Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reisstatief + zwaarder statief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reisstatief + zwaarder statief

    Ik vertrek eind april op reis en ben dus op zoek naar een lichtgewicht en klein reisstatief voor een canon 400D met battery grip, 2 batterijen, 28-75mm lens (+/- 1,4kg). Met met flits erbij is dat 1,7kg.

    Ik denk het statief voornamelijk te gaan gebruiken wanneer er weinig licht is en mogelijk ook voor een paar familie fotokes waarbij de fotograaf er ook eens op staat.

    Ik ben aan het twijfelen tussen de manfrotto 715SHB en modo 785SHB. Beide zijn zeer klein (slechts 35cm volledig opgebouwen). De 715SHB kost slechts 70€, de 785SHB kost 60€. Verder had ik graag, indien mogelijk, het statief vastgemaakt aan mijn lowepro slingshot aw 300.

    Voor mijn fotografiehobby in België wens ik ook nog een degelijk statief te kopen (190XB of 055ProB), dus mag het reisstatief niet te veel kosten.

    Wat raden jullie aan?

    Alvast bedankt,
    Fabian
    fotowebsite: flickr.fabianart.be

  • #2
    Re: Reisstatief + zwaarder statief

    Hoi,

    ik ben zelf ook aant rondkijken voor een klein (maar toch stevig) statief voor op reis te kunnen meepakken. Ik heb niet echt veel ervaring, dus kan je niet zeggen wat goed of slecht is, je moet hier eens naar kijken.

    Ik moet zelf nog verder lezen over de kwaliteit van statieven, maar van het zelfde merk vind je hier ook enkele interessante. Ze zijn compact, maar kunnen 'vrij lang' worden. Ze kosten wel iets meer, maar misschien kan je overwegen om te investeren in zo een en ipv 2 statieven 1 te kopen...

    Als er trouwens iemand ervaring heeft met deze statieven..

    Comment


    • #3
      Re: Reisstatief + zwaarder statief

      Ik ben in winkel gaan kijken naar de Manfrotto 715SHB maar dat viel enorm tegen. De body blijft gewoon niet op zijn plaats. Van zodra je de body 15° naar voren of naar achter duwt (wat op zich niet veel is) gaat hij gewoon verder naar voor of naar achter. Die ingebouwde ball head is niet stevig genoeg voor om een body met lens van 1,6kg te dragen. Bovendien kan je de ballhead op geen enkele manier vast zetten. Zo lang je mooi in het middel blijft is het geen probleem maar dat is uiteraard veel te beperkt.

      Er was ook een statief van HQ (HQ-TRIPOD35) met ingebouwde ball en een systeem om dit vast te zetten, weliswaar minder stabiel dan de Manfrotto maar de body bleef te minste op zijn plaats.

      Wie heeft aub een alternatief voorstel? Het ander statief dat ik wens aan te schaffen (055 reeks) zie ik niet zitten om mee te nemen op reis wegens te zwaar.

      Thx
      Fabian
      fotowebsite: flickr.fabianart.be

      Comment


      • #4
        Re: Reisstatief + zwaarder statief

        Ik heb een Velbon Sherpa Pro CF-640 als "dagelijks" statief en de Sherpa Pro CF-435 als reisstatief. Samen met een Markins M10 (ik zit nog te denken aan de Q3 voor op reis) werkt het prima samen.
        Bodies: Nikon D700, D200
        Zoom: Nikkor AF-S 18-70, AF-S 24-120VR, AF-S 70-200/2.8, Tokina 12-24
        Primes: Nikkor AF-D 50/1.8, AF-D 85/1.8, AF-S 300/4, Sigma 150/2.8 EX

        Comment


        • #5
          Re: Reisstatief + zwaarder statief

          Ik heb ooit een vergelijking van reis statieven gemaakt. link

          Eindelijk heb ik voor de Velbon Sherpa Pro 540 gekozen. Achteraf is mijn enigste klacht dat de opvouw formaat liefst nóg iets kleiner zou mogen zijn. Verder is het een prima ding. Zeker zo stabiel als mijn veel zwaardere Manfrotto.
          vriendelijke groeten, Helen
          Updated WWW.HELENICA.NL
          ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

          Comment

          Working...
          X