Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke externe kaartlezer?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke externe kaartlezer?

Hallo,

Ik heb de zoekfunctie reeds gebruikt, maar heb niet meteen een nuttig antwoord kunnen vinden..

Momenteel zet ik m'n foto's (vanop CF-kaartje) over via een interne kaartlezer. Dit is heel handig: geen extra kabels buiten de computerkast en naast de kaartlezer ook firewire en enkele usb 2.0 aansluitingen.

Maar het nadeel aan deze kaartlezer dat deze tergend traag is.. Deze haalt bij een CF Sandisk Extreme II 4gb slechts 0.9mb/sec..

Naar verluid kan de firewire card reader van Sandisk tot 39mb/s per seconde overzetten. Deze valt buiten m'n budget, maar wie heeft welke geheugenkaartlezer en tegen welke snelheid leest deze je geheugenkaarten?

De snelheid kan je testen met dit programmatje: http://www.hdtune.com/

mvg

Stijn
    Mijn werkjes

Re: Welke externe kaartlezer?

Hoi,

Ik gebruik op mijn PC een lexar USB2.0 externe cardreader.
    Op de laptop gebruik ik een Sandisk Extreme USB2.0 cardreader.
    Met beiden gaat het lezen van de geheugenkaarten ( Sandisk Extreme III 4Gb ) voor mijn gevoel vlot zat. Al duurt het bij 4Gb aan foto's wel even voordat deze overgezet zijn.

Grtz

Bryan
    Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

Comment

Re: Welke externe kaartlezer?

Ik heb er pas één van Hama gekocht bij de MM voor €9 en die zet de foto's redelijk snel over op de computer. Sinds ik Nikon Transfer gebruik gaat dit, naar mijn zeer objectieve waarneming, sneller als met NikonView.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
      X