Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

batterijlader voor AA-batterijen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: batterijlader voor AA-batterijen

Ik heb momenteel ook slechte ervaringen met de memoready batterijen van memorex.
    Normaal zouden deze 2100 mAh moeten hebben maar ik kom via breakin en recycle max aan 1200 mAh capaciteit.
    De GP Recyko's presteren beter. Bij mij toch.
    Heb ook al goede reactie gehoord van de imedion's van Maha energy

Hans
    Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
      Heb ook al goede reactie gehoord van de imedion's van Maha energy
      Ik heb een paar setjes in gebruik van die Imedion. Alvast 1 exemplaar is defect toegekomen, kan ze niet opladen en werkt niet als ik ze in een logitech muis steek... De andere 7 batterijen werken normaal, ik merk geen verschil met de veel goedkopere Ansmann MaxE batterijen maar ik heb de Imedions nog maar een paar maanden...

wim
      Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Verdomd goede tips lees ik hier weeral

Ook maar eens wat besteld bij Eles.....

06-C9000Car 1 x 12V auto adapter voor MH-C9000 € 6,95 € 6,95
        06-MH-C9000 1 x Maha Powerex MH-C9000 € 49,95 € 49,95
        06-Imedion4A 2 x 4x Maha Imedion AA batterijen € 11,95 € 23,90

Nu maar wachten
        α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
        Flickr____No place to be

Comment

Een kleine update, de accu die gisteren maar 920mAh capaciteit had, die heb ik gisterenavond nog terug in de lader gestoken voor een tweede "Refresh & Analyze" en vanmorgen had die volgens de lader al 1679mAh. Dat is een héél groot verschil.

Volgende week zal ik een aantal "slechte" accu's in de lader steken om te testen of die in de "Break-in" mode terug beter worden. Maar dat kan wel lang duren, nu ben ik een aantal accu's aan het laden die ik morgen nodig heb in de flitser, er is geen tijd meer om te "experimenteren".
          Ik denk ook dat die oude accu's teveel last hebben van zelfontlading, maar dat kan ik nu ook testen door ze na een paar weken weer te ontladen.

Ik heb wel gemerkt dat de Lidl-accu's waarmee ik maar een paar flitsfoto's heb gemaakt, en die 14 dagen geleden nog geladen zijn, dat die zo goed als geen capaciteit meer over hadden...

Met een gewone lader weet je dus nooit hoeveel stroom de accu's leveren, zeker als die wat ouder worden heb je gewoonlijk niet veel capaciteit meer over, en dan val je op de moeilijkste momenten zonder stroom.
          Een paar weken geleden heb ik daardoor een paar foto's gemist omdat de flitser niet op tijd terug geladen was. Als je foto's moet maken terwijl er een lintje wordt doorgeknipt, dan kan je niet vragen om dat nog eens te doen omdat de foto mislukt is (gelukkig had ik er nog wel die bruikbaar waren).

Die MH-C9000 geeft dus veel meer zekerheid .
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
            06-C9000Car 1 x 12V auto adapter voor MH-C9000 € 6,95 € 6,95
            Laat dan maar iets weten of die auto adapter meer is dan gewoon een kabeltje met twee stekkers, want als dat het geval is dan heb ik er zo nog wel ergens eentje liggen (ik moet alleen controleren of de + en - juist zitten, want dat is niet altijd hetzelfde).
            Die kan ooit ook wel van pas komen.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

.........
              Last edited by hombre complicado; 22 januari 2011, 18:48.

Comment

FWIW .. ik heb eindelijk ook een C-9000 ! .. Direct aan een batterij Refresh begonnen .. Ik heb er een hoop te testen !

BTW de dienstverlening van die Eleshop is behoorlijk indrukwekkend maandag morgen besteld en betaald, vanmiddag lader ontvangen via UPS, sneller kan moeilijk zeker ? .. vlekkeloos !

Comment

Vandaag ook mijn MH- C9000 toegekomen van bij Eleshop.nl dinsdag om 22u30 besteld
                  vandaag om 10u00 geleverd ben bezig aan een refresh van mijn NMH batterijen.
                  EOS 30D CANON - EF S 17-85 IS USM - CANON EF 70-300 IS USM - CANON EFS 10-22 - METZ 58 AF-1 - 055XPROB - 322RC2 -BG-E2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                    FWIW .. ik heb eindelijk ook een C-9000 ! .. Direct aan een batterij Refresh begonnen .. Ik heb er een hoop te testen !

BTW de dienstverlening van die Eleshop is behoorlijk indrukwekkend maandag morgen besteld en betaald, vanmiddag lader ontvangen via UPS, sneller kan moeilijk zeker ? .. vlekkeloos !
                    Hadden we dat verleden jaar maar geweten hé, dan hadden we geen 70 euro weggegooid aan die stomme germans van maha.de
                    Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

• Re: batterijlader voor AA-batterijen

Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
                      Hadden we dat verleden jaar maar geweten hé, dan hadden we geen 70 euro weggegooid aan die stomme germans van maha.de
                      Ja idd .. wegens die "bittere pil" heb ik de aankoop ook nog zo lang uitgesteld ...
                      De conclusie is dat het al die "fraudebestrijders" aan de reet kan roesten of mensen opgelicht worden of niet tenzij je met €€€ op de proppen komt om een internationaal geding aan te spannen .. voor kleine? sommen is het sop dus de kool niet waard en gebeurt er dus niets .. leve de europese gedachte ? LOL !

Comment

Working...
                      X