Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tevredenheidsenquete tripod + balhoofd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: tevredenheidsenquete tripod + balhoofd

Omdat ik geen zin heb in een omgewaaid statief en ik geen kromme rug wil heb ik deze gekocht :
    • Gitzo GT3541XLS
    • Gitzo G1378M balhoofd

Gekocht bij Konijn. Prijs ben ik bewust vergeten

.
    α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
    Flickr____No place to be

Comment

Ik heb toen ik mijn Nikon D50 kocht er een Hama Start 27 statief bijgekregen.
      Werkte redelijk met mijn D50+18-55mm kitlens.
      Maar nu met mijn Nikon D50 + SB600 + Sigma 28-70 1:2,8 onmogelijk stil te houden.
      Ik kan beter uit de losse hand fotograferen.
      Dit statief raad ik dus niemand aan en er komt zo snel mogelijk een ander! Nu snap ik ook waarom ik het er voor niks bijgekregen heb. Ik ga het wel houden om er eventueel een flitser op te plaatsen.
      KOOP DUS GEEN HAMA STAR 27!!! Waardeloos.

Comment

Ik heb een Gitzo GT2941 en een Markins Q-Emile.

Ik ben zowel over statief als balhoofd zéér tevreden

Gitzo ; basalt serie
        - 1,7kg , max belasting 10 kg
        - 4 segmenten
        - rapid center column
        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Ben niet zo'n statiefgebruiker, maar af en toe heb je het wel nodig.

Pas een oude Manfrotto 190B (nog met de klemschroeven) gekocht (1,6 kg, huidige carbonversies wegen nauwelijks minder)

De balhoofden van Manfrotto leken me niet erg overtuigend, voorlopig met een oude Schianski kop (spanvijs vervangen door binnenzeskantmoer lange elke kant ), maar één van de twee poten uitgetrokken, mirror lockup en draadontspanner met een 400mm op 1/10 sec scherpe beelden

2,25kg gewicht is veel op dit statief maar moet lukken met een star balhoofd
          (dit is mijn zwaarste combinatie, die ik toch nog wil meedragen)

Suggesties welkom, ook voor de plaatjes

Comment

Ik heb nu een Hama Star 61 gekocht (€ 33 bij mediamarkt).

Licht en snel te gebruiken statief. Goed genoeg voor wat ik het maar gebruik (stabilised lenzen) en wat macro.

Tot nog toe tevreden van.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Threesa Bekijk bericht
              Ik heb nu een Hama Star 61 gekocht (€ 33 bij mediamarkt).

Licht en snel te gebruiken statief. Goed genoeg voor wat ik het maar gebruik (stabilised lenzen) en wat macro.

Tot nog toe tevreden van.
              als je uw 500D en tele zal hebben zal dit een probleempje worden!
              zou al beginnen sparen
              nikon stuff

Comment

- Gitzo 1227 mk2
                - Markins baseplate
                - Markins Q10 balhoofd
                - Beenwarmers
                - L-bracket voor 5D
                - Camera-plate voor 1V
                - Camera-plate voor Mamiya RB67

En ik ben zéér tevreden met deze combo.
                Het kost een stuk uit je lijf, maar je hebt wel een combo voor het leven.

Hiervoor had ik een Manfrotto 055 PROB met een Cullmann Magnesit 40200 balhoofd.
                Deze combo was ook goed, maar véél zwaarder en minder stabiel.
                How a terrible thing is knowledge, when it brings no profit to the wise?

Portfolio Website

Comment

Ben ik de eerst in deze draad met een Giotto ? Blijkbaar.
                  Giotto 9351b met balhoofd Giotto MH1301, licht en stevig genoeg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                    Ik ben ook al een tijd op zoek naar een statief dat : licht is, compact is in ingeschoven toestand, en toch stabiel. Het beschikbare lijstje wordt wel klein, maar gelukkig bestaan er toch combo's die hieraan voldoen. De reden voor bovenvermelde eisen is dat ik het ook gemakkelijk moet kunnen meenemen op (steviger) dagtochten.

De combo die ik op dit moment op het oog heb is : Manfrotto 190CXPRO4 en de RRS BH-40. Tot vorige week opteerde ik voor Arca Swiss, maar blijkbaar is de laatste lichting minder betrouwbaar. De RRS is dan weer iets lichter dus...
                    Ik dacht dat ik mijn uiteindelijke aankoop hier had vermeld, maar blijkbaar dus niet .
                    Maar ik heb me vorig jaar dus deze bovenstaande combinatie aangeschaft, en ben er super tevreden van . Op een AV/SD hebben ze dit balhoofd getest met een Nikon D3 erop, ik weet wel niet meer welke lens, maar deze bleef superstabiel. Geen mm 'creep'. Wat mij betreft een aanrader. De plaatjes die ik heb aangeschaft zijn van Wimberley.
                    Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

• Re: tevredenheidsenquete tripod + balhoofd

Ik heb een Gitzo 5541 + Markins M20 of Wimberley Head 2.0
                      Zéér tevreden van!

Comment

Hoeveel zin heeft het om te vermelden dat ik een combinatie van Gitzo en Manfrotto gebruik. Want ik gebruik het statief om de compositie te verbeteren en niet om de trilling bij gebruik van een 300mm objectief op te heffen. Heb niet eens z'on objectief.

Nu zijn meerdere statieven en balhoofden wel eens getest en de uitslag daarvan kan voor sommige gebruikers onthutsend zijn.

Lees meer in m'n : "aanschaf van een statief" publicatie op m'n website. Daar staat ook de links naar de bedoelde testen.
                        Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

Mijn bijdrage:

Velbon Sherpa Pro CF-730 + Manfrotto 393 Heavy Tele Lens Support.

Vorige week voor de eerste keer echt gebruikt in "the field" (op strand eigenlijk) en super tevreden over deze combo.

Greetz,
                          TravelToy
                          www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

Hallo,

net op deze interessante topic gebotst tijdens mijn zoektocht naar een statief en balhoofd om vooral macro en produktshots mee te maken...
                            Is echter al een tijdje geleden sinds de laatste post in deze draad. Ondertussen zullen er al nieuwe (en betere) combinaties in gebruik zijn veronderstel ik?
                            Vandaar deze kick...

Greetz
                            Nikon F80 te koop...
                            Volledige doka-uitrusting te koop...
                            http://dimitri-ferrest.skynetblogs.be

Comment

Die kick was blijkbaar niet hard genoeg we hebben echter zo'n nieuw gelijkaardig topic van gisteren nu. Hopelijk dat er daar veel belangstelling voor is. En dat er natuurlijk velen daarmee geholpen worden, al twijfel ik daar niet aan
                              Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
                              https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

Comment

Working...
                              X