Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rechtstreeks naar PC schieten. Wat nodig?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Rechtstreeks naar PC schieten. Wat nodig?

zo'n kabel is toch wat ik nodig heb he voor een 400D? Heb er eentje besteld daar... Hopelijk heb ik die nog voor het weekend want heb zondag een studioshoot...
    Last edited by Hans Swolfs; 26 maart 2008, 13:37.
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

Comment

Thnx voor de link. Ik ga dezelfde kabel bestellen.

Ooh, een tip

Als je fotografeert, zet je laptop dan op de grond, dan kan deze ook niet vallen
      Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aestiva Bekijk bericht
        Thnx voor de link. Ik ga dezelfde kabel bestellen.

Ooh, een tip

Als je fotografeert, zet je laptop dan op de grond, dan kan deze ook niet vallen
        graag gedaan voor de link hopelijk komt de kabel nog voor het weekend aan.

Bedankt voor de tip zou niet willen dat mijn laptopje een onaangename smak maakt. Zo groot is onze studio echter niet en als ik 5m kabel heb, kom ik een heel eind. Ik trouwens de setup nu eens proberen met de kabel die bij de camera zat. De lengte maakt hier in feite geen verschil om te testen.

Vind dit een vette topic aan het worden
        Nieuwe site

Comment

Dit kan trouwens idd ook goed met DPP of Zoombrowser, alleen lukt het mij niet om de laatste foto automatisch op het beeld te krijgen.

Bij lightroom werkt het wel direct.
          Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aestiva Bekijk bericht
            Dit kan trouwens idd ook goed met DPP of Zoombrowser, alleen lukt het mij niet om de laatste foto automatisch op het beeld te krijgen.

Bij lightroom werkt het wel direct.
            Je kan in de laatste versie van EOS Utility ook kiezen om de foto onmiddelijk weer te geven met een geassocieerd programma.

Heb het net geprobeerd en het werkt echt wel netjes

alleen jammer dat je elke keer de locatie waar de foto's naartoe gedownload worden moet aanpassen in de EOS Utility. Da's iets waar je moet aan denken.

Misschien is dit via een of andere tweak wel op te lossen.

Kijk zo uit naar dat kabeltje
            Nieuwe site

Comment

probleem van standaard-download-map in Remote Shooting is al opgelost zie

Standaard verwijst die naar "My Pictures" en daar stonden bij mij wat van die domme sample pictures maar belangrijker ook de Lightroom catalog.

De sample's waren redelijk snel weggesmeten en heb via Google gevonden hoe je de locatie van Lightrooms catalog kan wijzigen. "My pictures" is nu netjes leeg (wat een vereiste is voor de auto-import van Lightroom) en nu moet ik enkel na elke shoot My pictures leegmaken en ie is klaar voor de volgende
              Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                Als je met een kabeltje werkt is de oplossing natuurlijk een stuk goedkoper, ik gebruik daarvoor dit programma : http://www.studio73.be/content/studi...e/5396&pID=912
                Nikon Capture 4 heeft die functie ook én je hebt er een volwaardig fotobewerkingsprogramma en Raw-convertor bij. Vanaf Capture NX zit die remote functie er niet meer in en werd Camera Control Pro als apparte software uitgebracht. Zie hier voor info:

Te koop aan 60 US$

Er valt vast ook nog ergens een trial te downloaden.

Comment

Je kan in de laatste versie van EOS Utility ook kiezen om de foto onmiddelijk weer te geven met een geassocieerd programma.

Heb het net geprobeerd en het werkt echt wel netjes

alleen jammer dat je elke keer de locatie waar de foto's naartoe gedownload worden moet aanpassen in de EOS Utility. Da's iets waar je moet aan denken.
                  dacht ik ook al, maar ik heb het tonutoe enkel gebruikt om vanop mijn laptop de camera te bedienen... en niet omgekeerd dus.
                  Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                  www.musicinframe.be

Comment

Ik doe dit ook, met USB verlengkabel ipv een andere kabel. Voordeel hiervan is dat ik de originele kabel kan vastplakken aan de camera of statief, en als ik dan op m'n verlengkabel ga staan dan trek ik gewoon de twee kabels uit mekaar, ipv aan mijn camera te sleuren

Verder is er veel op het internet te vinden, moet maar eens googlen op "shooting tethered". Ik kwam afgelopen week nog dit tegen:

En zo doe ik het ook :-)
                    Canon 400D +grip --- Sigma 24-70 f/2.8 --- Canon 18-55 f/3.5-5.6 --- Canon 50 f/1.8 --- Tamron 80-210 f/4.5-5.6 --- Speedlite 580EX II
                    Strobist in wording.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schuppe Bekijk bericht
                      Ik doe dit ook, met USB verlengkabel ipv een andere kabel. Voordeel hiervan is dat ik de originele kabel kan vastplakken aan de camera of statief, en als ik dan op m'n verlengkabel ga staan dan trek ik gewoon de twee kabels uit mekaar, ipv aan mijn camera te sleuren

Verder is er veel op het internet te vinden, moet maar eens googlen op "shooting tethered". Ik kwam afgelopen week nog dit tegen:

En zo doe ik het ook :-)
                      ik doe het dus ook zoals Scott maar dan de Canon versie

Misschien wel handiger ja om een USB-verlengkabel te gebruiken maar nu heb ik er eentje van 5m besteld en hopelijk komt die vandaag nog aan dus ja... We zien wel of ik problemen heb met de kabel...
                      Nieuwe site

Comment

Working...
                      X