Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

batterijlader voor AA-batterijen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: batterijlader voor AA-batterijen

Bedankt voor alle informatie mensen!
    Ik ben even rond gaan kijken en www.eleshop.nl heeft momenteel de Maha MH-C9000 in de aanbieding voor €49,95 (+€7,50 verzendkosten naar Belgie).

De Maha Powerex C9000 batterijlader beschikt over vijf unieke programmas om batterijen te laden, verversen en analyseren, kijk hier.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nisei Bekijk bericht
      Bedankt voor alle informatie mensen!
      Ik ben even rond gaan kijken en www.eleshop.nl heeft momenteel de Maha MH-C9000 in de aanbieding voor €49,95 (+€7,50 verzendkosten naar Belgie).

http://www.eleshop.nl/maha-powerex-mhc9000-p-242.html
      Ik zie er nochtans 17 euro verzendkosten staan ?
      1 x Maha Powerex MH-C9000 € 49,95 Subtotaal: € 49,95 Verzendkosten: € 17,00 Transactiekosten: € 2,98 Totaal: € 69,93
      Groetjes
      Valere

Comment

dat is raar, Bij de rubriek "Bestellen" staat:

België
        0 - 500 g pakket € 5,00
        500 - 2 kg pakket € 7,50

Ik heb de lader besteld (in Nederland) en bij afrekenen stond dat het pakket 800 gram weegt dus voor België zou het dan toch echt €7,50 moeten zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nisei Bekijk bericht
          dat is raar, Bij de rubriek "Bestellen" staat:

België
          0 - 500 g pakket € 5,00
          500 - 2 kg pakket € 7,50

Ik heb de lader besteld (in Nederland) en bij afrekenen stond dat het pakket 800 gram weegt dus voor België zou het dan toch echt €7,50 moeten zijn.
          effe off-topic!! Inderdaad, Nisei, ik heb ook even gekeken na de reactie van Valere, 17,5 € leek me toch wel heel veel! De lader + adapter wegen netto 476 g.( thuis op de keukenweegschaal ). Dus kan er nog 1,5 kg verpakking bij voor 7,5 € verzendingskosten!!

@ Valere : kijk hier eens :

Informatie over de verzending en de levertijd van Eleshop.

Greetz RichKE
          Last edited by RichKE; 17 juni 2008, 13:41.
          Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RichKE Bekijk bericht
            effe off-topic!! Inderdaad, Nisei, ik heb ook even gekeken na de reactie van Valere, 17,5 € leek me toch wel heel veel! De lader + adapter wegen netto 476 g.( thuis op de keukenweegschaal ). Dus kan er nog 1,5 kg verpakking bij voor 7,5 € verzendingskosten!!

@ Valere : kijk hier eens :

Informatie over de verzending en de levertijd van Eleshop.

Greetz RichKE
            Is inderdaad waar daar staat 7,5 euro.
            Maar wanneer ik de bestelling ingeef en wil betalen geeft men aan dat er 17 euro verzendkosten bijkomen.
            Zie hieronder:

Verzenden naar BE : 0.8 kg pakket € 17,00

Zie ook dit topic hier, bericht nr 64.
            Ook daar spreekt men van 17 euro verzendkosten.
            Groetjes
            Valere

Comment

Heel merkwaardig. Ze geven het zelf duidelijk aan in die tabel dus hier klopt iets niet. Misschien even contact met ze opnemen, misschien dat er iets in hun systeem niet helemaal goed gaat. Ik vind €17 voor een pakketje wel heel erg duur.

Comment

Hey, ik ben van plan een Maha oplader te kopen,ik twijfel nog tussen de C9000 of de C801D.
                Een vraagje over de c9000, hoe snel herlaadt hij ongeveer batterijen, ik ga eneloop types kopen, hopelijk is dit ook iets van een 1 uur. De C801D herlaad volgens de website wel in 1uur 8 batterijen,is dit ook zo? Deze blijkt wel meer te kosten... (website maha)
                Welke zouden jullie nemen? ik gebruik m'n batterijen voor de flitser, zijn die extra's van de c9000 wel nodig, als de c801d toch zeer goed en mss even snel oplaad... deze herlaad er trouwens 8 tegelijk ipv 4 van de c9000...

de batterijen dan, ik twijfel tussen imedion van maha, die ik samen met de c9000 bij eleshop kan bestellen. De andere zijn de Ansmann MaxE, ook 2100 mah, bij geheugenkaart.
                Welke van deze twee zijn de beste, of zijn deze volledig gelijkwaardig?

edit: is eloshop betrouwbaar?

bedankt!
                Last edited by Mr.Magic; 24 september 2008, 16:03.
                Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
                BLOG

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Magic Bekijk bericht
                  Hey, ik ben van plan een Maha oplader te kopen,ik twijfel nog tussen de C9000 of de C801D.
                  Een vraagje over de c9000, hoe snel herlaadt hij ongeveer batterijen, ik ga eneloop types kopen, hopelijk is dit ook iets van een 1 uur. De C801D herlaad volgens de website wel in 1uur 8 batterijen,is dit ook zo? Deze blijkt wel meer te kosten... (website maha)
                  Welke zouden jullie nemen? ik gebruik m'n batterijen voor de flitser, zijn die extra's van de c9000 wel nodig, als de c801d toch zeer goed en mss even snel oplaad... deze herlaad er trouwens 8 tegelijk ipv 4 van de c9000...

de batterijen dan, ik twijfel tussen imedion van maha, die ik samen met de c9000 bij eleshop kan bestellen. De andere zijn de Ansmann MaxE, ook 2100 mah, bij geheugenkaart.
                  Welke van deze twee zijn de beste, of zijn deze volledig gelijkwaardig?

edit: is eloshop betrouwbaar?

bedankt!
                  Heb beide laders in bezit, en ze hebben allebei hun sterke kanten. Ik gebruik persoonlijk wel het meest de 8 kanaalslader. Als we veel batterijcapaciteit nodig hebben kan ik op een paar uur tijd 24 batterijen geladen krijgen (toch voor 95%).
                  De C801D heeft ook een refresh functie en een slow charge functie (ahum slow, 1A laadstroom ipv 2A laadstroom, dus 2 uur ipv 1 uur ). De batterijen worden nooit kokend heet, ik kan ze direct na het laden perfect in mijn handen houden. Ik werk wel met Maha PowerEx NiMh, Imedion en Sanyo Eneloop.

De C9000 kan evengoed 4 batterijen laden met een stroom van 2A, maar je kan die stroom per cel instellen in stappen van 100mA. Daarboven biedt die ook nog es de break-in, refresh en discharge functie, en is het scherm voorzien van backlight (wat niet kan uitgeschakeld worden, dus in geval van break-in functie 's nachts nogal hinderlijk, die functie duurt nl. 42u).

Als je slechts 1 lader koopt, dan weeg je dus best af wat belangrijker is: acht cellen tegelijk (en toch onafhankelijk) van elkaar laden met weinig fikfak eromtrent, of 4 cellen kunnen laden maar met alle toeters en bellen ernaast. Mijn ondervinding is dat ik de C9000 eigenlijk voornamelijk gebruik om 12 cellen ipv 8 te kunnen laden, en hem weinig gebruik voor de extra features (buiten es occasioneel een capaciteit controle, break-in heb ik nog even gebruikt, maar aan 42u per 4 batterijen ben je wel even bezig als je 40 of 50 AA's hebt)

Qua batterijen heb ik tot heden nog geen echt verschil ondervonden tussen Imedions (2100) en Eneloops (2000), de gewone Maha NiMh's (2700, maar geen Low Self Discharge, hoewel ze toch weinig lading verliezen) zijn echter wel een pak beter dan wat ik tot nu toe van Memorex, Panasonic, GP en Aldi heb gehad. Ansmann is bij mijn weten ook goed, maar ik heb er geen ervaring mee. Idem dito voor Eleshop, geen ervaring mee.

Comment

eleshop.nl is heel betrouwbaar en goedkoop (goedkoper dan aitec).
                    Gefke van het forum heeft er recentelijk een MH-C9000 gekocht en enkele dagen geleden deed ik hetzelfde.
                    Levering is snel en communicatie is goed.
                    Bij levering bleek mijn adapter stuk te zijn (interne kortsluiting). Een telefoontje naar eleshop en een nieuwe adapter is reeds onderweg.

Hans
                    Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Hé zet, deze draad heb ik zelf nog opgestart...
                      Ik heb na de raad die ik in dit draadje kreeg de Voltcraft IPC-1 gekocht (zoiets als de Maha c9000 dacht ik), en die doet zijn werk uitstekend. Ik ben ook heel erg tevreden over Conrad. Uitstekende service, snelle levering.
                      ______
                      www.vue.photo

Comment

Ja, er komt terug beweging in.

Hans
                        Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

zonet bij eleshop de maha c-9000 besteld met 2 pakjes van 4 imedion batterijen erbij, in totaal 73 euro met nog eens 10 euro verzending er bovenop seg. Betaald met overschrijving, eens benieuwd wanneer ze gaan aankomen
                          Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
                          BLOG

Comment

zoals gezegd, op 12 november besteld bij eleshop.nl: maha c-9000 en 2 pakketjes 4 iMedion batterijen
                            betaald via overschrijving (is de traagste methode)
                            is 16 november aanvaard/aangekomen, verzonden op maandag 17 en aangekomen dinsdag 18 november, het gaat dus werkelijk zeer snel en heel betrouwbaar bij eleshop!!
                            Ook pracht van een lader, hoe groot, wow! maar laad alles mooi op, duidelijk en groot lcd scherm, beest van een machien!
                            BLOG

Comment

zoals gezegd, op 12 november besteld bij eleshop.nl: maha c-9000 en 2 pakketjes 4 iMedion batterijen
                              betaald via overschrijving (is de traagste methode)
                              is 16 november aanvaard/aangekomen, verzonden op maandag 17 en aangekomen dinsdag 18 november, het gaat dus werkelijk zeer snel en heel betrouwbaar bij eleshop!!
                              Ook pracht van een lader, hoe groot, wow! maar laad alles mooi op, duidelijk en groot lcd scherm, beest van een machien!
                              12 november 2008 17:25
                              Mr.Magic Re: batterijlader voor AA-batterijen
                              je moest maar eens soliciteren bij eleshop .
                              Met zulke reklaam zullen ze nogal opje worden.

Comment

Ik heb sinds vandaag ook een "powerex MH-C9000"(ook van Eleshop, met een snelle levering), en ik weet nu waarom mijn flitser zo traag herlaadt met de accu's die een paar jaar oud zijn (ik dacht dat er iets mis was met de flitser).

De 2 accu's die tot nu toe een volledige "Refresh & Analyse" hebben gehad, die hebben nog maar 920 en 1146mAh over van de 2300mAh die de fabrikant opgeeft.
                                Die Aldi-accu's hebben een productiedatum 08/2007 die zijn dus helemaal niet oud...
                                Met de Break-in functie zullen die misschien terug iets meer capaciteit krijgen, maar heel veel zal dat wel niet zijn.

De andere accu's zijn nog aan het laden, ik denk dus dat die nog iets beter zijn (ik heb ondertussen nog twee andere accu's in de lader gestoken, dat resultaat zie ik morgen wel).

Ik denk dat ik al die oude accu's zal moeten laten recycleren, ondertussen heb ik een aantal setjes GP Recyko gekocht, hopelijk blijven die wat langer goed.

De accu's van de Lidl (10/2006) met (volgens de fabrikant) 2500mAh moet ik ook nog testen...
                                http://barthuysmans.smugmug.com/
                                BD0338BE

Comment

Working...
                                X