Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Polarisatiefilters

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Polarisatiefilters

Als je wat rondkijkt blijkt dat de prijs van circulaire polarisatiefilters sterk verschilt van merk tot merk.

Waarin zit dit verschil juist? Is dit omwille van een betere afwerking of is het polarisatie effect op die duurdere gewoon beter?

Re: Polarisatiefilters

Het grappige is dat deze vraag al heel vaak gesteld is, maar dat er nog nooit een duidelijke antwoord is gegeven.

Kwaliteitsverschil heb je zeker, zowel in het glas als de kunstoffen lammellen.

Toen ik de Tamron 17-50 2.8 had gebruikte ik een Hama polarisatie filter. Deze had ik gratis gehad. Ipv dat de foto's contrastrijker werden en de lucht blauw, werden de foto's gelig.
    Uiteindelijk had ik een Hoya polarisatiefilter gekocht en daar had ik het problemeem helemaal niet bij.

Nu ik de 17-40 van Canon hebt, heb ik een b+w slim pol besteld. Als ik er foto's mee heb gemaakt zal ik mijn bevindingen wel met jullie delen.
    Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

Comment

En polariseert de duurdere filter beter dan de goedkopere? (vb centrum ok, maar randen geen effect? Misschien ook afhankelijk van brandpunt van de lens?)

Comment

Ik heb in een winkel eens gewoon de test gedaan en een goedkoop en een duur filter rondgedraaid schuin voor een vitrine en dan zie je het verschil direct.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
        X