Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Manfrotto of Gitzo statief kopen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Manfrotto of Gitzo statief kopen?

Ik ben van plan mij een degelijk statief aan te schaffen.
    In eerste instantie ga ik voor de Manfrotto 055MF4 of de 055MF3 en daar bij een Manfrotto 322RC2 balhoofd.
    En toch denk ik ook soms aan een Gitzo.
    Mijn budget schommelt rond de 500euro en ik ben 1.80 groot.
    Mijn uitrusting bestaat uit een Canon 40D met een 70-200 f4 L lens, een Sigma 150 macro en later hoop ik nog een 400mm te kopen.
    Ik wil het statief gebruiken vooral voor natuuropnamen, vogels, macro,...
    Wie helpt mij a.u.b. met mijn keuze?
    Alvast van harte dank.
    Groetjes Rob

Re: Manfrotto of Gitzo statief kopen?

Wanneer je zinnens bent om nog een 400mm te kopen dan kan je
    bij Gitzo best kijken in de 3XXX serie.
    Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Waarom ga je niet voor een carbon statief van Benro (www.benro.com) ? Een schitterende Chinese kopie van de Gitzo statieven. Te koop bij Konijn en Fotoshop Aalten (www.fotoshopaalten.nl). Kwalitatief zeer goed, maar een pak goedkoper dan Gitzo. Bv. de Benro Tripod Carbon C-257N6 voor een goede 260,- Euro.
      Zo hou je nog geld genoeg over om een goed balhoofd aan te schaffen. Internetfora zijn minder enthousiast over de Benro balhoofden.
      Ik gebruik een Markins Q3, maar je kan ook voor de Arca-Swiss Monoball Z1 gaan. Beide zo'n 300,- Euro.
      mvg
      PhilipM
      Nikon D80

Comment

Benro? bij Konijn. Ze lieten mij daar het verschil zien tussen een Gitzo en een namaak-Gitzo, en ik besloot toch voor het Gitzo carbon te gaan. Met jouw budget is dat ook mogelijk. In elk geval als je met je uitrusting 'op sjouw' gaat is een licht gewicht carbon statief natuurlijk aan te raden.
        Gitzo: ik was al vlug een rubber 'voetje' kwijt, en bij controle bleken ze allemaal los te zitten. Vervanging is duur en alleen per drie, zodat ik er nu nog twee als reserve heb.
        Henk
        Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
        (BD1383NL)

Comment

Voor het prijsverschil tussen een carbon Benro en een carbon Gitzo (maal 2 of maal 3) zal er (hopelijk) wel een verschil in kwaliteit zijn. Maar een Benro is goed genoeg.
          Zoals meestal zal je beschikbare budget moeten beslissen. Als je binnen de 500 Euro naar een lichtgewicht carbon statief zoekt, in combinatie met een kwaliteitsbalhoofd, dan is een Benro zeker aan te bevelen. Anders is je budget van 500 Euro alleen al aan een carbon Gitzo opgebruikt. En de Benro wordt geleverd inclusief met metalen spikes en een goede draagzak. Daar kan Gitzo nog wat van leren.
          mvg
          PhilipM
          Nikon D80

Comment

Kan men bij het merk "Benro" ook fotograferen met verwijderde middenzuil, b.v. voor macro laag bij de grond ?
            Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
            Web-Albums

Comment

Ga voor een oplossing prijs/kwaliteit gericht : de Velbon Sherpa Pro reeksen 6
              of 7 als je later nog zwaardere lenzen wil aanschaffen.
              Kwalitatief zeer goed, licht draagbaar (carbon), zeer stevig en zeer stabiel, met inkortbare middenzuil zodat je tot tegen de grond kan, steenzak, spikes (uitdraaibaar).
              fotosite

Comment

Ben niet echt een veelvuldig statiefgebruiker maar de keren dat ik de 055 MF4 meeheb ben ik toch blij met de kwaliteit ervan. Als balhoofd heb ik de 488RC2 wat volstaat voor mij.

Groeten Kristof
                Website http://www.kristofpattyn.be

a lotta canonstuff

Comment

--------------------------------------------------------------------------------

Kan men bij het merk "Benro" ook fotograferen met verwijderde middenzuil, b.v. voor macro laag bij de grond ?
                  Ja, de middenzuil kan volledig verwijderd worden of je kan de middenzuil ook ondersteboven monteren.
                  mvg
                  PhilipM
                  Nikon D80

Comment

Manfrotto en Gitzo komen zowat uit dezelfde fabriek. Het eerste merk is massa productie, het tweede merk wordt zowat met de hand gemaakt. Maar ook met betere materialen.

Ga voor een Gitzo uit de 3 serie. Je klein kinderen hebben er dan ook nog wat aan.
                    Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

Working...
                    X