Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk statief?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welk statief?

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
    Hey juppekes

Ik heb ook een Velbon sherpa 450 R en ik ben daar zeer tevreden mee

Ik heb natuurlijk maar een klein speeltje om daar op te zetten, maar het mag redelijk waaien en dat ding blijft mooi staan
    Ben dat ook gaan halen en de eerste indruk is toch meer dan positief, licht en dus gemakkelijk mee te nemen. Dat er steviger, duurder etc bestaat zal wel, maar voor occasioneel gebruik waar voor zijn geld.

Comment

manfrotto 055WNB met 322rc2 grip en super-content.
      die wallimex lijkt me trouwens een kopij van de manfrotto's?

mm
      ∏__|_ ∏__|_
      "no rules, great shots"
      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Ik kijk ook al een tijdje uit en heb ondertussen beslist - maar nog niet aangekocht (belastingbrief lag deze week in de bus ).
        Mijn eerste idee was de Benro Carbon Travel, 306€ bij Konijn - een Gitzo-kloon van behoorlijke kwaliteit. Na wat verder nadenken over het lenzen-verlanglijstje toch maar beslist voor nog wat steviger - een goed statief kan hééél lang meegaan - het zal de Feisol 3371 of 3471 worden, kan zelfs een Sigzilla 300-800 aan en kost ook maar 365€. Ik denk dat de Benro al een prima keuze zou zijn voor je huidige arsenaal.

Comment

Ik heb vandaag mijn manfrotto 718B statief binnen gekregen
          Dat heb ik cadeau gekregen bij een abo van Chip foto video
          Moest 22,50€ bij betalen en dus voor de jaar dat blad en een manfrotto 49,50 betaald
          Het is een net statief geschikt voor niet al tezware camera's en dus prima voor mij
          Ik heb een Oly E510 met als zwaarste lens een 50-200 2.8-3.5 zuiko en die kan hij prima dragen
          Deze is goed genoeg voor mij denk dat ik hem toch niet zoveel zal gebruiken aan gezien ik mijn camera meestal mee neem als ik op de motor ga rijden

Comment

ik zou gaan voor de manfrotto 190 CX Pro
            Met middenzuil volledig uit 1,46m + daarbij nog geen 20cm tot aan uw zoeker
            (afh.van kop). Dat is te klein voor uw lengte, tenzij ge altijd gaat zitten of het niet veel gebruikt. Misschien huiswerk nog eens maken.
            Ikzelf heb een giotto statief 9261. 2,2 kg en max 8kg belast.
            Ik ben 1,92m en de middenzuil blijft beneden. Kop manfrotto 329 is ook 13cm H.
            statief

Comment

Hey,

Ik heb ook ondervonden dat mijn statief te licht is voor mijn 500 mm,
              Bij deze wou ik dus ook een stevig kopen dat bij redelijk wat wind toch goed blijft staan. Welke zouden jullie hierbij aanraden??

Alvast bedankt
              Gr Daisy
              Canon EOS 400 D
              Canon EFS 18-55 mm - Canon EF 50 mm 1.8 - Canon EF 24-105 mm F 4 IS -Canon EF 70-200 mm f4 IS - Metz 58 af -1 met omnibounce -Canon battery grip BG-E3.

Comment

... voor mijn 500 mm ... Bij deze wou ik dus ook een stevig kopen dat bij redelijk wat wind toch goed blijft staan. Welke zouden jullie hierbij aanraden
                GT 3530 zonder middenzuil => zoals hier en algemene leesvoer over tripods

De Middenzuil is handig voor moeilijke set-ups, maar is tegelijkertijd meestal het zwakste punt in een tripod => als het kan weglaten en vervangen door een dempplaat.

Je moet zo iets maar éénmaal in je leven kopen !
                Niet hopen om bodys van honderden Euro's en objectieven van + 1500 € te gaan stabiliseren met mono-of tripods van 22,50 €
                Last edited by hbervoets; 30 maart 2008, 00:24.
                Freeze the Ocean of Motion ! Nikon D300 & D700 _ Nikkor AF-x 14-400mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Braakhuis Bekijk bericht
                  deze site heeft een prima zoek funktie
                  En toch commentaar geven hé

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                  Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gouldamadine Bekijk bericht
                    Ik heb ook ondervonden dat mijn statief te licht is voor mijn 500 mm,
                    Bij deze wou ik dus ook een stevig kopen dat bij redelijk wat wind toch goed blijft staan. Welke zouden jullie hierbij aanraden??
                    Ik gebruikt de Gitzo GT3540XLS + G1378M balhoofd. Zeer tevreden van.
                    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                    "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      En toch commentaar geven hé
                      Hoho Red Falcon, Hans heeft wel wat gelijk hoor. Tip: kijk eens op zijn website, daar ga je veel interessante info vinden, ook over statieven.

Comment

Working...
                      X