Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Polarisator (2) wat bedoelt men hiermee ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Polarisator (2) wat bedoelt men hiermee ?

Hallo,

Ik was zo-even bij Konijnenberg de prijsjes van een polarisator gaan checken en zag er één van Tiffen voor zo'n 70 EUR.

1) Hebben jullie zo'n Tiffen ? Wat zijn de ervaringen ? Ik las ergens op dit forum dat B+W beter is en dan zo'n "goede pola" toch +/- 100 EUR kost ?

2) Verder was vermeld : bij gebruik op AF camera's dient u de gebruiksaanwijzing van de fabrikant op te volgen. Dat vind ik een beetje "onheilspellend" klinken, wat wordt hier bedoeld ?

Alain

Re: Polarisator (2) wat bedoelt men hiermee ?

men verwijst naar het AF (en of lichtmetingssysteem) waarbij men weet dat sommige systemen in sommige cameras in de war kunnen geraken door licht dat gepolariseerd is met bvb een lineair polarisatiefilter .. daarom bestaan er ook circulaire polarisatiefilters die het licht als het ware "depolariseren voor het het camerameetsysteem bereiken .. de vuistregel is dat spiegelreflexen een circulair filter nodig hebben en de "gewone" P&S cameras doen het meestal al met een lineair filter .. uitzonderingen niet te na gesproken HTH

Comment

Re: Polarisator (2) wat bedoelt men hiermee ?

Polarisatiefilter van Nikon kost helemaal niet méér, is een slimline uitvoering, en je kan er je lenskap nog opzetten, wat blijkbaar bij vele anderen niet kan.

Comment

Working...
      X