Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pentax AF 360 FGZ Flitser

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Pentax AF 360 FGZ Flitser

Ik heb dringend nood aan een sterkere flash, maar heb jammer genoeg niet het budget voor een AF-540FGZ (fotootje).

M'n huidig mini-flashke Pentax AF 160 SA (Fotootje) levert prima werk als alternatief voor de inbouwflits (iets diffuser), maar voor afstanden groter dan 5 meter schiet hij letterlijk en figuurlijk te kort. Daarom de volgende vraag:

Heeft iemand ervaringen met de AF-360FGZ (fotootje) in combinatie met een Pentax K10d?
    Pentaxian in hart en nieren...

Re: Pentax AF 360 FGZ Flitser

Ik heb een jaar de combinatie K10D en AF360 gehad. De AF360 is een prima flitser met één beperking; de kop kan alleen maar omhoog gedraaid, maar niet naar links of rechts. Dit is dus zeer lastig omdat je niet via het plafond kunt bouncen wanneer je foto's in portretstand wil maken....

Ik heb me er wel mee gered, omdat je de AF360 draadloos kunt aansturen met de K10D. De flitser bijv. op statief en draadloos af laten gaan. Werkt wel, maar is dus niet altijd even handig....

Die draadloze aansturing is overigens wel een zéér handige functie, en is iets wat ik wel eens mis bij m'n Canon systeem. (bij Canon moet je dan een aparte unit kopen voor draadloze aansturing, en die's best prijzig...)
    www.indetailfotografie.nl

Comment

Working...
    X