Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat voor omnibounce op 430EX?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wat voor omnibounce op 430EX?

Hellow!

ik koop binnenkort een flitser, waarschijnlijk een canon 430EX.
    Het nut dat een omnibounce heeft is mij intussen al duidelijk gemaakt en ben dus op zoek gegaan naar een omnibounce.
    Dan heb ik eerst dit gevonden, maar een diffusor bleek iets heel anders te zijn dan een omnibounce. Diffusor zou licht verbreden, voor groothoek, terwijl omnibounce licht verspreid, voor gelijke verdeling van het licht
    Heb dan een mailtje naar konijnenberg gestuurd welke zij aanraden en dat is deze
    Hier staat ook bij dat deze is voor groothoeken vooral.
    Ik twijfel dus een beetje of die lumiquest hetgene is wat ik nodig heb. Het is namelijk zo dat als ik bij konijnenberg ga kijken bij omnibounce (eender welk type), website leverancier, ik uitkom op de site van Sto-Fen, die zeer bekende omnibounces maakt. Bij productoverzicht daar staat bij dat er van hen een omnibounce bestaat voor de 430EX.... Is het die die ik moet hebben? Alleen vind ik hem niet bij konijnenberg. Klopt het dat die Lumiquest eerder diffusor is en geen omnibounce?

bedankt
    Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
    BLOG

Re: Wat voor omnibounce op 430EX?

De site die je krijgt { Sto-fen}beschrijft hetzelfde model als de foto van je eerste link.

Konijn noemt het een Diffusor,maar het ziet er tenminste hetzelfde uit,als de
    omnibounce van Sto-Fen.
    Misschien zoals je weet,flitst een omnibounce in een hoek[door middel van weerkaatsing]in het bakje.
    Je moet je flitser dan ook niet recht naar voren laten flitsen,maar iets naar boven.
    Hoop dat je er iets aan hebt.
    gr.ron.
    http://exhi-fotografie.nl

Comment

Re: Wat voor omnibounce op 430EX?

Oorspronkelijk geplaatst door exhi Bekijk bericht
      De site die je krijgt { Sto-fen}beschrijft hetzelfde model als de foto van je eerste link.

Konijn noemt het een Diffusor,maar het ziet er tenminste hetzelfde uit,als de
      omnibounce van Sto-Fen.

Misschien zoals je weet,flitst een omnibounce in een hoek[door middel van weerkaatsing]in het bakje.
      Je moet je flitser dan ook niet recht naar voren laten flitsen,maar iets naar boven.
      Hoop dat je er iets aan hebt.
      gr.ron.
      Bij Konijn noemt een omnibouce ook gewoon omnibouce

http://www.fotokonijnenberg.nl/product_list.php?idc=124

Maar de EW (voor de 430EX) staat er inderdaad niet bij.
      Misschien kun je hem wel bestellen.
      Last edited by zunoel; 24 februari 2008, 15:15.
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Working...
      X