Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk statief?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welk statief?

Hallo,

Ik zou graag een statief kopen.

Nu is mijn vraag welke zou ik beste nemen?

Ik zelf ben 1m86 groot

Camera: Eos 400D met 18-55 mm lens + 70-300 Sigma Apo.

Welke raden jullie aan?
    Liefst niet overdreven duur.

Grtz
    wimme
    In my bag: Canon Eos 400 D 18-55 mm & Sigma 70-300 mm APO
    Manfrotto 190 XPRO + 484 RC2 Balhoofd

Re: Welk statief?

Ikzelf en een aantal collega's fotografen zijn tevreden van onze aankoop bij Foto Walser (http://foto-walser.biz/shop/default....tem&ST=3&CT=67)
    Goedkoop en degelijk materiaal.

Neem een statief uit de pro reeks en je zal er jaaaaaaren genot van hebben.
    SKurt.be
    www.SKurt.be

Comment

Amaai een "pro" aluminium stafief van 1300gr, dat 8 kilo kan dragen met een balhoofd dat ook 8 kilo kan dragen en dat samengevouwen niet langer is dan 50 cm en dit alles voor slechts 99 euro?

(klinkt als een natte droom)

Waar zit de adder?

Ik ben ook in de markt voor een statief, maar geen enkel ander (Manfrotto, Gitzo, Velbon van 250 of 400 euro) kan deze specificties voorleggen die die walimex wel kan.
      Last edited by Nortel; 20 maart 2008, 15:39.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nortel Bekijk bericht
        Amaai een "pro" aluminium stafief van 1300gr, dat 8 kilo kan dragen met een balhoofd dat ook 8 kilo kan dragen en dat samengevouwen niet langer is dan 50 cm en dit alles voor slechts 99 euro?

(klinkt als een natte droom)

Waar zit de adder?
        Nergens denk ik, 't is echt stevig materiaal. Wat minder "fijn" afgewerkt dan manfrotto, maar minstens even stevig.
        Ik heb al jaren deugd van mijn statief, geeft geen krimp.
        SKurt.be
        www.SKurt.be

Comment

nog mensen ?

Comment

Ik maak gebruik van een manfrotto.
            Zeer degelijk statief en niet té zwaar. Ben er zeer tevreden over.
            Ik zou niet gaan voor "onbekende" merken. Je wilt uiteindelijk een statief dat nog jaren mee kan, en dat mag dan ietsje meer kosten...

Op de site van manfrotto kan je je eigen statief samenstellen, gebaseerd op het gewicht van je camera+statief. Je kiest een statief en balhoofd dat meest geschikt is voor jou.
            Nikon D300 | Tamron 17-50mm 2.8 | Nikon 18-200mm VR | Sigma 150mm 2.8 Macro | Nikon SB-600 | Manfrotto 190XDB + 322RC2 Ball Head
            <<< www.pbase.com/robbyj >>>

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbyj Bekijk bericht
              Ik zou niet gaan voor "onbekende" merken. Je wilt uiteindelijk een statief dat nog jaren mee kan, en dat mag dan ietsje meer kosten...
              Je zal me niet horen zeggen dat Manfrotto slecht is, integendeel, maar ik ben ervan overtuigd dat mijn statief even stevig is en dat ik er even lang deugd zal van hebben.
              Het is echt goed materiaal. En voor een zachte prijs.
              We zijn al met 3 uit onze fotoclub die een statief hebben van daar, in de opleiding fotograaf waren er ook een paar. Ik heb nog geeneen horen klagen...dus zo onbekend zijn ze nu ook weer niet.
              SKurt.be
              www.SKurt.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SKurt Bekijk bericht
                Ikzelf en een aantal collega's fotografen zijn tevreden van onze aankoop bij Foto Walser (http://foto-walser.biz/shop/default....tem&ST=3&CT=67)
                Goedkoop en degelijk materiaal.

Neem een statief uit de pro reeks en je zal er jaaaaaaren genot van hebben.
                Ben dus ook op zoek naar een statief. Heb geen ervaring met tripods, wel met éénbeen statief. Zelf ben ik 1,72m, toestel is 350D, gewicht objectieven: 130-, 500- en 670gr.
                Gebruik voor: veldwerk en tentoonstellingen. Minsten 4 ŕ 6 uur mee rond zeulen pfffff (plus rugzak met fotogerief +/- 4,5Kg! Kan statief wel onderaan de rugzak bevestigen).
                Welk statief zou u mij kunnen aanraden?

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Ik heb deze: http://foto-walser.biz/shop/default....1&IT=742&CT=75
                  Maar die is redelijk zwaar, de pistoolgreep is heel handig voor hetgeen ik doe (ik moet de camera redelijk veel verplaatsen), maar voor landschappen of andere fijn werk verkies ik een kop met 3 grepen. Die kun je daar ook appart kopen.

Een collega uit de fotoclub heeft zo'n carbon statief, dat is een heel stuk lichter, maar ook iets minder robuust. Het kan wel nog 4 kg verdragen. (http://foto-walser.biz/shop/default....1&IT=752&CT=76) Het is wel een heel groot statief, je kan je camera op 2m hoogte zetten...

Er zijn compactere ook.
                  Het is allemaal afhankelijk van hoeveel geld je er wil aan spenderen, hoeveel het mag wegen en hoe hoog het moet kunnen...
                  Die hoogte die ze opgeven is de maximum hoogte tot aan het scharnier van de drie poten, je kan dan wel nog de middelste buis hoger zetten. Ik krijg mijn camera tot op 1m80 ongeveer terwijl ze 1565 mm opgeven. Je balhoofd zit er ook nog tussen natuurlijk.
                  SKurt.be
                  www.SKurt.be

Comment

Hier heeeeel tevreden over deze, Carbon Statief,Velbon Cherpa PRO CF640
                    Licht, stevig en betaalbaar

Comment

Is die kop bij die prijs al inbegrepen? Zijn drie grepen niet genant om ermee rond te zeulen zoals ik op tentoonstellingen, of kunt ge ze wegwerken eens het statief opgevouwd?
                      Last edited by Red Falcon; 23 maart 2008, 21:37. Reden: taalfouten tju ee

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Hey juppekes

Ik heb ook een Velbon sherpa 450 R en ik ben daar zeer tevreden mee

Ik heb natuurlijk maar een klein speeltje om daar op te zetten, maar het mag redelijk waaien en dat ding blijft mooi staan
                        Bootjes

Comment

ik zou gaan voor de manfrotto 190 CX Pro

Comment

Heb zo'n Walimex ding gehad, 't leek geen geld. Heb het na 2 maand verkocht.
                            Nu gebruik ik een licht Digi statief van Manfrotto voor D50 en in gewicht beperkte lenzen en een Velbon Sherpa Pro 740 voor het serieuze werk met de D200 en een 500mm lens.
                            fotosite

Comment

deze site heeft een prima zoek funktie
                              Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

Working...
                              X