Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Focusing Screens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Focusing Screens

    @ Lagosi and Jdude,

    Is het dat wat jullie gekocht hebben: http://www.katzeyeoptics.com/item--C...prod_400D.html ?
    En hebben jullie extra betaald voor de AF Rectangles op het matglas?
    En als ik vragen mag, waar hebben jullie het matglas gekocht?

    En praktisch nu, zijn jullie tevreden met dit matglas?
    Veel vragen, maar ik wil "Auf Nummer sicher spielen". Tenslotte is het toch een aankoop van $ 193 (in de USA met opties AF Rectangles en OptiBrite)
    Grtz, RF


    Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

    Comment


    • #17
      Re: Focusing Screens

      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      @ Lagosi and Jdude,

      Is het dat wat jullie gekocht hebben: http://www.katzeyeoptics.com/item--C...prod_400D.html ?
      En hebben jullie extra betaald voor de AF Rectangles op het matglas?
      En als ik vragen mag, waar hebben jullie het matglas gekocht?

      En praktisch nu, zijn jullie tevreden met dit matglas?
      Veel vragen, maar ik wil "Auf Nummer sicher spielen". Tenslotte is het toch een aankoop van $ 193 (in de USA met opties AF Rectangles en OptiBrite)
      Grtz, RF
      Ik heb mijn matglas enkel vervangen door een origineel matglas. Gewoon besteld bij etbass. Ik heb niet zo'n katz-eye matglas gestoken dus daar kan ik je ook niets over vertellen.

      Comment


      • #18
        Re: Focusing Screens

        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        @ Lagosi and Jdude,

        Is het dat wat jullie gekocht hebben: http://www.katzeyeoptics.com/item--C...prod_400D.html ?
        En hebben jullie extra betaald voor de AF Rectangles op het matglas?
        En als ik vragen mag, waar hebben jullie het matglas gekocht?

        En praktisch nu, zijn jullie tevreden met dit matglas?
        Veel vragen, maar ik wil "Auf Nummer sicher spielen". Tenslotte is het toch een aankoop van $ 193 (in de USA met opties AF Rectangles en OptiBrite)
        Grtz, RF
        Neen, geen katzeye, vond deze ook te duur. En dacht daarom, laat ik eens wat verder zoeken. Toen ben ik uitgekomen bij http://haodascreen.com/default.aspx
        Mijn ervaring ermee; de scherpstelpunten bleven zichtbaar bij mij. Ook werd de scherpstelling en lichtmeeting er niet door beinvloed. Dus op zich geen klachten.
        Toch zal ik niet dadelijk een ander meer plaatsen (heb ondertussen een ander toestel en het zit er niet meer in). Simpelweg omdat men pentax ook bij manueel focussen aangeeft wanneer hij scherpgesteld is. Plus, bij dit toestel zie je dit ook beter (en ik heb ondertussen wat meer ervaring).
        Olympus OM-D EM-5 + wat glas

        Comment


        • #19
          Re: Focusing Screens

          Oorspronkelijk geplaatst door Jdude Bekijk bericht
          Neen, geen katzeye, vond deze ook te duur. En dacht daarom, laat ik eens wat verder zoeken. Toen ben ik uitgekomen bij http://haodascreen.com/default.aspx
          Mijn ervaring ermee; de scherpstelpunten bleven zichtbaar bij mij. Ook werd de scherpstelling en lichtmeeting er niet door beinvloed. Dus op zich geen klachten.
          Toch zal ik niet dadelijk een ander meer plaatsen (heb ondertussen een ander toestel en het zit er niet meer in). Simpelweg omdat men pentax ook bij manueel focussen aangeeft wanneer hij scherpgesteld is. Plus, bij dit toestel zie je dit ook beter (en ik heb ondertussen wat meer ervaring).
          Jdude,
          Bedankt voor de tip
          Dit Haoda matglas is niet alleen goedkoper het is bovendien beter.
          Ik heb al enkele forums afgedweild en niets dan lof over hun matglas.
          Heb je dat in de USA besteld?
          Pentax schijnt inderdaad uitermate geschikt te zijn voor het gebruik met MF lenzen. Helaas heb ik een Canon 350D.

          Grtz, RF


          Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

          Comment


          • #20
            Re: Focusing Screens

            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Jdude,
            Bedankt voor de tip
            Dit Haoda matglas is niet alleen goedkoper het is bovendien beter.
            Ik heb al enkele forums afgedweild en niets dan lof over hun matglas.
            Heb je dat in de USA besteld?
            Pentax schijnt inderdaad uitermate geschikt te zijn voor het gebruik met MF lenzen. Helaas heb ik een Canon 350D.

            Grtz, RF
            Jups, rechtstreeks op de site besteld. Trouwens, ook niets dan lof over de service. Eerst hadden ze verkeerdelijk een matglas opgestuurd voor een olympus (paste dus niet). Zonder enige bijkomende kosten een juiste opgestuurd gekregen (met nog enkele prullerij als excuus voor het ongemak) en dat voor de olympus niet terug moeten sturen.
            Dus voor de service!!
            Olympus OM-D EM-5 + wat glas

            Comment


            • #21
              Re: Focusing Screens

              Ik heb wel geen Canon, maar voor mijn Nikon D200 heb ik vorig jaar
              een Katz Eye matglas gekocht en geďnstalleerd en dat ging vrij vlot.

              Comment


              • #22
                Re: Focusing Screens

                Oorspronkelijk geplaatst door svc Bekijk bericht
                Ik heb wel geen Canon, maar voor mijn Nikon D200 heb ik vorig jaar
                een Katz Eye matglas gekocht en geďnstalleerd en dat ging vrij vlot.
                Het merk van de camera doet er niet toe hoor, maar graag verneem ik wat uw ervaringen zijn met dit matglas zijn. Bedankt op voorhand.
                Grtz, RF


                Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

                Comment


                • #23
                  Re: Focusing Screens

                  Gisteren telefoontje gekregen van Konijn dat de Katz Eye (matglas) is aangekomen, dus deze namiddag fiets ik er efkens heen, ben echt benieuwd.

                  Grtz, RF


                  Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                  Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

                  Comment


                  • #24
                    Re: Focusing Screens

                    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    Gisteren telefoontje gekregen van Konijn dat de Katz Eye (matglas) is aangekomen, dus deze namiddag fiets ik er efkens heen, ben echt benieuwd.

                    Grtz, RF
                    Wat zit er in die set eigenlijk?
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    Als je schiet..schiet dan raak!
                    500 PIXHuawei P30 PRO

                    Comment


                    • #25
                      Re: Focusing Screens

                      Mijn KatzEye (voor m'n Pentax K20D) kwam in een plastic doosje in een op maat gesneden kunststof sponzen vormpje. Er zal een plastic pincet/tangetje bij om het matglas mee te manipuleren. Dat pincet kan je vastzetten wat het vasthouden van het matglas iets makkelijker maakt.

                      Wim
                      Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                      Comment

                      Working...
                      X