Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

batterijlader voor AA-batterijen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: batterijlader voor AA-batterijen

Ik heb de C9000 bij Maha in de VS besteld, met de lage dollar misschien nog de beste keuze... was er op een paar dagen tijd al... je hebt soms sneller gerief uit de states dan van een lokale fotowinkel tegenwoordig...
    Wel risico dat er importtaks bij komt, mijn ervaring: soms wel, soms niet... tegenwoordig eerder regel van wel... vermoedelijk steekproeven of grootte van pakketten e.d., weet het niet...

Maha Energy is the maker of Powerex batteries and charging solutions. Powerex batteries offer the highest performance available today. Powerex chargers use advanced techniques for optimized battery charging and to optimize battery life

69.95$+42$=111.95$
    Omgerekend met dagkoers: 72 euro
    Als er importtaks bij komt: +25 euro
    Hoeveel staan ze bij radio ohm? indien minder dan 97 euro zou ik er daar eentje gaan halen... Vergeet niet dat er standaard GEEN cigarettenaansteker kabel bij zit, kost in de VS nog eens 10$, ik heb die erbij gekocht... op vakantie handig.

Ik kocht vroeger gewone Ansmann 2500mAh batterijen, zo oud zijn ze niet maar hoe ouder (hoe meer charge/discharge je doet) ze worden, hoe minder lang ze hun lading kunnen vasthouden en de capaciteit was na 1 jaar al verlaagd naar +- 2100mAh... vandaar dat ik die zeker niet meer moet hebben.

Ik moet wel zeggen: de C9000 kan niet direct laten zien hoeveel een batterij is opgeladen. Ik heb nog een oudere intelligente lader (Friwo Giga Box) ook die in de koffer van m'n auto blijft liggen en die laat met 4 balkjes ogenblikkelijk zien of je er een opgeladen batterij in steekt of niet... vond ik wel handig maar ik heb al gelezen dat zo'n meting met een korrel zout moet genomen worden, erg precies kan zoiets niet zijn.
    Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
      MH-C9000 is ook een zeer goede intelligente lader.
      Kost rond de 69 euro.
      Kunnen wel maar 4 Batt tegelijk in.
      Wel kleine waarschuwing.
      Koop deze niet via www.mahaenergy.de
      Dit zijn oplichters.

Hans
      Vanwaar haalt Hans dan zijn prijs van 69 Euro?
      Bij Radiohome was 't iets van een 84 Euro dacht ik.
      ______
      www.vue.photo

Comment

Bij mahaenergy.de was ie 69.95 euro maar daar zijn we dus in de zak gezet
        Ik denk wel dat je deze lader op andere plaatsen ook aan die prijs moet vinden.
        Conrad verkoopt dezelfde maar onder een andere naam maar dat moet ik even opzoeken

Hans

EDIT: IPC-1 dus is dezelfde als de mh-c9000
        kost zelfs maar 59,95
        • Incl. 4 oplaadbare penlitebatterijen 2500 mAh en 4 oplaadbare potloodbatterijen 900 mAh
        • Voor 1 - 4 penlite- of potloodbatterijen
        • Uitgebreid laad- en verzorgingsprogramma
        • Laadtijd slechts 2 uur voor 2500 mAh batterijen
        De perfecte combinatie van een oplader en een diagnostische station met actieve batterijverzorging! Dankzij de meest moderne processorgestuurde laadtechniek beschikt u over vier laadprogramma's (laden, ontladen, herstellen, controleren) die u voor elk van de 4 afzonderlijke batterijschachten kunt instellen. Met 3 toetsen zijn de instellingen ende bediening in een handomdraai uitgevoerd. Door de echte vermogensmeting en de automatische vergelijkingsmeting is het geen probleem om "zwakke" batterijen te herkennen of te selecteren. Met de herstelfunctie worden beschadigde NiCd-batterijen opgefrist. Nieuwe batterijen of oudere cellen die al het geheugeneffect vertonen, worden door de controleerfunctie opgefrist, zodat ze hun volledige prestatievermogen terug krijgen.

Uitvoering:
        Afzonderlijke schachtbewaking
        Herkenning van volle batterijen door Peak Voltage Detection (PVD)
        Geringe opwarming van batterijen tijdens het laadproces
        Impulsinstandhoudingslading
        Uitschakeling door veiligheidstimer.

Technische specificaties: 4 laadschachten voorronde batterijen
        Batterijsoort: NiCd/NiMH
        Batterijtype: potlood/penlite
        Laadstroom penlite: 4x 1800 mAh, potlood 4x 700 mAh
        Ontlaadstroom: 500 mAh
        Voedingsspanning: 110 - 240 V~, sigarettenaanstekeradapter 12 V=
        Afm. (lxbxh): 145 x 70 x 45 mm.

Omvang levering: Oplader IPC-1
        4 oplaadbare penlitebatterijen 2500 mAh
        4 oplaadbare potloodbatterijen 900 mAh
        12 V= aansluitkabel voor sigarettenaansteker
        Stekkernetvoeding
        Tas
        Last edited by CH Photography; 16 maart 2008, 12:12. Reden: meer info
        Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Ha, de hele zwik besteld. De IPC-1 lader bij Conrad, de batterijen bij sdcard. 9,90€ voor 4, 't is geen geld...
          ______
          www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
            Vanwaar haalt Hans dan zijn prijs van 69 Euro?
            Bij Radiohome was 't iets van een 84 Euro dacht ik.
            ik dacht dat de C-9000 bij Aitec in Leuven ook 69,75 geprijsd stond ...

Comment

Bij mahaenergy.de was ie 69.95 euro maar daar zijn we dus in de zak gezet
              Ik denk wel dat je deze lader op andere plaatsen ook aan die prijs moet vinden.
              Conrad verkoopt dezelfde maar onder een andere naam maar dat moet ik even opzoeken

Hans

EDIT: IPC-1 dus is dezelfde als de mh-c9000
              kost zelfs maar 59,95
              snip
              Idd Hans .. ff nagetrokken .. vreemd ! dat ding lijkt als 2 druppels water op de originele Maha ..
              BTW er is ook een IPC-1L versie .. 't is mij niet duidelijk in wat die verschilt behlave misschien in de beschikbare laadstromen ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                Idd Hans .. ff nagetrokken .. vreemd ! dat ding lijkt als 2 druppels water op de originele Maha ..
                BTW er is ook een IPC-1L versie .. 't is mij niet duidelijk in wat die verschilt behlave misschien in de beschikbare laadstromen ?
                Ik heb ook 12 enoloop-batterijen van Ansmann (2100 Mah) besteld. Ik kom nog terug op de te gebruiken procedure om ze het beste op te laden als ik alles in huis heb.

Merci allemaal voor de fantastische raad!
                ______
                www.vue.photo

Comment

Waar zijn collega fotografen anders voor?
                  Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Waar zijn collega fotografen anders voor?
                    Ik hoop dat ik jou en de anderen dan ook eens met iets kan helpen.
                    ______
                    www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                      Ik heb ook 12 enoloop-batterijen van Ansmann (2100 Mah) besteld. Ik kom nog terug op de te gebruiken procedure om ze het beste op te laden als ik alles in huis heb.

Merci allemaal voor de fantastische raad!
                      Dat komt dik in orde .. Normale NiMH's moeten geconditioneerd worden ttz in het begin moeten ze na een paar oplaadbeurten een ontlaadcyclus doormaken en dit een paar keer, daardoor komen ze op optimale capaciteit ..
                      Of dat nu met eneloop's ook moet daar vind ik tot nu toe geen antwoord op .. intuitief zou ik denken neen, hoeft niet maar weten doe ik het niet ..
                      Maar met het type intelligente lader zoals je zult hebben wordt dat allemaal "piece of cake"

Comment

Er wordt hierboven verwezen naar de Voltcraft IPC-1 en IPC-1L, en het feit dat die identiek zou zijn aan de Maha MH-C9000 (WizardOne). Dat is niet het geval. Die VoltCraft is echter wel identiek aan de LaCrosse BC-900 en BC-900A.

Ter referentie:
                        Review Maha MH-C801D
                        Review Maha MH-C9000
                        LaCrosse BC-900 foto
                        Voltcraft IPC-1

Ik heb persoonlijk beide Maha's, voor alledaags gebruik ik de 8 kanaals MH-C801D lader, voor conditioning en analyse de MH-C9000. Naast de gewone Maha PowerEx 2700 mAh NiMH's (die ook een geringe zelfontlading hebben), heb ik nog Sanyo Eneloops en Maha Imedions (zelfde technologie, ietsjes hogere capaciteit dan Eneloops).
                        Het grote verschil bij die "gewone" Maha NiMH's is dat bij het ontladen de klemspanning boven de 1,1 volt blijft tot na ongeveer 2400 mAh. Veel toestellen schakelen zichzelf uit omdat de klemspanning te laag wordt, niet omdat de batterij geen capaciteit meer heeft... Mijn Aldi's hadden daar enorm veel last van, gecombineerd met een zeer hoge zelf ontlading.
                        En ik heb al eens eerder de melding gemaakt, mijn ervaringen met Eneloops zijn ook zeer goed. Na 6 maanden op het schap te liggen hadden ze nog 85% van hun lading...

Als je bvb enkel de MH-C9000 in de US besteld, dan mag je rekenen op 83 euro met verzending en douanekosten (en reken maar dat je die moet betalen, onder de radar vliegen is er niet bij...). Goedkoop is het niet, maar ik heb het mij nog niet beklaagd... En ja, ik had hiervoor de LaCrosse BC-900 en heb nog een tal van laders bekeken en getest.

Comment

In één van de vorige posts is gesteld :
                          IPC-1 dus is dezelfde als de mh-c9000
                          Dat is NIET juist. De MH-C9000 heeft meer mogelijkheden, zoals het "cyclen" maar vooral de "break-in". Bovendien kan je met de MH-C9000 de charge en discharge rate regelen in stappen van 100 mA.

Ikzelf heb het ding "op de kop kunnen tikken" bij Aitec
                          Jammer, maar blijkbaar hebben die dat ding niet steeds in voorraad.
                          Ik denk dat ze daar wachten op een aantal geïnteresseerden alvorens een container te delen met een andere importateur.

TIP : Stel een lijst op van de geïnteresseerden en ga discussiëren met AITEC

Het blijkt op dit ogenblik de meest (betaalbare) inteligente lader te zijn, waarmee je ook batterijen kan reconditioneren, en formen.

Het proberen waard om er een deel mensen voor warm te krijgen.
                          Last edited by hbervoets; 18 maart 2008, 00:19.
                          Freeze the Ocean of Motion ! Nikon D300 & D700 _ Nikkor AF-x 14-400mm

Comment

daar ga ik dus...
                            Is die IPC-1, die ik dus ondertussen besteld heb, nu goed of niet? Als mijn batterijen vol zijn, slaat die dan af? Kan ik batterijen regenereren? Wat is cyclen?
                            ______
                            www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hbervoets Bekijk bericht
                              In één van de vorige posts is gesteld :

Dat is NIET juist. De MH-C9000 heeft meer mogelijkheden, zoals het "cyclen" maar vooral de "break-in". Bovendien kan je met de MH-C9000 de charge en discharge rate regelen in stappen van 100 mA.

Ikzelf heb het ding "op de kop kunnen tikken" bij Aitec
                              Jammer, maar blijkbaar hebben die dat ding niet steeds in voorraad.
                              Ik denk dat ze daar wachten op een aantal geïnteresseerden alvorens een container te delen met een andere importateur.

TIP : Stel een lijst op van de geïnteresseerden en ga discussiëren met AITEC

Het blijkt op dit ogenblik de meest (betaalbare) inteligente lader te zijn, waarmee je ook batterijen kan reconditioneren, en formen.

Het proberen waard om er een deel mensen voor warm te krijgen.
                              heu .. ik ben altij dal een lezer van handleidingen geweest en ik heb dus de handleiding van die IPC-1 helemaal doorgelezen en eerlijk gezegd vind ik niets dat er in de handleiding van de Maha C-9000 wel in staat en bij de IPC1 niet .. dus het vraagteken blijft .. niet onmogelijk dat het eerder een kloon is van de LaCrosse .. BTW die LaCrosse is te koop in Brussel

Comment

Ik vermoed wel dat die VoltaCraft ook een goede lader is, ik heb de manual (enkel het datablad) er niet op nagelezen naar de mogelijkheden.

Hier kan je een heel deel goede info vinden i.v.m. de Maha lader :

deel 1

deel 2

MAHA MH-C9000 FAQ

MAHA MH-C9000 handleiding

VOLTACRAFT videootje

VoltaCraft IPC-1 handleiding
                                Last edited by hbervoets; 17 maart 2008, 23:55.
                                Freeze the Ocean of Motion ! Nikon D300 & D700 _ Nikkor AF-x 14-400mm

Comment

Working...
                                X