Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Heeft iemand positieve of negatieve ervaringen met het gebruik van Visible Dust producten?
Alvast bedankt,
Ik heb het Systeem VisibleDust Artic Butterfly 724, met de vier borsteltjes, hoewel ik dat nog maar enkele keren heb gebruikt vind ik het systeem heel doeltreffend, en makkelijk te gebruiken, bij mij alleen maar positieve ervaringen
Wat wel wat minder is, is de prijs, voor wat het maar is vind ik het wel zeer duur, moest je deze borsteltjes appart kunnen vinden, dan kan je makkelijk iets vinden om deze te laten draaien om het stof uit te zwieren, en de borstel zijn statische lading te laten opnemen, want eigenlijk is het maar dat.
...
Wat wel wat minder is, is de prijs, voor wat het maar is vind ik het wel zeer duur, moest je deze borsteltjes appart kunnen vinden, dan kan je makkelijk iets vinden om deze te laten draaien om het stof uit te zwieren, en de borstel zijn statische lading te laten opnemen, want eigenlijk is het maar dat.
Alleen verkrijgbaar in de VS - verzendkosten waren indertijd 20 US$.
Je hoeft geen douane en accijnzen te betalen omdat het bedrag onder de 22 euro zit.
Ik gebruik de Copperhill borsteltjes al zo'n 3-tal jaar en ben er zeer tevreden over. Ik maak ze statisch met een blazertje (Brush on the Fly Kit).
Stukken goedkoper dan het Visible Dust systeem en even doeltreffend.
Ik gebruik ook een Arctic Butterfly altijd in eeste instantie.Je kunt gemakkelijk verschillende passages doen,indien het resultaat niet goed is.Indien na 3-4x kuisen niet voldoende weg,dan gebruik ik Eclipse en sensorswabs.De meeste stofjes gaan meestal weg met de Butterfly,maar niets is volmaakt.
Besluit:Zeker te overwegen.
Ik was steeds huiverig bij het wisselen van lenzen maar sinds ik de VisibleDust Arctic Butterfly 724 heb aangeschaft heb ik geen vrees meer Dit apparaat is niet goedkoop maar wat mij betreft het geld meer dan waard
Ik heb vorige zaterdag mijn sensor een beurt zien geven met de arctic butterfly 724 en was danig onder de indruk. In die mate dat ik er direct eentje besteld heb.
Het is relatief duur, maar als je 2x een kuisbeurt laat doen kom je bij dezelfde prijs uit.
Als je meestal voor een maand op reis gaat kan je zonder zorgen vertrekken, eclipse enzo mag je niet meenemen in het vliegtuig maar een borsteltje is geen probleem.
Ik heb hun Artic butterfly pen en ben er echt heel tevreden over.
Dat is hetgeen Canon ook gebruikt om de sensors te reinigen, het is trouwens iemand van hun hersteldienst dat het mij aangeraden had.
Wel pech bij de eerste reiniging, het borsteltje zat vol vet en mijn sensor dus ook.
Vermoedelijk had de verkoper het eens aan een andere klant getoond en hebben ze het met de haartjes van de borstel vastgenomen.
Na een half uur vloeken met Eclipse en sensorswabs was het opgelost.
Wat ik nu doe voor elk gebruik ervan ... borsteltje in Isopropanol, het dan doen draaien en direkt reinigen. Het is dan telkens ontvet, met het draaien is het direkt droog en het werkt dan prima.
- waar vind ik dat produkt in kleine verpakkingen ?
- ben je zeker dat het na enige tijd geen schade toebrengt aan het borsteltje of aan het kunststof handvat ?
- ben je er zeker van dat ze het flesje niet uit mijn valies halen op de luchthavens ? Met o.a. eclipse in je valies vraag je om problemen.
De laatste jaren hebben ze in de VS telkens mijn koffers volledig uitgeladen, zeker in Salt Lake City en Atlanta. Op JFK waren ze minder streng.
mvg.
JP
Wat ik nu doe voor elk gebruik ervan ... borsteltje in Isopropanol, het dan doen draaien en direkt reinigen. Het is dan telkens ontvet, met het draaien is het direkt droog en het werkt dan prima.[/QUOTE]
Comment