn diegene, onopvallende die aan samen aan een koordje hangen.
      Dank voor tips en eventuele indicatie op gebied van prijs..
      Hier zijn vorig jaar ook reeds enkele "draadjes" aan gewijd, zie o.a: Interesse gehoorbescherming of "Oordopjes" op maat laten maken" .
      Jan Akkermans
      (BD1097BE)
      Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: oordopjes (stopjes)

        www.variphone.com

        Musician earplugs
        +-125 euro
        Op maat gemaakt
        Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

        Comment


        • #5
          Re: oordopjes (stopjes)

          Op de moto gebruik ik oordopjes van Alpine, met bij geleverde stukjes kan je het dempen van hoge tonen sturen.

          Klik
          Last edited by Soeki Wan; 19 april 2008, 22:17.
          Mvg,
          SW
          BD1071BE

          Comment


          • #6
            Re: oordopjes (stopjes)

            Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
            www.variphone.com

            Musician earplugs
            +-125 euro
            Op maat gemaakt
            Ik heb deze ook en beschouw ze al de beste aankoop van 2007
            Ik kan ze zonder problemen een heel weekend dragen en zou ze voor geen geld van de wereld willen missen.

            Ik gebruik ze ook op de motor en als ik ze vergeet, rij ik ervoor terug (deze week nog het geval)

            Sven

            PS zéér vriendelijke mensen en een goede service.

            Comment


            • #7
              Re: oordopjes (stopjes)

              Oorspronkelijk geplaatst door Jan Akkermans Bekijk bericht
              Hier zijn vorig jaar ook reeds enkele "draadjes" aan gewijd, zie o.a: Interesse gehoorbescherming of "Oordopjes" op maat laten maken" .
              Dan zal ik niet goed genoeg gezocht hebben waarschijnlijk.
              Aan de anderen bedankt al voor de info.

              Comment


              • #8
                Re: oordopjes (stopjes)

                Oorspronkelijk geplaatst door Soeki Wan Bekijk bericht
                Op de moto gebruik ik oordopjes van Alpine, met bij geleverde stukjes kan je dempen van hoge tonen sturen.

                Klik
                (off topic)
                "Voor de Alpine oordoppen betaald U geen verzendkosten."
                flickr

                Comment


                • #9
                  Re: oordopjes (stopjes)

                  ik ben dj en heb een aantal jaar geleden van die dingen op maat laten maken bij laperre. -30 dB demping ... een heil voor je oren als je veel in discotheken rondhangt of op optredens voor de luidsprekers gaat bivakken.

                  Ze hebben ook iets lichtere varianten maar dat zou ik niet doen, want dan is de demping te klein.

                  Voordeel van op maat gemaakte is dat je je gehoorgang niet beschadigd, je oren gaan geen pijn doen. Bij de gele of oranje toeters die de brico bijvoorbeeld aanbiedt gaat je gehoorgang zich zetten naar de oorstopjes als je ze lange tijd in hebt

                  Comment


                  • #10
                    Re: oordopjes (stopjes)

                    Oorspronkelijk geplaatst door x-tof Bekijk bericht
                    bij lapperre kan je zo'n oordoppen vinden.

                    die oordoppen moeten op maat gemaakt worden. ze spuiten een soort silicone in uw oor, als dat opdroogt hebben ze de vorm en maken ze oordopjes voor u.

                    die oordopjes zijn gemakkelijk in te brengen, quasi onzichtbaar en snijden zo goed als alle schadelijke tonen weg.

                    1 nadeel: je moet ze heel regelmatig ontsmetten want anders krijg je de éne oorontsteking na de andere bij veelvuldig gebruik, de warmte en zweet die ontstaat bij het dragen ervan in een warme omgeving resulteert in een broeiaard voor microben in de buis van eustachius.

                    ik heb deze al 5 jaar, en ben er heel tevreden over. elke keer ik uitga zonder dopjes heb ik last aan men oren, met ondervind ik geen last meer.

                    kostprijs ligt wel redelijk hoog. ik denk dat je een 125€ zal betalen voor een setje. maar is het geld meer als waard om uw gehoor te sparen.

                    xtof
                    Ik heb de mijne juist besteld (lees: laten gieten), en zal er binnen een paar dagen juist 100 EUR voor neerleggen.
                    Dit lijkt veel geld, maar voor oren die nog de rest van mijn leven moeten werken heb ik dit wel over.
                    groeten, Sebastiaan

                    Comment


                    • #11
                      Re: oordopjes (stopjes)

                      Ik heb in Hasselt Alpine dopjes gekocht. Deze waren niet op maat, gewoon rubber stopjes met uitwisselbare filters.
                      Ik ben er erg tevreden over, ik heb ze aan de achterkant een klein beetje bijgesneden zodat je ze niet meer ziet.

                      Ik ben er erg tevreden van maar ik denk er toch aan om er ook op maat te laten maken, als je ze vaak gebruikt (1 tot 2 maal per week minstens) dan mag het al wat meer kosten, dan houdt ik de alpine's als reserve.

                      Deze dopjes kostten maar 25 euro !

                      Comment


                      • #12
                        Re: oordopjes (stopjes)

                        ene waar in Hasselt, als ik dit vragen mag?
                        Bedankt voor een reactie

                        Comment


                        • #13
                          Re: oordopjes (stopjes)

                          Er is langs de kleine ring een muziekshop (gitaarshop). Ik ben even de naam kwijt.

                          T'is daar langs die ene winkel met al die wippen op de muur, langs een cafe.

                          Als je aan versuz door rijdt kom je op een gegeven moment aan je linkerkant een pleintje tegen, en net achter dit pleintje ligt het.

                          Als het niet duidelijk is moet je maar even pb'en ;-)

                          Comment


                          • #14
                            Re: oordopjes (stopjes)

                            Dat is J&R guitarcenter.
                            Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                            Comment


                            • #15
                              Re: oordopjes (stopjes)

                              Nu mijn vriending even in een Audionova gehoorcentrum werkt heb ik er mij deze week ook laten maken. Bij mij zijn het Exinores, met zeer platte curve en dus zéér weinig vervorming. Dat vond ik belangrijk omdat ik de muziek nog goed wil horen. Ze kosten wel een beetje, maar er zit gratis een verzekering bij tegen verlies of diefstal voor 2 jaar. Dus als ik ze kwijt raak krijg ik gratis nieuwe.

                              Comment

                              Working...
                              X