Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Step-down Ring Gezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Step-down Ring Gezocht

    Hallo Allen

    Ben op zoek naar een step-down ring van 77mm naar 55mm.
    En alvorens jullie me overladen met berichten dat dit niets dan vignetering zal opleveren hier enige uitleg.
    Om wat low cost expirimentjes uit te voeren met mijn Canon 30D en men 70-200 2.8 en mijn Olympus B300 1.7 convertorlens heb ik deze step down convertor ring van 77 naar 55mm nodig.
    Heb als wijze van test de opstelling al eens gedaan met de 70-200 en de B300 te koppelen met een zacht zelfgemaakt tussenstukje en de beide handmatig gekoppeld. (eerste resultaten zijn blijkbaar niet zo slecht)
    Had deze opstelling vroeger ook al in gebruik in combinatie met mijn minolta 7D en de bearcan 70-210 f4, maar hierop kon ik hem rechtstreeks opschroeven dus geen adapter nodig.
    Indien ik aan een step down ring zou kunnen geraken dan zou dit een goedkoop experimenteersetje kunnen worden.
    Maar blijkbaar is die step down ring van 77mm naar 55mm niet makkelijk verkrijgbaar.
    Heb al wel 2 websites gevonden waar ze te verkrijgen zijn, maar beiden in de USA!!!

    Het zou wel een step down ring uit 1 stuk moeten zijn, een combinatie van 3 of meerdere ringen is niet meer goed bruikbaar wegens te grote afstand van de lens.(denk ik ...)
    Hoe dan ook, alle info is welkom.

    Alvast bedankt
    Groeten Erik

    t Zal nooit goed komen, maar ja...
Working...
X