Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SDHC 8-16 GB op nikon D40

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• SDHC 8-16 GB op nikon D40

Hallo, zijn er soms mensen die al een 8 of 16GB SDHC op een nikon D40(x) geprobeerd hebben. Volgens de handleiding kan er tot 4GB SDHC gebruikt worden maar zou toch liever voor een 8 of 16GB gaan.
    I love my D500

Re: SDHC 8-16 GB op nikon D40

SD kaartjes met heet SDHC logo kunnen meer dan 4GB aan capaciteit bevatten, dus ik kan me niet voorstellen dat een camera die SDHC ondersteund slechts tot 4GB gaat.

Wellicht gaat het om een misverstand, en worden kaartjes van meer dan 4GB ook ondersteund.
    pixelpusher

Comment

Ik heb een mail gestuurd naar Nikon en dat wordt daar wel degelijk bevestigd dat ze geen garantie geven dat een 8 of 16GB kaart zal werken
      I love my D500

Comment

De kaartjes zouden tot 32 Gb kunnen bevatten maar in de handleidingen staan maar kaartjes tot 4Gb of 8Gb en dan ook maar van een paar merken.
        Dat wil mijn inziens niet zeggen dat de kaartjes van andere merken en andere grote niet zouden werken, alleen zal Nikon niet garant staan of ze wel degelijk werken in het toestel.
        Hopelijk zijn er op het forum die al wel grotere kaartjes gebruiken, in het andere geval zul je zelf de proef op de som moeten nemen maar persoonlijk denk ik dat het wel zal werken.
        Als je zo een kaartje in een grote winkel koopt weten ze gewoonlijk ook wel of het werkt of niet.
        D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Vlgs mijn ervaringen werkt het !

Hallo

Ik kan je bevestigen dat mijn SDHC kaartje van 8 GB (Merk Transcend Class 6 - gekocht bij Topfoto in Duitsland) perfect werkt in een Nikon D40.
          Een vriend van mij heeft dit een goede maand geleden uitgetest, en het werkte probleemloos op zijn D40.

En natuurlijk ook in mijn Nikon D80.

Groetjes

Marc
          NIKON D70 + D80 + 18-200 VR + 105 F2.8 Macro + Sigma 24 F1.8 + TOKINA 12-24 F4 + TOKINA 28-80 ATX-PRO F2.8 + Nikon 50 F1.8 / FLASH SB-900/ CANON POWERSHOT S5is + A540 / CANON HV 20 Camcorder + Panasonic GS320

Comment

Re: Vlgs mijn ervaringen werkt het !

Oorspronkelijk geplaatst door mvdr1 Bekijk bericht
            Hallo

Ik kan je bevestigen dat mijn SDHC kaartje van 8 GB (Merk Transcend Class 6 - gekocht bij Topfoto in Duitsland) perfect werkt in een Nikon D40.
            Een vriend van mij heeft dit een goede maand geleden uitgetest, en het werkte probleemloos op zijn D40.

En natuurlijk ook in mijn Nikon D80.

Groetjes

Marc
            Ah, fantastisch, vriendelijk bedankt voor de info
            I love my D500

Comment

Working...
            X