Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tevredenheidsenquete tripod + balhoofd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: tevredenheidsenquete tripod + balhoofd

Vorige weekend de Manfrotto 055XproB gekocht met de Manfrotto 486RC2. Heb er nog geen ervaring mee. Dit weekend eens uittesten
    Vraagje: Wat is creeping
    Canon EOS 400D + Canon EF-S 18-55 + Canon EF-S 17-85mm F/4-5.6 IS USM + Sigma 70-300mm F/4-5.6 APO + Sigma 10-20mm F4-5.6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
      Ik overweeg bijna de identieke combinatie, alleen als statief vind ik voor mij de Sherpa pro 640 interessanter. Deze is opgeplooid maar 48 cm en iets lichter, en de bedoeling is dat ik het op langere wandeltochten ook kan meenemen.
      Ik heb vandaag nog geďnformeerd bij Konijnenberg wanneer de Arca Swiss z1 sp binnenkomt met schroefplaatje ipv de Flip-lock koppeling. Blijkbaar is het schroefplaatje toch wel iets robuuster.Afwachten maar, ze gingen iets laten weten.
      Inderdaad dezelfde bemerking is terug te vinden op DPreview. Bovenstaande foto is dus diegene met schroefplaat.
      De CF-640 krijgt eveneens overal zeer goede kritieken en is een stuk lichter.
      Het hangt er van af waarvoor je het uiteindelijk voor gebruikt.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Albatros Bekijk bericht
        Vorige weekend de Manfrotto 055XproB gekocht met de Manfrotto 486RC2. Heb er nog geen ervaring mee. Dit weekend eens uittesten
        als je links of rechts draait, en er is hapering.
        je combinatie verschuift mee. (denk ik )
        Last edited by DES; 29 april 2008, 13:25.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Albatros Bekijk bericht
          verloop; blijf niet op dezelfde plaats

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
            Mijn RRS BH-55 is retour USA voor nazicht. Teveel speling op bij panning.
            Ik heb van RRS een volledig nieuwe BH-55 gekregen en ik heb er een PCL-1 pano bijgekocht : klik (niet mijn foto)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TheBigPicture Bekijk bericht
              Ik heb een Gitzo 1325 + Markins M20
              De 1325 is niet meer in productie, maar is vervangen door wat anders (en duurder)
              De markins zet je vast, en die staat ook vast dankzij de frictiecontrole, heb nog nooit zo'n goede kop gehad
              Zelfde kombinatie en ook zeer tevreden van, en met Wimberley Sidekick is het Super.
              Nikon body's plus wat Nikkor glas.
              Nieuwe website: http://verschuerensphotos.smugmug.com/

Comment

Iemand ervaring met de manfrotto 475 digital pro? en met volgende kop: manfrotto 410 Jr. geared head?

Jan!
                Canon en glas
                www.jakke16.be

Comment

468MGRC3 op een 161mk2B: staat als een huis en weegt samen zo'n 10kg
                  Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
                    Statief: Gitzo G2220
                    Een middenmoot. Niet te zwaar maar ook niet te licht. Extreem flexibel door de off-center middenzuil en traploos instelbare poten. Hoog genoeg voor mijn lengte (1.70m).
                    Nadeel is ik de wijze van vergrendeling van de poten. Dit kan bij zware belasting creep vertonen, maar dan zit je aan het maximum gewicht van wat het statief kan tornen. Ik heb er nog geen probleem mee gehad. Ideaal voor macro en in moeilijke omstandigheden.
                    Kosten tussen de 200 en 300 euro, afhankelijk van waar je het ding koopt.

Balhoofd: Markins M10 met standaard koppelplaat.
                    Prachtig ding. Absoluut geen creep en met de frictie control super snel flexibel en veilig. Kan veel meer gewicht aan dan het statief kan, dus daar loop je tegen geen beperkingen aan.
                    Nadeel: standaard koppelplaat is klein en de waterpas zit daarop. Wanneer de camera gemonteerd is, kan je dat dus niet meer controleren. Voordeel is het Arca-Swiss compatible systeem.
                    Kosten rond de 350 euro.

Ik gebruik lensplates en een nodal slide van RSS, een L-bracket van Kirk voor mijn 20D en een L-bracket van RRS voor mijn 1D.

Mijn oordeel: een prachtige combinatie die als ik opnieuw moest kopen, weer zou aanschaffen. Zonder twijfel. Het enig wat ik dan wel zou doen, is het standaard koppelplaatje van de Markins niet bij het balhoofd kopen, maar een losse van RRS waarbij het waterpas bubbeltje ook zichtbaar is als de camera erop gemonteerd is.
                    Ik heb wat plaatjes online staan van de combinatie: http://flickr.com/photos/nandoonline...7602143111916/
                    Indrukwekkend!
                    Maar dat mag ook wel voor zo'n prijskaartje. Niettemin, kan men nog meer eisen van zo'n statief en balhoofd? Denk het niet.
                    Zelf gebruik ik mijn statief occassioneel en was al zeer tevreden met:
                    Manfrotto 190 Pro XB = 127,10 euro
                    Manfrotto 804RC2 = 65,08 euro
                    Gebruik: hoofdzakelijk modelspoor fotografie en landschap.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Bezit een Manfrotto 055Pro + Manfrotto 322rc2. Super
                      EOS 30D CANON - EF S 17-85 IS USM - CANON EF 70-300 IS USM - CANON EFS 10-22 - METZ 58 AF-1 - 055XPROB - 322RC2 -BG-E2

Comment

Heb een Manfrotto 055XDB met een 804RC2 kop, Ben er zeer tevreden mee.
                        gr.
                        Elmo

Comment

Gitzo G2220 , heel goei statief zolang je geen garantie geval hebt zoals ik , totaal GEEN service zowel van Gitzo of Konijn , 6 maand wachten op een nieuw stuk en ondertussen lag mijn gitzo ergens in een magazijn van Konijn stof te vergaren . Konijn schoof het af op Gitzo en die vertikken het zelfs om op mails te antwoorden . MAW zorg dat je een back-up hebt of koop er 2
                          Nikon digi en analoog + Yashica Mat
                          http://www.flickr.com/photos/donald-s

Comment

Oesje, de service van Gitzo is dus maar zus en zo
                            Dit is de tweede die klaagt over de Gitzo service. Het zal wel niet aan Konijn te wijten zijn. Eigenlijk schande voor zo'n ding zolaaaaaaaaaaaang te moeten missen. In het vervolg wellicht met (meer) zachtheid behandelen
                            Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                              Oesje, de service van Gitzo is dus maar zus en zo
                              Dit is de tweede die klaagt over de Gitzo service. Het zal wel niet aan Konijn te wijten zijn. Eigenlijk schande voor zo'n ding zolaaaaaaaaaaaang te moeten missen. In het vervolg wellicht met (meer) zachtheid behandelen
                              Grtz, RF
                              het was gewoon een productie fout en een garantiegeval waar zachtheid mij niets ging opbrengen , het was natuurlijk niet de schuld van Konijn maar zij vertegenwoordigen wel het merk en ik heb mijn centen niet aan Gitzo gegeven maar aan Konijn dus zij konden bv wel het onderdeel van één van de statieven in stok halen om mij te helpen , het stuk dat Gitzo 6 maand TE LAAT , na veel mailen , zagen en leuteren aan de telefoon , opstuurde konden ze dan zelf op hun statief monteren . Het zal wel aan de klote klant liggen , wie haald het in godsnaam in zijn kop om service te verwachten als je daar al meer dan 1000 eur materiaal buiten gezeuld hebt
                              Nikon digi en analoog + Yashica Mat
                              http://www.flickr.com/photos/donald-s

Comment

ik gebruik de 468MGRC0. Hierbij nog geen last gehad van "creeping" €270 bij het fotokonijn. Als tripod de Manfrotto 055X Prob voor €140 bij hetzelfde konijn.

Tevreden over de gehele combinatie, samen in een tas over de schouder en we kunnen wandelen

Comment

Working...
                                X