Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rechtstreeks naar PC schieten. Wat nodig?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Rechtstreeks naar PC schieten. Wat nodig?

Voor een canon:

- gebruik EOS Utility (gratis) óf de bijgeleverde software
    - sluit je 400D aan op je pc mbv je usb kabel
    - op het scherm zie je onmiddelijk het menu "eos utility" kies "camera settings / remote shooting"
    - bij file-preferences in tabblad 'destnation folder' kan je nog kiezen waar je fotoos worden opgeslaan en onder tabblad 'linked software' kan je kiezen waarmee je fotoos getoond worden (zoombrowser Ex is een goede keuze)

Veel plezier!

grts,
    Hans
    Nikon D7000 / Nikkor 17-55mm F2.8 / Sigma 70-200mm F2.8 / Sigma 10-20mm F4-5.6 / nikkor 50mm F1.4
    My travel photography site

Comment

Inderdaad , dit werkt wondermooi
      Maar het werkt niet met vista op mijn laptop
      Die vista is toch ook nog niet wat het moet zijn hoor , het ziet er wel mooi uit , maar dan is alles ook veruit gezegd .
      Bedankt voor de tips .

Groeten ,

Rohnny
      Groeten , VDSDigit@l

Comment

Het probleem is van de baan .
        Er is een driver te verkrijgen voor dit probleem .
        Heb net alles geprobeerd , en het werkt perfect.

Groeten ,

Rohnny
        Groeten , VDSDigit@l

Comment

kijk ook eens naar breeze remote...
          kost iets, is functioneler, maar niet op mac
          Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hanzzz Bekijk bericht
            gebruik ik ook, gewoon niet vergeten je toestel op PTP te zetten en niet gwn op usb (bij menu - setup menu - USB - PTP).

grts,
            Hans
            Waarom dit dan, ik werk gewoon via usb en dat werkt ook hor ...... of heeft PTP weer voordelen?

Ed
            ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

hangt af van merk tot merk, bij nikon moet je het op PTP zetten (bij de mijne toch), standaard staan de meesten op USB (om fotoos over te zetten).

hangt dus af van model tot model en van merk tot merk vermoed ik
              Nikon D7000 / Nikkor 17-55mm F2.8 / Sigma 70-200mm F2.8 / Sigma 10-20mm F4-5.6 / nikkor 50mm F1.4

Comment

hangt af van merk tot merk, bij nikon moet je het op PTP zetten (bij de mijne toch), standaard staan de meesten op USB (om fotoos over te zetten).

hangt dus af van model tot model en van merk tot merk vermoed ik
                Mijne is Nikon D300......

Comment

mijne D70, hangt dus af van model tot model bij mij moest ik het eerst op PTP zetten, anders ging het niet, maar voor meer info (moest het nog niet gaan) kan je altijd in je manual kijken

Comment

mijne D70, hangt dus af van model tot model bij mij moest ik het eerst op PTP zetten, anders ging het niet, maar voor meer info (moest het nog niet gaan) kan je altijd in je manual kijken
                    Lukt hier prima hoor, had alleen nog nooit gehoord van PTP..... handleiding nog niet helemaal gelezen.....

Comment

een goed jacht geweer ,(liefst een dubbelloops)
                      voor de zeker heid.

Comment

Ik doe dit regelmatig met Lightroom icm Canon eos utility.

Ik maak met de eos utility een destination folder aan en bij lightroom ga ik naar:
                        File, Auto import, ik selecteer de map en enable de auto import.

Het handige van lightroom is dat je bij elke nieuwe foto ook meteen de nieuwe foto op je scherm ziet, zonder dat met de hand moet switchen. Er zit wel een tijdsverschil in bij mij maar dat is denk ik normaal. De foto word gemaakt, en op het kaartje opgeslagen, tegelijk ook op de hardeschijf, en van uit de harde schijf geimporteerd in lightroom. Daarnaast heb ik een lange usb kabel en dit komt de snelheid ook niet echt ten goede. Een wireless transmitter zou ideaal zijn, alleen is deze er volgens mij niet voor mijn 30D.

Dit werkt voor zowel xp als vista!!!
                        Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aestiva Bekijk bericht
                          Ik doe dit regelmatig met Lightroom icm Canon eos utility.

Ik maak met de eos utility een destination folder aan en bij lightroom ga ik naar:
                          File, Auto import, ik selecteer de map en enable de auto import.

Het handige van lightroom is dat je bij elke nieuwe foto ook meteen de nieuwe foto op je scherm ziet, zonder dat met de hand moet switchen. Er zit wel een tijdsverschil in bij mij maar dat is denk ik normaal. De foto word gemaakt, en op het kaartje opgeslagen, tegelijk ook op de hardeschijf, en van uit de harde schijf geimporteerd in lightroom. Daarnaast heb ik een lange usb kabel en dit komt de snelheid ook niet echt ten goede. Een wireless transmitter zou ideaal zijn, alleen is deze er volgens mij niet voor mijn 30D.

Dit werkt voor zowel xp als vista!!!
                          is misschien een domme vraag maar bedien je de camera dan vanaf de computer of werk je met de camera in de handen? De WFT-E2 dacht ik is compatibel met de 30D maar kost dan weer een hoop geld...
                          With Canon, I can (or at least try)
                          Photastic.be ~ Passion for the picture
                          Nieuwe site

Comment

Nee,

Ik bedien de camera gewoon met de hand. Deze staat verbonden met een lange usb kabel naar mijn laptop.

Na elke shot, zie ik na een paar seconden de foto op mijn laptop in lightroom verschijnen inc. histogram, wat erg handig is!

Comment

Zoo,

Die wireless transmitters zijn 900 euro. Voor die paar keer dat ik dit gebruik hou ik het bij de goedkopere USB kabel

Comment

Nee,

Ik bedien de camera gewoon met de hand. Deze staat verbonden met een lange usb kabel naar mijn laptop.

Na elke shot, zie ik na een paar seconden de foto op mijn laptop in lightroom verschijnen inc. histogram, wat erg handig is!
                                dat is inderdaad erg handig en je kan onmiddellijk de scherpte van de foto veel beter beoordelen Tijd dus om een langere usb-kabel te kopen en me laptopje mee te nemen naar de studio Straks of morgen of wanneer ik tijd heb eens proberen!

Zoo,

Die wireless transmitters zijn 900 euro. Voor die paar keer dat ik dit gebruik hou ik het bij de goedkopere USB kabel
                                denk ik ook ja je moet er al echt je boterham mee verdienen om zo iets te kopen denk ik (of een superserieuze hobbyist met veel centen zijn )

Barf, besef net dat ik zwaar op zoek moet gaan naar de install disc van me 400D want die heb ik namelijk nooit gebruikt
                                Misschien dat ik met de update software de eos utility ook nog kan installeren... was vroeger trucje voor...
                                Last edited by Hans Swolfs; 26 maart 2008, 11:39.
                                With Canon, I can (or at least try)
                                Photastic.be ~ Passion for the picture
                                Nieuwe site

Comment

Working...
                                X