Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

phaser 8560

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• phaser 8560

ik heb de mogelijkheid een phaser 8560 te kopen voor het afprinten van m'n foto's maar is dit wel de moeite?
    Heeft iemand ervaring met solid ink printers? Is de kwaliteit van de foto's de moeite waard en kan je bv mat en glanzend afprinten ermee?
    Mensen die er ervaring mee hebben, alle raad is welkom.

aanpassing: mensen die info hebben over andere printers die prijs/kwaliteit de moeite zijn (prijs per foto gerekend) gelieve ook uw antwoord te vermelden.
    Ik vraag me eerlijk gezegd af waarmee de foto labo's werken? Zijn er mensen die daar iets meer over weten?
    Last edited by dingetje; 8 maart 2008, 13:57.
    every gifted artist was once a beginner

Re: phaser 8560

De Xerox solid state printers zijn meestal zeer grote en zeer zware printers die in een office omgeving gebruikt worden om zeer snel grote hoeveelheden kleurendruk te genereren. Verbruiken flink wat electriciteit en geven flink wat warmte af. Om optimaal te werken moet de printer constant aan staan. Opstarten duurt lang en verbruik nogal wat inkt.
    Er is geen mogelijkheid om te kiezen tussen mat en blinkend.
    De fotokwaliteit is absoluut miinder dan een goed inktjetprint, maar best behoorlijk voor de occasionele druk van een foto om bij tijd en syond eens een muur te verfraaien. Maw goed voor een hobbyfotograaf, maar niet goed genoeg voor expositiedruk.
    Ik gebruik hem voor een occasionele foto afdruk (om op te hangen achter plastic lijstje), kleurenafdrukken voor het huiswerk van de kinderen, afdrukken vaqn interessante foto artikels vanop het web, en office toepassingen.

Comment

Ik heb ook een Phaser 8560. Zeus1 verwoordt het perfect.

Comment

alvast bedankt voor het duidelijke antwoord.
        het verbruik van de inkt interesseert me niet zozeer door het feit dat ik contractueel werk per pagina en niet per kleurblok.

Hoedanook het antwoord op mat of glanzend en kwaliteit hebben de machine de das omgedaan. De prijs lijkt me dan te hoog gegrepen voor de zaken waar ik de printer voor nodig heb.

Nu ik weet dat de phaser niet echt de printer is ervoor. Kan iemand me een printer aanraden voor een redelijke prijs waar de prijs per afdruk ook niet de pan uitstijgt maar de afdruk klasse is? Ik heb hier al één en ander van printers gehoord maar ik kan nog steeds m'n gedachte niet opmaken.
        Ik wil zowel kleur als zw/w afdrukken? en ook de grootte zou ietwat meer dan A4 moeten kunnen zijn. Mensen met ervaring?
        every gifted artist was once a beginner

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dingetje Bekijk bericht
          Kan iemand me een printer aanraden voor een redelijke prijs waar de prijs per afdruk ook niet de pan uitstijgt maar de afdruk klasse is? Ik heb hier al één en ander van printers gehoord maar ik kan nog steeds m'n gedachte niet opmaken.
          Ik wil zowel kleur als zw/w afdrukken? en ook de grootte zou ietwat meer dan A4 moeten kunnen zijn. Mensen met ervaring?
          Tegenwoordig kan je nog weinig verkeerd doen met een inkjetprinter van Epson, HP of Canon.

Comment

epson R2400

heb zelf ook een 8560, maar enkel voor kantoorafdrukken
            Fuji XPRO1

Comment

Working...
            X