Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk statief te kopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Welk statief te kopen?

    en welke is het gelukkige stel?

    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

    Comment


    • #17
      Re: Welk statief te kopen?

      Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
      en welke is het gelukkige stel?

      mm
      Dat van mevrouw

      Hubert
      Hubert

      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

      Comment


      • #18
        Re: Welk statief te kopen?

        Ook ik ben reeds een tijdje op zoek naar een gepast statief, maar kan er ook geen hoop centen aan uitgeven.
        Heb nu een statief van Hama, maar het hoeft wss geen uitleg dat deze zich met mijn D80 + Sigma 150 macro
        nogal onstabiel gedraagt .... Daarom was mijn idee nu gevallen op de Velbon Sherpa Pro CF-640 samen met
        de Velbon QHD-61Q. Deze combinatie gaat wel net iets boven mijn vooropgesteld budget, maar
        ik denk niet dat ik voor minder iets degelijks zal vinden. Kan deze combinatie mijn D80 + Sigma 150 macro
        of Nikon 18-200 VR dragen, of moet ik nog naar iets stevigers (lees : duurder) uitkijken.
        Weet dat deze zeker niet voor dagelijks gebruik is bedoeld, maar eerder voor sporadische momenten.

        Met der tijd komt er nog een 80-400 of 50-500 bij, dus ook deze zal moeten worden verdragen door het statief.

        Nog een vraagje : heb je een andere panhead nodig om een statiefgondel op te pluggen, of kan dat
        bij bvb de QHD-61Q worden gebruikt ?
        Nikon D80 *** AF-S DX VR Nikkor 18-200mm f/3.5~5.6G IF-ED *** Sigma 150mm f/2.8 APO Macro DG ***
        Sigma 18-50mm f/2.8 EX DC HSM *** Nikon SB-600 *** Manfrotto 055MF4 + Gitzo G1376M balhoofd *** .....

        Wally's Photogallery *** Wallysplace.be

        Comment


        • #19
          Re: Welk statief te kopen?

          Oorspronkelijk geplaatst door hbervoets Bekijk bericht

          zie eens bij hier
          Daar staat dan ergens: "Why you don't mention Mag Fiber and Basalt tripods? Check the specifications and prices of both, then compare them to those of aluminum of the same load capacity. You will know why immediately."

          Wat bedoelt hij daarmee? Ik had de Manfrotto MAGFIBER PRO TRIPOD
          3 SECTION 055MF3 in gedachten, is daar dan een probleem mee?
          Mijn foto's en fractals
          Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

          Comment


          • #20
            Re: Welk statief te kopen?

            alle waar naar zijn geld natuurlijk, de genoemde tripod bevalt mij overigens meer dan prima!
            ---------------- Ik doe niet meer mee

            Comment


            • #21
              Re: Welk statief te kopen?

              Oorspronkelijk geplaatst door wally Bekijk bericht
              Daarom was mijn idee nu gevallen op de Velbon Sherpa Pro CF-640 samen met de Velbon QHD-61Q.
              Ik heb zelf ook de Velbon Sherpa Pro CF-640 en ben er erg tevreden mee. De kop ken ik niet maar ik kan je aanraden te kijken naar een QR systeem dat Arcaswiss compatibel is. Je bent dan wat minder afhankelijk van een enkel merk.

              O.a. Giotto heeft Arcaswiss balhoofden voor een redelijke prijs. Zelf heb ik een Markins M10 maar die valt denk ik buiten je budget.

              O ja, ik heb m'n Velbon via lagu.de gekocht en dat scheelde behoorlijk in prijs met de winkels hier in NL.
              Bodies: Nikon D700, D200
              Zoom: Nikkor AF-S 18-70, AF-S 24-120VR, AF-S 70-200/2.8, Tokina 12-24
              Primes: Nikkor AF-D 50/1.8, AF-D 85/1.8, AF-S 300/4, Sigma 150/2.8 EX

              Comment


              • #22
                Re: Welk statief te kopen?

                Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                ik ben nochthans heel erg tevreden over mijn
                manfrotto 055WNB met een 322RC2 kop.

                mm
                mm, eerlijk gezegd......... ik weet het nog niet.
                Een statief kiezen via het net lijkt mij onmogelijk.
                Ik heb hier goede raad gekregen en aan de hand van deze ga ik uiteindelijk een statief kopen na het 'gevoeld' te hebben.

                Grtz, RF


                Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

                Comment


                • #23
                  Re: Welk statief te kopen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  mm, eerlijk gezegd......... ik weet het nog niet.
                  Een statief kiezen via het net lijkt mij onmogelijk.
                  Ik heb hier goede raad gekregen en aan de hand van deze ga ik uiteindelijk een statief kopen na het 'gevoeld' te hebben.

                  Grtz, RF
                  Natuurlijk, ik zou zelf nooit op 1 of 2 anderen afgaan! Ik heb dezelfde kombinatie als MM en vind die heel goed (incl waterpas). Maar ik kan mij goed voorstellen dat dit niets voor je betekent dwz niet meer dan dat je minstens 2 personen kent die over die kombinatie tevreden zijn.

                  Veel succes met je keuze!

                  Karel

                  Comment


                  • #24
                    Re: Welk statief te kopen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
                    Natuurlijk, ik zou zelf nooit op 1 of 2 anderen afgaan! Ik heb dezelfde kombinatie als MM en vind die heel goed (incl waterpas). Maar ik kan mij goed voorstellen dat dit niets voor je betekent dwz niet meer dan dat je minstens 2 personen kent die over die kombinatie tevreden zijn.

                    Veel succes met je keuze!

                    Karel
                    Dat zou ik niet durven zeggen Karel. Voor mij is het het eerste tripod statief die ik ga kopen, dan is goede raad zeker welkom. Dat er mensen zijn die veel uitgeven aan een statief is mijn zaak niet, ze zullen wel een goede reden hebben. In mijn topic had ik beter mijn budget ineens mede moeten delen hé.
                    Maar we leren bij hoor en ik vind dit een geweldig forum
                    Dat gezegd zijnde denk ik dat de combinatie dicht die van mm zal benaderen, hangt van de kostprijs af hé.
                    Grtz, RF


                    Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                    Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

                    Comment

                    Working...
                    X