Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon of metz flits

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: nikon of metz flits

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
    Als je dit ondervonden heb, dan heb je dus ook een SB800 gehad.
    En die voldeed dus niet????????

Ik snap je opmerking wel, als Canon bezitter valt het natuurlijk ook niet mee.
    Als je reacties plaatst dan wel graag feiten en geen bla bla verhalen want daar heeft de TS niet veel aan.

Mvg
    Antoine
    Wat heeft Canon hier mee te maken? En wat weet jij eigenlijk van mij?

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Het topic gaat over Nikon of Metz flits.

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Wat heeft Canon hier mee te maken? En wat weet jij eigenlijk van mij?
      Ik weet alleen dat jij met Canon werkt en meer niet.

Ik zou zelfs meer durven te zeggen, Metz is gewoonweg beter!
      En dat zijn geen losse woorden maar uit ondervinding.
      Jij hebt dus ervaring met Nikon CVS en de Metz flitser voor Nikon.

Vertel ons dan eens waarom de Metz flitser beter is op een Nikon camera dan een originele Nikon flitser.

Ik denk dat alle Nikon bezitters jouw antwoord aandachtig zullen volgen want nu kunnen we wat leren uit iemands eigen ervaring en geen bla bla (losse woorden) verhaal.

mvg
      Antoine200
      Last edited by antoine200; 21 april 2008, 01:43.

Comment

ik heb vroeger (in het analoge tiojdperk) altijd met Metz gewerkt ; 45ct1 en later 45cl4. Zeer goede flitsers en destijds goedkoper dan Nikonflitsers.

Nu werk ik met de sb 800 : zeeeer goed, het zou me verwonderen dat Metz iets beter zou leveren.
        Iemand in onze club heeft een Metz 45cl... ik weet niet hoeveel met de juiste adaptor voor Nikon digitaal. Leek mij op het eerste zicht ook het van het en heb dat die man aangeprezen. Heb ik daar al spijt van gehad. Die man heeft daar niets dan miserie mee gehad. twee drie keer in herstelling geweest bij Metz, uiteindelijk na zes maand werkt het systeem goed. Maar de service bij Metz:
        De staaffltsers van metz destijds waren zeer goed( en nog steeds). ze hebben een zachter licht dan de Nikonflitsers.
        Dat tweede flitsertje op de metz58... is gelijk als de witte kaart of de dome op de sb800.
        Moest je gaan voor een staafflitser van Metz, OK maar voor een vergelijkbare flits dan de sb800: ga voor de sb800

groetjes

Luc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
          Het topic gaat over Nikon of Metz flits.

Ik weet alleen dat jij met Canon werkt en meer niet.

Jij hebt dus ervaring met Nikon CVS en de Metz flitser voor Nikon.

Vertel ons dan eens waarom de Metz flitser beter is op een Nikon camera dan een originele Nikon flitser.

Ik denk dat alle Nikon bezitters jouw antwoord aandachtig zullen volgen want nu kunnen we wat leren uit iemands eigen ervaring en geen bla bla (losse woorden) verhaal.

mvg
          Antoine200
          Dus je weet enkel dat ik een Canon heb? Dat is alles!
          En op basis van deze gegevens veronderstel jij dan dat ik hier bla bla vertel?
          Vooraleer je durft te stellen dat iemand bla bla op het forum vertelt zou je toch eerst meer moeten weten over deze persoon.
          Einde discussie!

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

1) Nikon SB800 & Metz 58 AF zijn gelijkwaardig.

2) Voordeel Metz: je kunt zelf de firmware updaten via PC dwz als Nikon met iets nieuws komt in het systeem dan kan de 58 AF in principe hieraan aangepast worden,

3) Metz 58 AF is duidelijk goedkoper.

Comment

Dus je weet enkel dat ik een Canon heb? Dat is alles!
              En op basis van deze gegevens veronderstel jij dan dat ik hier bla bla vertel?
              Vooraleer je durft te stellen dat iemand bla bla op het forum vertelt zou je toch eerst meer moeten weten over deze persoon.
              Einde discussie!
              Bedankt, ik had het dus toch goed gezien, wij Nikon bezitters krijgen dus geen uitleg van je ervaringen.

Ik zal je bla bla aandachtig blijven volgen
              mvg
              Antoine

Comment

Hallo iedereen , bedankt voor de vele reactie's , ik heb ondertussen nog eens gaan informeren bij grobet en het wordt de sb800, ik kies voor de absolute zekerheid dat het goed compatibel gaat zijn met mijn D70s en uitbreiding achteraf. En ik weet niet of het ooit nodig is maar de Nikon blijft wel mooi waardevast.

groetjes Jos
                D800 en een goed glasservies

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                  Hallo iedereen , bedankt voor de vele reactie's , ik heb ondertussen nog eens gaan informeren bij grobet en het wordt de sb800, ik kies voor de absolute zekerheid dat het goed compatibel gaat zijn met mijn D70s en uitbreiding achteraf. En ik weet niet of het ooit nodig is maar de Nikon blijft wel mooi waardevast.

groetjes Jos
                  Proficiat Jos,

Je hebt ongetwijfeld de juiste beslissing genomen, wetende dat Nikon het beste flitssysteem ter wereld heeft, ik heb twee SB 800 en dat tot volle tevredenheid, deze werken perfect draadloos iTTL samen.
                  Ook heel wat beter dan de meeste, is de metalen voet, snelsluiting om te bevestigen, en het éénknops systeem om je flits te richten, alsook de uitlichtingshoek tot 14mm (met bounchkap)

Comment

Hallo

En om het nog een beetje uit te breiden : ik heb 3 jaar geleden gekozen voor de SIGMA EF-500 DG SUPER NA-iTTL en ben er ook zéér tevreden over.
                    Was destijds ruim 200 Euro goedkoper dan een SB-800.
                    Mijn neef werkt met een SB-800 en wanneer we foto's nemen op dezelfde locatie en in dezelfde omstandigheden, kan ik geen verschil merken qua goede werking. De aansturing van het (electrisch) spiegeltje (breedhoek-tele) werkt perfect op mijn D70 en mijn D80.

Op Ebay vind je deze flitser voor zeer interessante prijzen ....

Groetjes

Marc
                    NIKON D70 + D80 + 18-200 VR + 105 F2.8 Macro + Sigma 24 F1.8 + TOKINA 12-24 F4 + TOKINA 28-80 ATX-PRO F2.8 + Nikon 50 F1.8 / FLASH SB-900/ CANON POWERSHOT S5is + A540 / CANON HV 20 Camcorder + Panasonic GS320

Comment

hoi Marc, ik ben blij voor jou, maar dat ik zo sceptisch stond t.o.v. een niet merk flitser had een reden . Ik had namelijk hiervoor een sigma EF 500 DG ST, het goedkopere broertje van jouw flitser zeg maar. Die was in dichtbij situaties (tot 2.5m) meestal te fel, waardoor ik een hekel had aan flitsen. Ik heb hem onlangs direct tegen een sb800 kunnen testen en die was toen veel uitgebalanceerder qua belichting, onafgezien van de kleur van het flitslicht viel de flits van de nikon niet echt op op de foto's, met minder witte gezichten en nog meer achtergrondkleur als gevolg. Krachtig was die sigma genoeg en als het verder was belichte hij goed maar vermits ik meestal dichtbij werk...
                      Ik zal het straks of één van de dagen testen want ik ga seffens mijn sb'tje halen.

groetjes Joske
                      D800 en een goed glasservies

Comment

Working...
                      X