Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

batterijlader voor AA-batterijen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: batterijlader voor AA-batterijen

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
    heu .. ik ben altij dal een lezer van handleidingen geweest en ik heb dus de handleiding van die IPC-1 helemaal doorgelezen en eerlijk gezegd vind ik niets dat er in de handleiding van de Maha C-9000 wel in staat en bij de IPC1 niet .. dus het vraagteken blijft .. niet onmogelijk dat het eerder een kloon is van de LaCrosse .. BTW die LaCrosse is te koop in Brussel
    wat ik wel gek vind,is dat ik de beschrijving zoals die gisteren door CH Photography hier werd gepost, helemaal niet meer terug vind op de site van Conrad. Maar wel een link naar een onepager van die lader, en daar zie ik toch ook die recyclingmogelijkheid, en ik dacht ook de break-in, whatever dat is. Ik ken er werkelijk geen fluit van, en moet jullie dus op je woord geloven.
    Maar je mag me alles vragen over fotografie
    ______
    www.vue.photo

Comment

Nu voor huis-tuin- en keukengebruik heb je al die mogelijkheden niet nodig.
      Het belangrijkste is dat GOEDE laders ook o.a. de temperatuur van de batterij gaan opvolgen om overladen tegen te gaan.

De meeste goedkopere laders hebben enkel een tijdmechanisme die een batterij gedurende xx min met yy mA gaan laden ...

BREAK-IN wordt gebruikt om (ook nieuwe, of batterijen die lang niet meer gebruikt werden) batterijen te "vormen" volgens een afgesproken standaard met alle batterijfabricanten :

Bij Break - In geef je de capaciteit van je batterij op (bijv 2600 bij een GP2700) <- Ja de naam van de batt. is GP2700 maar heeft eigenlijk een capaciteit van "slechts" 2600 mAh (staat er in hele kleine letterjes op )

het toestel gaat gedurende 16 uren laden aan 0.1C voor onze batt. 260 mA -
      een uur rusten - gaat vervolgens de batterij volledig ontladen aan 0.2C (hier 520 mA) - en gaat dan opnieuw 16 uren laden aan 0.1 C 260mA.
      De procedure beslaat 39 tot 45 uren ! ! !

Recommended for brand-new batteries. This process is also known
      as “Forming Charge.”
      Also recommended with batteries that cannot be rescued by the Refresh & Analyze mode.
      Recommended once every 30 cycles for NiMH batteries.
      The process follows the IEC standard for determining battery capacity.
      Het is natuurlijk allemaal een beetje hetzelfde als "pixelpeepen" bij fotografie, maar het toestel was oorspronkelijk gebouwd voor de mini-remote-controlled-autosport. Deze mensen willen het uiterste uit hun batterijen kunnen persen.
      Freeze the Ocean of Motion ! Nikon D300 & D700 _ Nikkor AF-x 14-400mm

Comment

@SIMPLEPHOTOGRAPY

beschrijving zoals die gisteren door CH Photography hier werd gepost, helemaal niet meer terug vind
        de shortcut naar de manuals van beide toestellen staan hierboven.

Ik heb zopas een email verstuurd naar de leverancier in Leuven met de vraag of er nog een mogelijkheid bestaat dat de toestellen opnieuw leverbaar worden.

Ik hoop op een antwoord en hou jullie op de hoogte.

GTRZ
        hendrik
        Last edited by hbervoets; 18 maart 2008, 00:18.

Comment

Goed, bedankt. Dan heb ik dus toch geen miskoop gedaan. Voor mij is het belangrijkste dat ik 1) niet zonder naft voor mijn flitser val, en 2) dat de batterijen een pak langer meegaan dan ze nu doen. Op een setje GP2700 schiet ik nog amper 100 foto's! En niet gebounced hé, maar gewoon rechtdoor voor fill flash! Da's vééél te weinig, en ik denk dus dat ze dringend opgefrist mogen worden. Maar om zeker te gaan, heb ik 12 Ansmann eneloopbatterijen ook besteld na alle goeie raad in dit topic.

Oorspronkelijk geplaatst door hbervoets Bekijk bericht
          @SIMPLEPHOTOGRAPY

de shortcut naar de manuals van beide toestellen staan hierboven.

Ik heb zopas een email verstuurd naar de leverancier in Leuven met de vraag of er nog een mogelijkheid bestaat dat de toestellen opnieuw leverbaar worden.

Ik hoop op een antwoord en hou jullie op de hoogte.

GTRZ
          hendrik
          ______
          www.vue.photo

Comment

Varta 57073a/57173a : eenvoudig en goed, zonder toeters en bellen.

4 AA batterijen - individueel te laden, incl. car adaptor.
            Laadtijd : 2-4 uur, Delta-v principe, met temp beveiliging etc...
            Laadt ook AAA en 9V.

Ben er zeer tevreden over.

Nieuwe versie schijnt dit te zijn :
            Last edited by Jokke; 21 maart 2008, 06:46. Reden: verkeerde laadtijd
            BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
              Goed, bedankt. Dan heb ik dus toch geen miskoop gedaan. Voor mij is het belangrijkste dat ik 1) niet zonder naft voor mijn flitser val, en 2) dat de batterijen een pak langer meegaan dan ze nu doen. Op een setje GP2700 schiet ik nog amper 100 foto's! En niet gebounced hé, maar gewoon rechtdoor voor fill flash! Da's vééél te weinig, en ik denk dus dat ze dringend opgefrist mogen worden. Maar om zeker te gaan, heb ik 12 Ansmann eneloopbatterijen ook besteld na alle goeie raad in dit topic.
              De eneloop technologie heeft niet meer capaciteit dan traditionele batterijen, integendeel zelfs. Het voordeel zit hem in de lage zelfontlading. Het enige wat je zal merken is dat je niet persé je batterijen moet opladen voor je ze wil gebruiken, ze mogen gerust al een paar weken opgeladen klaar liggen...
              Als je een setje eneloop 2100mAh en een setje traditionele 2600mAh vers uit de lader, in de flits steekt, zal je nog altijd verder komen (meer flitsen, sneller flits cyclen) met de traditionele.

Mijn ervaring is dat ik maar zelden met vers opgeladen batterijen in m'n flits/rugzak zit, veel gebruik ik m'n flits niet maar als ik hem dan wil gebruiken wil ik geladen batterijen... in zo'n geval is eneloop de beste oplossing... batterijen opladen, 2 maanden in rugzak en dan nog altijd bruikbaar zijn voor flits...

Weet ook dat hoe hoger de capaciteit van de batterij, hoe minder laad/ontlaad cyclussen ze aan kunnen... dus hoe sneller ze verslijten en hoe minder capaciteit ze overhouden... Ik vind die hoge capaciteit batterijen zoals 2800mAh z'n geld niet waard, liever minder capaciteit en meer cyclussen...

Over de Lacrosse: zou ik nooit kopen, de batterijen zitten veel te dicht tegen mekaar wat niet goed is voor de warmte tijdens het opladen... Er is een reden waarom bij de C9000 de batterijen vrij ver van mekaar liggen... trouwens de C9000 meet de temperatuur per batterij terwijl de Lacrosse dat per 2 batterijen doet... Ik las ook veel problemen met die Lacrosse lader, doorgebrande circuits enzo... is trouwens al veel langer op de markt dan de C9000.
              Last edited by Wim; 18 maart 2008, 09:14.
              Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Pas gebeld met Aitec in Leuven

POWEREX MAHA MH-C9000 is verkrijgbaar aan de prijs van € 69,50 + eventueel € 5,00 verzending in Belgie.

te bereiken via : +32 (0)16 40 40 90

of via http://www.aitec.be/ de lader staat wel NIET op hun website => effe bellen
                Last edited by hbervoets; 23 maart 2008, 00:00.

Comment

Mijn ervaringen zijn de volgende:
                  De LaCrosse (of Voltcraft) is zeker geen slechte lader, maar hij moet het afleggen bij de Maha C9000. De Maha is in staat om bij 4 batterijen tegelijk nog altijd 2000 mA te sturen naar elke batterij (de Lacrosse slechts 1000 mA). Dit wil zeggen dat mijn batterijen twee maal zo snel opgeladen kunnen zijn.
                  Tweede verschil is het temperatuursverloop tijdens het laden, terwijl de Maha dubbel zoveel laadstroom stuurt blijven de batterijen een pak koeler, waardoor de uiteindelijke levensduur hoger uitkomt.
                  Het derde verschil is dat de MH-C9000 een break-in mode heeft, die je batterijen gaat conditioneren om echt het onderste uit de kan te halen. Alleen moet je rekenen dat zo'n laadbeurt ongeveer 42 uur duurt... Dit ga je dus niet alle maanden gaan toepassen...

De MH-C801D is eigenlijk de lader die voor de meeste mensen ideaal is, deze heeft een softcharge functie (wat nog altijd met 1000 mA !!! gaat), en een refresh functie. Niks configureren, gewoon batterijen inpluggen en 1 of 2 knoppen indrukken. Met een laadstroom van 2000 mA laadt ik 8 AA's op in minder dan een uur...

Hier vind je nog vergelijkingen tussen de Lacrosse en de Maha:
                  http://www.naturalnews.com/021897.html
                  En nog een interessante forumthread over de laders:
                  http://www.stevesforums.com/forums/v...51&forum_id=51

Comment

De prijzen bij Radiohome in Gent voor de Maha's zijn zeker niet duur hoor, want als ik hier +80 euro's lees voor de c9000. Die staat toch een stukje goedkoper daar, in de 60 euro als ik me niet vergis.
                    Gravity Sucks ....

Comment

Ik mag er dus vanuit gaan dat er hier weer een aantal mensen zijn die me schrik proberen aan te jagen voor niks...
                      Ik zal hier mijn ervaringen over de Lacrosse neerschrijven van zodra ik iets heb om over te schrijven. Ik vermoed dat die voor iemand zoals ik, die gewoon steeds goed opgeladen batterijen wil die niet na een half jaar nutteloos zijn, meer dan goed genoeg is.
                      ______
                      www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                        Ik mag er dus vanuit gaan dat er hier weer een aantal mensen zijn die me schrik proberen aan te jagen voor niks...
                        Ik zal hier mijn ervaringen over de Lacrosse neerschrijven van zodra ik iets heb om over te schrijven. Ik vermoed dat die voor iemand zoals ik, die gewoon steeds goed opgeladen batterijen wil die niet na een half jaar nutteloos zijn, meer dan goed genoeg is.
                        Met mijn berichten wil ik je zeker geen schrik aanjagen wat betreft de Lacrosse. Alleen geef ik je mijn ervaringen... Het is zeker geen slechte lader, maar hij voldeed uiteindelijk niet aan mijn eisen... Ik heb de noodzaak om snel veel batterijen te kunnen laden. Met een snellaadtijd van 2u en meer voor 4 batterijen kwam ik er niet, dus ben ik maar overgestapt. En naar grote tevredenheid, want ik haal nu blijkbaar ook meer capaciteit uit mijn batterijen.

En ik ben inderdaad benieuwd naar je ervaringen met de Voltcraft/Lacrosse, ik had eentje met firmware versie 31 of 33 of zo (dat nummer verschijnt op het scherm als je hem juist inplugt), en ik weet dat er sindsdien nog revisies geweest zijn... Hou ons dus op de hoogte.

@SpeedyGonzales
                        Zoals hier eerder al aangehaald, de Voltcraft laders zijn NIET gelijk aan de Maha laders. De Lacrosse/Voltcraft kost iets van een 60 euro, de Maha kost ongeveer evenveel, alleen komen er verzendingskosten en importtaksen bij, wat het totaal duurder maakt. En als je de prijs bij Aitec bekijkt, dan komen de prijzen nog dichter bij elkaar te liggen. De Lacrosse groothandelaar was Dectel, en die leverden onder andere aan PhotoHall... Ik merk nu dat La Crosse niet meer bij Dectel te vinden is... Voltcraft is te krijgen via de electronicashops zoals Gentronics, Radiohome en zo meer. Als Radiohome effectief het merk Maha verdeelt, dan hoor ik het graag, want nu moet ik steeds in de US bestellen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spacemanbow Bekijk bericht
                          Met mijn berichten wil ik je zeker geen schrik aanjagen wat betreft de Lacrosse. Alleen geef ik je mijn ervaringen... Het is zeker geen slechte lader, maar hij voldeed uiteindelijk niet aan mijn eisen... Ik heb de noodzaak om snel veel batterijen te kunnen laden. Met een snellaadtijd van 2u en meer voor 4 batterijen kwam ik er niet, dus ben ik maar overgestapt. En naar grote tevredenheid, want ik haal nu blijkbaar ook meer capaciteit uit mijn batterijen.

En ik ben inderdaad benieuwd naar je ervaringen met de Voltcraft/Lacrosse, ik had eentje met firmware versie 31 of 33 of zo (dat nummer verschijnt op het scherm als je hem juist inplugt), en ik weet dat er sindsdien nog revisies geweest zijn... Hou ons dus op de hoogte.

@SpeedyGonzales
                          Zoals hier eerder al aangehaald, de Voltcraft laders zijn NIET gelijk aan de Maha laders. De Lacrosse/Voltcraft kost iets van een 60 euro, de Maha kost ongeveer evenveel, alleen komen er verzendingskosten en importtaksen bij, wat het totaal duurder maakt. En als je de prijs bij Aitec bekijkt, dan komen de prijzen nog dichter bij elkaar te liggen. De Lacrosse groothandelaar was Dectel, en die leverden onder andere aan PhotoHall... Ik merk nu dat La Crosse niet meer bij Dectel te vinden is... Voltcraft is te krijgen via de electronicashops zoals Gentronics, Radiohome en zo meer. Als Radiohome effectief het merk Maha verdeelt, dan hoor ik het graag, want nu moet ik steeds in de US bestellen...

Oef, pak van mijn hart! Ik zal hier zeker mijn ervaringen neerschrijven. Normaal komt die morgen aangetekend toe, maar dan ben ik niet thuis, dus 't zal voor zaterdag zijn, en tegen dan heb ik ook wel mijn Ansmann eneloops. Ik ga dan meteen eens mijn oude GP's weer op peil proberen te krijgen.
                          ______
                          www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spacemanbow Bekijk bericht
                            Als Radiohome effectief het merk Maha verdeelt, dan hoor ik het graag, want nu moet ik steeds in de US bestellen...

Op men doos staat toch maha MH-C808M . De persoon achter de toog zei zelf dat het niet gemakkelijk was eraan te geraken. Maar nu hebben ze er toch redelijk wat op stock. De C9000, C800S en de C808M meen ik me te herinneren.

Ondertussen een heel tevreden gebruiker van de lader .

Toevallig opgekomen toen ik passeerde aan de winkel met men fiets, niet getwijfeld en maar direct 1 aangeschaft. Aangezien ik ook C en D batterij'en gebruik direct de "grootste" genomen .
                            Gravity Sucks ....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
                              Weet ook dat hoe hoger de capaciteit van de batterij, hoe minder laad/ontlaad cyclussen ze aan kunnen... dus hoe sneller ze verslijten en hoe minder capaciteit ze overhouden... Ik vind die hoge capaciteit batterijen zoals 2800mAh z'n geld niet waard, liever minder capaciteit en meer cyclussen...
                              Da's de nagel op de kop geslagen. 2100mAh schijnt de beste levensduur/capaciteit te hebben.
                              Last edited by Jokke; 22 maart 2008, 16:30.
                              BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

Comment

Gistermorgen gebeld met Radiohome in Gent om een Maha MH-C9000, wordt morgen zei de man, de volgende dag (woensdag) lagen er inderdaad een aantal van die laders in de winkel. Door een vriendelijke madam werd mij verteld dat Radiohome in een groot orgaan was opgegaan. Voortaan gaan ze onder de naam Gotron verder, met meerdere filialen in Belgie. Je kunt op hun
                                website...www.gotron.be...bekijken wat voor spullen ze allemaal verkopen. Service is prima in de winkel en ik kreeg ook nog gratis een mooie GOTRON catalugus mee. Ik heb zo'n C9000 lader gekocht daar voor 69,95 € en ben daar nu wat mee aan het stoeien.Het is een mooie forse lader met een helder display, mogelijkheden plenty en ben er voorlopig wel even mee bezig. Ik denk, voor die prijs, zeker een aanrader!

mvg, Dick.

Comment

Working...
                                X