Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goedkoop CF kaarten kopen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Goedkoop CF kaarten kopen?

Ik zou binnenkort nog eens wat CF geheugenkaarten moeten bijkopen. Tot nu toe heb ik altijd gewerkt met Sandisk Ultra II. Ik weet dat er ondertussen Extreme III en IV zijn, maar ik denk dat Ultra II nog wel volstaat. En het scheelt uiteraard wat in prijs.

Bij geheugenkaart.be komt de 4GB op 36,00. 2 voor 66,00.
    De 8 GB is 59,00.

Zijn er misschien nog winkels die erg goedkoop zijn voor geheugenkaarten?

Groetjes! Evi.
    www.focusfotografie.be
    www.facebook.com/eviwilmus

Re: Goedkoop CF kaarten kopen?

Mijne komen allemaal van ebay. Goed letten dat het wel degelijk om genuine Sandisk kaartjes gaat, en verkopers met goede ratings uitkiezen. En verzekerde verzending, is meestal 1 dollar meer.

En verder, koop alleen wat je nodig hebt. Als je er over twee maanden nog eentje koopt zal het al goedkoper zijn geworden ondertussen, geheugenprijzen zijn in vrije val.
    Canon 400D +grip --- Sigma 24-70 f/2.8 --- Canon 18-55 f/3.5-5.6 --- Canon 50 f/1.8 --- Tamron 80-210 f/4.5-5.6 --- Speedlite 580EX II
    Strobist in wording.

Comment

Mijn ADATA 16GB koste €79 inclusief verzendkost, zeer tevreden van, snel en hoge opslagcapaciteit.
      Levertijd max 10 dagen vanuit Hongkong, betaling via Paypal (gekoppeld aan Visa of Mastercard).
      Last edited by Innovator; 25 mei 2008, 10:42.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
        Mijn ADATA 16GB koste €50 inclusief verzendkost, zie winkel

Levertijd max 10 dagen vanuit Hongkong, betaling via Paypal (gekoppeld aan Visa of Mastercard).
        Een Sandisk CF 4Gb UltraII + verzendingskosten is er 7€ goedkoper dan bij Konijn/afhaling.
        OK als je de rompslomp van Paypal, risico op douaneonderschepping en transportrisico (verlies) erbij wil
        nemen voor die paar € verschil.

Comment

gewoon naar geheugenkaart rijden, veel goedkoper ga je niet vinden (of toch geen sandisk ultra/extreme geheugen)
          Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

Evi, ik gebruik op 't ogenblik 2 kaartjes van 8 GB, een Sandisk Extreme III en een Transcend 133X. In het gebruik merk ik geen verschil tussen de twee, in mijn portemonnee wel. Sandisk komt van Geheugenkaart. Voor Transcend zie : http://shop.transcend.nl/product/pro...d=4&indexnum=2
            Tot binnen twee weken .
            PS: proficiat met de nieuwe website.

Comment

Paar euros? Een 16GB CF kost hier al snel +€170!! Kijk maar eens in mediamarkt of uw lokale pc winkel (als ze 16gb al hebben)

U vergist zich, een typische reactie van iemand die al eens tegen de lamp gelopen is. Heb ook al douanetax moeten betalen, maar enkel voor grote dozen of waarvan de waarde +€25 vermeld op staat, vb camera.

Deze CF-kaartjes worden in een klein enveloppe gestoken en zien eruit als een gewone brief. Dit wordt nooit onderschept!

Heb zelfs een Ipod-touch gekocht uit HongKong, ook in en smal bruin enveloppeke, mooi binnen de 10dagen binnen, express letterpost, nooit geen romslomp, verzekerd verstuurd (geen risico op verlies!!!!!) en superfast, binnen de 10 dagen van de andere kant van de aardbol, met versnelde airmail.

En het kan maar zo makkelijk zijn met Paypal, 1 klik en binnen de seconde iemand van de andere kant van de wereld betaald die al uw pakje verstuurd binnen de 24u.
              T'is al tezien hoeveel ervaring je op Ebay hebt, heb al zeker 400 transacties internationaal, nooit geen problemen gehad.

Met alle chinezen, maar niet met den dezen :

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
              Een Sandisk CF 4Gb UltraII + verzendingskosten is er 7€ goedkoper dan bij Konijn/afhaling.
              OK als je de rompslomp van Paypal, risico op douaneonderschepping en transportrisico (verlies) erbij wil
              nemen voor die paar € verschil.
              Last edited by Innovator; 25 mei 2008, 10:18.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk bericht
                Evi, ik gebruik op 't ogenblik 2 kaartjes van 8 GB, een Sandisk Extreme III en een Transcend 133X. In het gebruik merk ik geen verschil tussen de twee, in mijn portemonnee wel. Sandisk komt van Geheugenkaart. Voor Transcend zie : http://shop.transcend.nl/product/pro...d=4&indexnum=2
                Tot binnen twee weken .
                PS: proficiat met de nieuwe website.
                Ik heb ook zo'n 8gb 133x kaartje van Transcend, werkelijk een pracht cfke
                Zo geklikt.
                Nikon D300 - Nikon 18-200mm VR - Nikon 85mm f1.8D - Nikon 35mm f1.8G - Nikon SB600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Manta Bekijk bericht
                  Ik heb ook zo'n 8gb 133x kaartje van Transcend, werkelijk een pracht cfke
                  voor mij ook niets anders nie meer dan de Transcend kaartjes van de online shop!
                  de allerbeste combinatie van snelheid/betrouwbaarheid/prijs

no offence Innovator, maar met nen "speedy ADATA" zou ik liever niet rondlopen als ik superbelangrijke foto's moet nemen
                  5DmkIII en wat glas

Comment

Mathias,

Dus uw Transcend is als een Extreme III 20MB/sec write-speed?
                    A-Data is een zeer goed en betrouwbaar merk, en "speedy" = 11MB/sec lezen en schrijven, te vergelijken met de Sandisk Extreme II (nog iets minder 10mb/s schrijfsnelheid)

Dit is zeker meer dan voldoende om met een 40D de fotos van de maximale 6.5 FPS snel op de kaart te schrijven.
                    Vroeger ook nog Sandisk & Transcend gehad, maar deze vind ik wel de beste prijs/kwaliteit ooit gehad, 16GB is gigantisch + 11MB/s is meer dan voldoende snel.

Je kan CF kaarten kopen van €399 zoals de Sandisk Extreme III 16GB, en in de praktijk ga je niets merken van je snelheidswinst als je camera ze niet sneller kan schrijven.
                    Het is niet omdat je een snellere kaart hebt dat je sneller fotos kan nemen, hier zorgt je camera+buffer voor, een snellere kaart maakt enkel dat je buffer sneller leeg geschreven wordt.

20MB/sec voor een extreme III heb je zeker niet nodig las ik online in een test, daarmee ik bewust deze A-DATA kocht.

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                    voor mij ook niets anders nie meer dan de Transcend kaartjes van de online shop!
                    de allerbeste combinatie van snelheid/betrouwbaarheid/prijs

no offence Innovator, maar met nen "speedy ADATA" zou ik liever niet rondlopen als ik superbelangrijke foto's moet nemen
                    Last edited by Innovator; 29 maart 2008, 22:02.

Comment

Mathias,

Dus uw Transcend is als een Extreme IV 20MB/sec write-speed?
                      A-Data is een zeer goed en betrouwbaar merk, en "speedy" = 11MB/sec lezen en schrijven (= te vergelijken met de iets mindere Sandisk Extreme III van 10MB/sec schrijfsnelheid)

Dit is zeker meer dan voldoende om met een 40D de fotos van de maximale 6.5 FPS snel op de kaart te schrijven.
                      Vroeger ook nog Sandisk & Transcend gehad, maar deze vind ik wel de beste prijs/kwaliteit ooit gehad, 16GB is gigantisch + 11MB/s is meer dan voldoende snel.

Je kan CF kaarten kopen van €250 of meer, en in de praktijk ga je niets merken van je snelheidswinst als je camera ze niet sneller kan schrijven.
                      Het is niet omdat je een snellere kaart hebt dat je sneller fotos kan nemen, hier zorgt je camera+buffer voor, een snellere kaart maakt enkel dat je buffer sneller leeg geschreven wordt.

20MB/sec voor een extreme IV heb je zeker niet nodig las ik online in een test, daarmee ik bewust deze A-DATA kocht.
                      De sandisk extreme III schrijft wel tegen min 20 mb/s en de extreme IV tegen 40 mb/s
                      Het is de ultra II die tegen 10 mb/s schrijft

Maar toch blijft het een zeer goedkope prijs.

Hen onlangs zelf nog voor een 8gb versie tegen de 80 euro betaald
                      Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                      Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Hela, m'n tekst was nog niet klaar en had dit ondertussen aangepast

Hongkong is de stad bij uitstek voor spotprijs-memory (ram voor pc,laptop,usb sticks,geheugenkaarten) en nooit geen douanekosten wegens klein verpakt & airmail binnen 10d ontvangst.
                        Je moet wel oppassen op Ebay soms "scammers",bij mp4 spelers (soms gehackte memory) of USB sticks ook, je steekt dan je mp4 of usb stick in je pc, er staat vb 8gb, maar in werkelijkheid slechts 1GB. Je ziet dit direct als je hem met volle data wil vullen dat er read/write errors komen.

In dit geval gewoon een klacht indienen bij Paypal wegens fake memory, en je krijgt steeds het volle bedrag terug binnen de week. Heb hier nog een USB stick van 8GB liggen vol errors, maar moest hem toch niet betalen uiteindelijk.

Uit ervaring ken ik wel een zeer ernstige verkoper, Flashman852, koop al sinds vroeger rams en ander materiaal van hem uit Hongkong, alles is 100% echt, m'n 16GB compactflash met 3 dvd films gevuld om te testen en nog wat stuff, nooit geen foutmeldingen. M'n laptop & pc rams van Kingston ook origineel in doos met serienr, werken ook perfect en halve prijs!

Ook kocht ik onlangs een IPOD-touch styles MP4 met 8 (volle) GB en camera ingebouwd voor amper €30.
                        T'is uit ervaring dat ik spreek, eens je de echte serieuze kopers kent kun je serieus koopjes doen.
                        Last edited by Innovator; 29 maart 2008, 22:23.

Comment

Ik heb via een inkoop actie hier op bd kaartjes gekocht van 2GB van transcend 120X.Zeer tevreden van.Ook gebruik ik nog 'oude' 1GB Kingston kaarten zonder problemen.

mir
                          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Ja, deze ADATA is 133x, heb €79 voor 16GB betaald dus en snel genoeg met 11MB/Sec write speed.

Hier een gelijkaardige Transcend voor de Transcend-liefhebbers

$76 valt ook mee
                            Last edited by Innovator; 25 mei 2008, 10:19.

Comment

Ja, deze ADATA is 133x, heb €50 voor 16GB betaald dus en snel genoeg met 11MB/Sec write speed.

Hier een gelijkaardige Transcend voor de Transcend-liefhebbers

$76 valt ook mee
                              Ondertussen is die daar al in prijs verhoogd, hier vind je nog aan 73€
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Working...
                              X